18.3 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăSpecial„România liberă“ a participat săptămâna trecută, la Varșovia, la lansarea „baby-Talisman“. Megane...

„România liberă“ a participat săptămâna trecută, la Varșovia, la lansarea „baby-Talisman“. Megane Sedan nu mai este fratele sărac

Gama Renault Megane recâștigă un membru, unul care a avut succes în trecut. Noul Megane Sedan nu mai e fratele sărac al gamei, iar apropierea de nava-amiral Talisman îi conferă un aer aparte în lumea compactelor în trei volume.

Un test pragmatic cu un model care a fost pragma­tic. Probabil cea mai importantă noutate, în ceea ce privește noua generație Megane Sedan este faptul că e construită pe aceeași platformă modulară a grupului, pe care „stau“ hatch-ul sau versiunea break Megane, dar și Talisman sau noul Koleos. Modelul va fi construit în continuare în Turcia, iar de această dată turcii se pot lăuda cu exclusivitatea. Indiferent de piața pe care va fi comercializat, noul Megane Sedan va fi produs la Bursa, chiar și pentru țările în care se circulă cu volan pe dreapta. 

Din punct de vedere estetic, Megane Sedan este o reușită, poți spune că ai în față un Talisman ușor mai mic. Dar nu există riscul unei canibalizări pentru că versiunea de top Megane Sedan este mai ieftină cu aproape 2.000 euro față de versiunea de bază Talisman. 

Un detaliu important, Megane Sedan are un ampatament de 2.711 mm, față de 2.669 mm cât are versiunea hatch. Asta pentru că este construit pe aceeași platformă cu versiunea break. Un detaliu care se traduce printr-un spațiu interior mai bun pentru locurile spate, și un portbagaj cu un volum de 550 litri. 

România este printre puținele piețe unde noua versiune de Megane va veni cu toate motorizările disponibile. Cei care doresc benzină pot alege între propulsorul aspirat de 1.6 litri – SCe 115 sau cel supraalimentat de 1.2 litri – TCe 130. Motorizarea de 130 CP va putea fi comandată și cu cutie automată, cu dublu ambreiaj, EDC, cu 7 trepte.

Cei care doresc un propulsor diesel au de ales între clasi­cul 1.5dCi în două versiuni de putere, 90 sau 110 CP. Versiunea mai puternică poate fi comandată și cu unitate EDC cu 6 trepte. Versiunea cea mai scumpă va fi cea echipată cu propulsorul diesel de 1.6 litri – dCi 130 CP ce va fi asociat, pentru moment, doar cu o cutie manuală cu 6 trepte.

Sesiunea de teste cu acest mo­del a fost găzduită de Polonia, o țară care a ținut să ne readucă aminte că am ratat vreo 30 de ani din evoluție. Am condus ­doar versiunile diesel echipate cu o cutie manuală cu șase trepte. Deși propulsorul diesel de 1.6 litri este clar mai viril decât cel de 1.5 litri, noi l-am găsit pe cel mignon mai simpatic. Am fost cuceriți atât de mariajul excelent dintre cutie și motor, cât și de consum. Pe un traseu de 150 km, unde am avut autostradă, drumuri județene, chiar și mici blocaje, am obținut un consum mediu de 4,4 litri cu motorizarea dCi 110. Propulsorul dCi 130 s-a dovedit o idee mai gurmandă, în medie, cam cu 1 litru.

Renault Megane Sedan este un model care se conduce cu același grad de confort ca versiunea hatch sau break. A se uita de legendele urbane care se numesc platformă ieftină sau pachet de drumuri grele, Megane Sedan nu mai este un model ieftin din punct de vedere tehnic. Este disponibil pe piața românească pentru că aici există cerere, restul Europei nu este așa sensibilă la caroseriile sedan în clasa compactă. Rămâne de văzut succesul acestei versiuni de caroserie, în condițiile în care concurența este destul de aprigă. Noul Megane Sedan va avea de luptat cu Ford Focus, Skoda Octavia, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, VW Jetta, chiar și cu Skoda Rapid sau Fiat Tipo. 

Renault Megane Sedan are un preț de bază în România de 14.800 euro cu TVA inclusă. Cea mai ieftină versiune diesel pleacă de la 16.400 euro plus TVA. Cea mai scumpă ver­siune e cea echipată cu propulsor 1.5 dCi și cutie EDC – 20.700 euro. Versiunea similară de echipare, dar cu propulsor 1.6 dCi de 130 CP și cutie manuală costă 20.400 euro.  

 

Cele mai citite

Joe Biden l-a lăudat pe Klaus Iohannis pentru modul cum și-a exercitat mandatul de președinte al României

Preşedintele american Joe Biden l-a lăudat marţi pe preşedintele României, Klaus Iohannis, pentru lidershipul său şi pentru că a oferit asistenţă de securitate în...

VIDEO. Flacăra olimpică a ajuns pe mare în Franța

Flacăra olimpică a ajuns astăzi, la bordul velierului cu trei catarge Belem, în largul coastei Marsiliei, unde va debarca în cursul serii, aşteptată de...

Statele Unite au în România 1800 de militari

Statele Unite au în România circa 1800 de militari, a declarat președintele Biden în fața președintelui Iohannis, mulțumindu-i șefului statului român pentru bunele condiții...
Ultima oră
Pe aceeași temă