22 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăSpecialŞi-n oraş, şi pe coclauri

Şi-n oraş, şi pe coclauri

Cine ar putea dori un SUV fără abilităţi offroad, cu şapte locuri, mare pentru oraş şi prea sensibil pentru coclaurile româneşti? Cam asta se întreabă românul când dă cu ochii de Qashqai. În plus, e atât de greu de pronunţat încât îţi şi imaginezi figura prietenilor când te întreabă ce conduci: caş ce?! Nissan Qashqai are totuşi un public-ţintă bine definit. E publicul care îşi doreşte o maşină compactă fără neajunsurile unei berline, mai rezistentă şi încăpătoare decât un break normal. Acest public nu va fi satisfăcut de versiunile allroad ale compactelor, dar nici nu va dori un SUV greu şi inutil. Qashqai este un crossover care încearcă să împace aceste deziderate. În versiunea +2 (cu şapte locuri) are doar 4,54 metri lungime, 1,78 metri lăţime şi 1,5 tone. Nu e la fel de mare ca un SUV, nici la fel de greu, însă e axat pe oferirea unui spaţiu interior enorm, suficient pentru cinci adulţi şi doi copii. Reuşeşte ce şi-a propus?

A scăpat de tangaj

Reclamele la Qashqai ne arată un crossover urban agil şi pus pe joacă. Hmm… E adevărat, poziţia la volan beneficiază de avantajele înălţimii superioare unei berline, iar în trafic te vei impune cu uşurinţă. Dar e greu să simţi lăţimea reală a maşinii, iar manevrele de parcare vor fi la fel de greoaie ca în cazul SUV-urilor. Din acest motiv, vei fi mai degrabă cuminte şi atent, nicidecum jucăuş.
Motorul de 2 litri pe benzină este un alt motiv de linişte. Prinde suta în 10,9 secunde, iar atunci când eşti singur în maşină şi îl calci bine de tot pe coadă, poate fi chiar nervos. Însă nu prea îţi vine să-l turezi prea tare, de aceea vei fi mai degrabă un şofer molcom, iar de la stop vei porni cu plutonul.
Pe şosea, comportamentul dinamic este plăcut, cu un ruliu care se simte însă fără a fi deranjant şi cu reprize de acceleraţii satisfăcătoare pentru publicul ţintă, chiar şi cu maşina plină. Faceliftul a scăpat maşina de tangajul care afecta prima generaţie. În teren accidentat, Qashqai e relativ confortabil şi va face faţă fără probleme unui drum de ţară. Nu-l scoateţi la noroi însă, OK?

Piesa de rezistenţă este plafonul vitrat

Qashqai punctează bine în mai toate aspectele legate de confort. Scaunele sunt în topul clasei, cât se poate de ergonomice, există spaţiu suficient pentru trei adulţi şi doi copii în spate, deşi pavilionul e puţin cam jos.
Spaţiile de stocare sunt foarte bine gândite pentru o maşină dedicată familiei, astfel încât pentru maniacii depozitării Qashqai va fi în vârful listei. Cei 450 de litri ai portbagajului pot fi extinşi până la 1.520 de litri prin rabatarea banchetei din spate, dar cu cele două scaune suplimentare montate sunt doar 130 de litri la îndemână.
Piesa de rezistenţă este plafonul vitrat, care înmoaie omniprezentul gri al interiorului japonez şi te duce în lumea colorată care îţi stă la dispoziţie în România. Combinat cu tapiţeria Pearl Grey, deschisă la culoare, îţi transformă complet călătoriile şi este un atu major în decizia de a cumpăra un Qashqai.
La cei 24.400 de euro pentru versiunea Acenta 4×4, e cu minimum 6.000 de euro mai ieftin decât un SUV similar dotat, dar şi cu 3-4.000 euro mai scump decât un MPV obişnuit. Consumă mai puţin decât un SUV, dar e mai greoi decât un MPV. O verigă de legătură polivalentă între lumea MPV-urilor clasice şi SUV-uri aşadar. La ce drumuri avem în România, e o verigă perfect adaptată mediului.

CARACTERISTICI
Nissan Qashqai+2 2.0
Carburant: benzină
Motor: 4 cilindri 1.997 cmc
Putere maximă:
140 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 196 Nm/
4.800 rpm
Transmisie: 4×2, 4×4 auto, 4×4 lock
Cutie viteze: manuală 6+1
Viteză maximă: 191 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h:
10,9 s
Consum urban, extraurban, mixt: 11,1/6,9/8,4 l/100 km
Emisii: 199 g/km
Dimensiuni anvelope: 215/65/R16
Lungime, lăţime, înălţime: 4.541/1.783/1.645 mm
Ampatament: 2.765 mm
Masă: 1.529 kg
Volum portbagaj: 450/130/1.520 litri
Rezervor: 65 litri
Garda la sol: 207 mm
Preţ model testat (Acenta): 24.400 euro
16.990 €
este preţul (cu TVA)
de la care porneşte gama Qashqai, versiunea cu
cinci locuri.

Dimensiuni compacte, gardă la sol înaltă

 

Cele mai citite

VIDEO REZUMAT. Petrolul Ploiești rămâne în Superliga. ”Lupii galbeni” au învins Oțelul lui Dorinel Munteanu

Într-o partidă din etapa a opta a fazei play-out a Superligii de fotbal din România, Petrolul Ploiești a reușit să învingă echipa Oțelul Galați...

Firma care a produs fregatele României revine la București într-un moment critic pentru Forțele Navale Române

Firma BAE Systems din Marea Britanie, cea care a produs fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria, își anunță prezența la salonul BSDA 2024 de...

Românii cotizează 35 de ani la pensie și primesc bani mai puțin de 12 ani

România are a treia cea mai mică speranţă de viaţă din UE, de 76,6 ani, potrivit Eurostat. Țara noastră este urmată în acest clasament doar de...
Ultima oră
Pe aceeași temă