31.3 C
București
marți, 23 iulie 2024
AcasăSpecialSenzaţii tari în mall. Cum va arăta „a treia destinaţie" a bucureştenilor

Senzaţii tari în mall. Cum va arăta „a treia destinaţie” a bucureştenilor

Grupul Anchor vrea să facă în Bucureşti, la Plaza Romania, unul dintre cele mai mari parcuri de distracţii indoor din estul Europei. Anchor a intrat pe piaţa autohtonă încă din 1997 cu centrul comercial Bucureşti Mall.

 

Primul centru comercial modern construit în România, Bucureşti Mall, şi unul dintre cele mai reprezentative nume din această piaţă, Plaza România, vor intra într-un amplu proces de reamenajare. Anchor Grup, dez­voltatorul celor două ­mall-uri, anunţă că va investi 50 milioane de euro în procesul de transformare radicală, care va încorpora cele mai avansate concepte de retail dezvoltate la nivel inter­naţional. „Reamenajarea şi reconfigurarea celor două obiective de retail vor creşte cu până la 20% suprafaţa închiriabilă şi propun o nouă arhitectură, cu un design interior spectaculos, noi spaţii de divertisment şi un nou circuit de shopping. Vor ­rezulta două lifestyle centers, care vor aduce schimbări la nivelul întregii pieţe. Conceptul de lifestyle center modifică ­modul în care consumatorul ­român percepe ideea de mall, înglobând atât elemente de ­retail tradiţionale, cât şi ex­perien­ţe inedite şi noi servicii adecvate stilului de viaţă modern”, ne-au explicat reprezen­tanţii companiei. 

A treia destinaţie

Astfel, dacă Bucureşti Mall aduce în prim-plan importanţa spa­ţiilor verzi, precum şi a zonelor deschise de lounge şi relaxare, Plaza Romania va beneficia de unul dintre cele mai mari parcuri de distracţii indoor din Estul Europei, devenind astfel un punct de atracţie pentru întreaga regiune.

Lucrările se vor desfăşura concomitent în ambele centre comerciale, acestea rămân însă ­deschise publicului pe parcursul întregului proces. „Vom avea practic două malluri noi în Bucureşti. În urma acestor investiţii, cele două malluri vor depăşi 100.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă. Anchor Grup va deţine aproximativ 25% din suprafaţa premium de retail din Bucureşti”, declară Ali Ergun Ergen, CEO Anchor Grup. Practic, după pionieratul în retail din anii 2000, Anchor Grup îşi propune să redevină trendsetter-ul pieţei de profil.

Fondurile alocate acestor intervenţii provin din surse proprii, Anchor Grup fiind parte din grupului de investiţii turc Fiba Holding.  „Dezvoltarea pieţei de retail din România a început cu Bucureşti Mall şi Plaza Romania, în urmă cu 13, respectiv 8 ani. Proiectele actuale vor seta un nou standard în industrie. Ne propunem să devenim a treia destinaţie după casă şi serviciu, prin accentuarea componentelor de divertisment şi petrecere a timpului liber.  De altfel, ne-am ancorat foarte serios strategia în analizele de evaluare a zonelor de proximitate – ceea ce în retail numim trade area – şi a profilului clienţilor”, declară Ali Ergun Ergen.

De 15 ani în România

Grupul Anchor este prezent în România din 1997, fiind unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţă prin portofoliul său de proiecte de retail, rezidenţial şi clădiri de birouri. Anchor Grup a construit primul centru comercial modern din România – Bucureşti Mall, dar şi cel mai mare mall din regiunea balcanică la momentul deschiderii – Plaza Romania. Printre investi­ţiile grupului se mai numără Anchor Plaza, prima clădire de birouri de clasă A integrată cu un centru comercial, şi InCity Residences, ansamblu rezidenţial situat în centrul oraşului.

Anchor Grup a introdus primele săli cu tehnologie 3D din ţară, prin conceptul Movieplex din Plaza România. Aşa încât, în prezent, cinematografele din mall-urile bucureştene oferă servicii şi tehnologii pe care Movieplex l-a introdus pe plan local în urmă cu opt ani. Valoarea totală a inves­tiţiilor Anchor Grup în România se ridică la peste 350 milioane EUR. Grupul continuă activ dezvoltarea unor proiecte de anvergură şi extinderea platformei de servicii.  

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă