Românii îi bat pe britanici, belgieni ลi ruลi la smartphone-uri cumpฤrate online, procesul de cumpฤrare durând în medie 15 zile, aratฤ un studiu GfK realizat pe cele patru pieลฃe.
Potrivit Mediafax, puลฃin peste jumฤtate (55%) dintre românii care cautฤ informaลฃii pe internet despre un smartphone fac achiziลฃia online , vizitând în medie 8 site-uri, pentru care alocฤ în parte 7,8 minute.
Aceลtia sunt urmaลฃi de britanici, care cumpฤrฤ online produsul în proporลฃie de 42,5%, dupฤ ce au vizitat 9 site-uri, cu un timp alocat de 7,7 minute fiecฤruia. Belgienii analizeazฤ informaลฃii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, dar sub o treime (32%) achiziลฃioneazฤ în final online.
Ruลii se situeazฤ la polul opus faลฃฤ de români în ceea ce priveลte cumpฤrฤturile de pe internet, doar 19% optând pentru aceastฤ metodฤ. Ei cautฤ date, în medie, pe 7 site-uri, cu cira 3,4 minute dedicate fiecฤruia.
"În general, cumpฤrฤtorii din Marea Britanie ลi România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai puลฃine site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în cฤutฤrile lor decât cumpฤrฤtorii din celelalte trei pieลฃe, pentru cฤ sunt interesaลฃi sฤ gฤseascฤ cel mai bun preลฃ, în timp ce pentru ruลi procesul de informare online este mai puลฃin intens ลi variat", explicฤ cercetฤtorii de la GfK.
Pe de altฤ parte, românii au cel mai mic procent de cฤutare a informaลฃiilor online în vederea achiziลฃiei de telefoane inteligente, de doar 77%, comparativ cu 86% în cazul britanicilor, 92% la belgieni ลi 95% la ruลi, mai scrie Mediafax.
Cei care vor sฤ-ลi cumpere un smartphone se informeazฤ în general online, însฤ cumpฤrฤ din magazine (offline) pentru cฤ simt nevoia sฤ atingฤ produsul, sฤ-l testeze, sฤ verifice informaลฃiile gฤsite pe site-uri, dar ลi din cauza neîncrederii în plฤลฃile electronice ลi pentru a evita costul ลi timpul de livrare.
Timpul dedicat pentru informarea online variazฤ de la 24 de minute în cazul ruลilor, la 52 minute pentru belgieni, 63 minute pentru români ลi 70 de minute pentru britanici, cautฤrile fiind extinse pe durata a mai multor zile. Achiziลฃia efectivฤ este fฤcutฤ cel mai rapid de români (în 15 zile) ลi dureazฤ cel mai mult la britanici, care alocฤ 41 de zile pânฤ la cumpฤrarea produsului.
Cumpฤrฤtorii iau cel mai mult în considerare informaลฃiile de pe site-urile producฤtorilor ลi opetatorilor de telefonie, dar ลi de pe cele de comparare a preลฃurilor, punând accent mai redus pe opiniile exprimate pe reลฃelele de socializare cu privire la modelele respective de smartphone-uri, excepลฃie fฤcând cumpฤrฤtorii de iPhone.
Reลฃelele de socializare au încฤ un rol redus în influenลฃarea procesului de cumpฤrare a unui produs, deลi înregistreazฤ un trend ascendent, cel mai mare procent de utilizare a acestora revenind belgienilor, cu 22%, iar cel mai mic ruลilor, cu 6%. Românii au urilizat social media în proporลฃie de 8%, iar britanicii de 14%.
"Consumatorii comutฤ uลor între mediile virtuale de informare ลi cele fizice de mai multe ori în timpul cฤutฤrilor lor. Astfel, profitฤ de cea mai bunฤ ofertฤ, indiferent dacฤ aceasta se gฤseลte pe un site de comerลฃ electronic sau într-un magazin offline. De aceea, procesul de înลฃelegere a comportamentului consumatorilor devine din ce în ce mai provocator, în special în ceea ce priveลte segmentarea consumatorilor ลi identificarea diferitelor tipologii ale acestora", precizeazฤ reprezentanลฃii companiei de cercetare de piaลฃฤ GfK.