21.9 C
București
duminică, 21 iulie 2024
AcasăSpecialS + B = nI

S + B = nI

Noul SEAT Ibiza (nI) combina cu succes liniile armonioase ale conceptului Salsa (S), cu agresivitatea prototipului Bocanegra (B), afisand un design "macho" si mult mai agresiv decat cel al generatiei anterioare. Mai mult, Ibiza 2008 inaugureaza o noua platforma a grupului V.A.G, ce contribuie decisiv la obtinerea performatelor dinamice si a unei rezistente deosebite.

Scopul conceptului Salsa (2003), semnat de fostul designer-sef SEAT, Valter da Silva, si al modelelor ce i-au urmat (Altea, Leon, etc.) a fost de a trezi emotii, mai ales clientelei de sex feminin, printr-un design fluid, atletic si rafinat. Dar timpul a trecut iar Luc Donckerwolke, noul designer-sef SEAT (a fost la Lamborghini!!!), are ambitii si mai serioase, target-ul celei de-a patra generatii Ibiza fiind tinerii muscati de microbul volanului. Prin urmare, noul concept de design al SEAT, botezat "Arrow Design" (n.r. design de sageata), preia din liniile lui Salsa si le trece printr-un proces complex, in urma caruia li se adauga agresivitate si masculinitate.

Partea frontala este dominata de capota plonjata peste calandru si faruri, cu protuberante atent profilate in forma de "V". Design-ul lateral este suplu, precum corpul atletic al unei feline, iar spatele se incheie cu un hayon arcuit si o pereche de blocuri optice atipice, ce nu prea au nici in clin nici in maneca SEAT-ul. Din punctul meu de vedere, erau mai reusite cele ale generatiei anterioare.

Agilitate maxima

Platforma tehnica echilibrata, cresterea in dimensiuni (mai ales in ceea ce priveste ecartamentul fata/spate) si atentia constructorului spaniol la distribuirea cat mai buna a maselor, fac din noul Ibiza o masina foarte stabila si manevrabila. Daca alegi treapta de viteza optima, virajele rapide pot fi abordate, fara probleme, cu acceleratia la fund. Franele sunt ferme si nu "obosesc" repede. Iar directia este precisa si transmite un feedback corect, ceea ce permite transformarea oricarui drum de munte virajat intr-o erapa de VTM (Viteza pe Traseu Montan). Mai mult, la limita, Ibiza are un comportament aproape netru, cu cateva mici corectii din volan, masina plecand in derapaj cu toate patru rotile. Motorul de 1.6 litri si 105 CP i se potriveste foarte bine, impreuna cu transmisia bine etajata, acesta nelasandu-te la greu. Sigur, daca mergi sportiv, consumul creste semnificativ, dar ce sa-i faci…

Sarac, dar cinstit

Interiorul noului SEAT Ibiza ar fi perfect fara consola centrala. Comenzile sunt asezate unde trebuie, instrumentarul de bord are un design sportiv iar volanul arata bine si ofera o priza buna. Dar consola centrala parca a fost desenata la betie si confectionata in China. Este saracacioasa, inestetica iar display-urile lucioase ale sistemelor de sunet si clima arata ca un casetofon marca Panasoanic. Pacat. Restul habitaclului si al finisajelor chiar sunt Ok. Iar lista dotarilor este bogata si tentanta.

» Noul Ibiza este prima masina din clasa sa dotata standard cu ESP
» Masina a obtinut 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP

Pret de baza 12.657 euro, TVA inclus

Adversari directi Ford Fiesta; Skoda Fabia; Opel Corsa; Mitsubishi Colt

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă