14.5 C
București
miercuri, 22 mai 2024
AcasăSpecialSalonul auto de la Paris. Peste 80 de premiere mondiale vor anima...

Salonul auto de la Paris. Peste 80 de premiere mondiale vor anima halele Centrului Expozițional de la Porte de Versailles. Top 10 cele mai importante premiere

Știați că Salonul auto de la Paris a avut prima ediție în 1898? A fost un eveniment organizat pe atunci de Albert de Dion, și se numea Salon de l’Automobile. Practic, așa s-a numit evenimentul parizian până în anul de grație 1988, an în care s-a desfășurat sub titulatura Mondial de l’Automobile. Evenimentul auto francez este organizat o dată la doi ani, dar până în 1976 a fost organizat anual. O mică introducere pentru a înțelege anvergura Salo­nului parizian.

Complexul Paris Expo Porte de Versailles va găzdui în acest an peste 80 de premiere. Dintre acestea, noi am ales 10 premiere pe care le considerăm relevante pentru piața românească.

Pe primul loc avem, evident, noua gamă Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV. La Paris, constructorul autohton va prezenta o restilizare a actualei game, una care include și un upgrade la interior.

Apoi, într-o ordine total aleatorie, avem următoarele premiere care ne-au atras atenția.

Citroën își respectă evenimen­tul național și aduce noua generație C3 la Paris. Un model care afișează noul limbaj de design, la care adăugăm, evident, airbump. Mo­torizările pe benzină vor fi în trei cilindri cu putere de la 68 CP până la 110 CP, iar cele diesel acoperă intervalul 75-100 CP.

O nouă generație Honda Civic este un eveniment, iar acum vorbim despre a zecea generație. Civic va crește în dimensiuni, va abandona linia clasică de hatchback în favoarea uneia ce amintește de un fastback sau coupé cu 5 uși. Noua generație este construită pe o platformă nouă și promite calități dinamice de top în segmentul compact. Și interiorul este nou, Honda promițând un sistem infotainment de ultimă generație, care dispune și de Apple CarPlay și Android Auto. Civic vine și cu o nouă generație de motoare, VTEC Turbo, de 1 și 1.5 litri. Versiunea de 1 litru va dezvolta 129 CP și 200 Nm, iar cea de 1.5 litri va oferi 182 CP și 240 Nm.

A treia gene­rație Hyundai i30 va sosi și ea la Paris. Ce repede trece timpul, în 2007 făceam cunoștință cu prima generație. Hyundai a progresat enorm, iar noua generație este desenată ca o familie de mo­de­le. i30, proiec­tat, desenat și dezvoltat în Europa, va fi mode­lul care va introduce și primul hothatch veritabil al celor de la Hyundai, versiunea i30 N. Va fi un model care va avea în echiparea de bază sau pe lista de opționale cam toate sistemele electro­nice de asistență. Motorizările pe benzină vor fi de 1 și 1.4 litri cu puteri de la 100 CP până la 140 CP. Va exista o singură motorizare diesel de 1.6 litri în trei versiuni de putere: 95, 110 și 136 CP.

Land Rover Discovery 5 va fi prezentat în premieră la Pa­ris, dar vorbim despre a treia generație. Pentru moment, cunoaștem foarte puține detalii. Modelul e poziționat deasupra lui Discovery Sport, care îl înlocuiește pe Freelander. Noua generație Discovery va fi construită pe aceeași platformă cu modelele Range Rover, gama de propulsoare fiind aceeași. Divizia specială SVX promite să dezvolte și să ofere o versiune extremă pentru fanii off-road.

Mercedes-Benz mai atacă o nișă cu E Class All-Terrain, constructorul german intrând pe teritoriul Audi A6 Allroad și Volvo XC70 CrossCountry. Principalul atu al noului E-Class All-Terrain, comparativ cu un E-Class T Modell, este garda la sol variabilă, de la 12,1 cm la 15,6 cm. Pentru moment, noul crossover Mercedes-Benz este oferit cu o singură motorizare diesel. E 220 d 4Matic ascunde sub capotă un diesel de 2 litri care dezvoltă 194 CP la 3.800 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 1.600 și 2.800 rpm. După debut va fi oferită și o motorizare cu 6 cilindri. Ambele modele vor fi echipate standard cu noua cutie automată cu 9 trepte 9G-TRONIC.

A cincea generație Nissan Micra va debuta la Paris. Este un nou început pentru micuța japoneză. Micra va împrumuta designul de la conceptul Sway prezentat de Nissan anul trecut. Una dintre premierele importante de la Paris.

Despre Skoda Kodiaq probabil știți destule. Nu mai este o așa mare noutate, a fost prezentată cu ceva vreme înaintea Salonului, dar este relevantă pentru piața românească. A venit vremea ca platforma folosită pentru Touareg și Q7 să mai primească o declina­re. Un SUV care pune accent pe latura practică, un model cu portbagaj de 720 litri, tracțiune integrală, dar unul care nu inhibă prin dimensiuni, fiind doar cu 40 mm mai lung decât Skoda Octavia.

Peugeot 5008 renunță la hainele de MPV și le îmbracă pe cele de SUV. O opțiune logică, firească, în condițiile în care SUV-urile sunt segmentul cu cele mai bune vânzări după modelele de clasă B și C. Practic, păstrăm numele, dar în rest totul este nou. Un model mai lung cu 16,5 cm, mai lat cu 11 cm. Un SUV cu trei rânduri de scaune. Mai multe detalii de la fața locului.

Renault Alaskan este alternativa franceză la Nissan Navara. Constructorul francez atacă un nou segment, folosind experiența partenerilor de alianță de la Nissan.  

 

Cele mai citite

Angel Tîlvăr spune că navigația maritimă suferă cel mai mult de pe urma acțiunilor de bruiaj

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a declarat marţi că navigaţia maritimă este cea care are cel mai mult de suferit de pe urma acţiunilor de...

Alina Gorghiu salută că magistratul Ioana Ancuţa Popoviciu, din dosarul privind accidentul din localitatea 2 Mai, va fi transferată

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a salutat faptul că magistratul Ioana Ancuţa Popoviciu, care avea în soluţionare la Judecătoria Mangalia dosarul privind accidentul din localitatea...

Reuniunea partidelor de extremă dreapta de la Madrid: 9 iunie o zi de eliberare și de speranță

Javier Milei, Giorgia Meloni și Marine Le Pen au participat duminica trecută la reuniunea liderilor de extremă dreapta din europa care a avut loc...
Ultima oră
Pe aceeași temă