16 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăLifestyleFoodPrimul Summit al Stabilităţii Mondiale: Ce schimbări îi aşteaptă pe cetăţenii Noii...

Primul Summit al Stabilităţii Mondiale: Ce schimbări îi aşteaptă pe cetăţenii Noii Lumi

Şampanie şi ping-pong la sediul eRepublik

Înainte de Summit, participanţii au avut ocazia să viziteze locul în care a luat naştere Lumea Nouă – birourile eRepublik. Sediul este la etajul doi al unei clădiri de birouri din spatele hotelului Intercontinental. Un paznic se plimbă plictisit prin faţa clădirii. „Nu vă supăraţi, sediul eRepublik?”. Paznicul dă din cap aprobator şi mă îndrumă către lift. Din urmă vin gâfâind doi cetăţeni ai Lumii Noi. „Cât ne-am mai învârtit până am găsit clădirea”, îmi spune unul dintre ei.

Ajungem la etajul 2 unde suntem întâmpinaţi de Xtasia, primul jucător care s-a alăturat echipei de administratori, o tânără la vreo 20 şi ceva de ani cu părul lung şi blond. “Bine aţi venit în sediul eRepublik”, ne spune zâmbitoare. În spatele ei, doi angajaţi joacă ping-pong. Păşim pe covorul roşu şi suntem serviţi cu şampanie. Xtasia începe turul.

Prima cameră vizitată este „Hall of Fame Room”. Pereţii sunt plini cu imagini din primele versiuni ale jocului dar şi din campaniile militare importante. Urmează bucătăria, camera de feedback, birourile şi camera de strategie. Există şi o cameră pentru interogatorii (care, după cum zice Xtasia, nu prea este folosită) dar şi o cameră de recreaţie în care câţiva angajaţi stau cu ochii lipiţi de o plasmă mare şi joacă Fifa. Turul ia sfârşit.

Ajungem înapoi la recepţie şi facem cunoştinţă cu Dragoş Sălăgeanu (dsalageanu pentru cunoscători), fost preşedinte al eRomâniei şi membru important al comunităţii, care ne invită să mai servim un pahar cu şampanie. Între timp, s-au adunat mai mulţi vizitatori, majoritatea străini, veniţi în Bucureşti special pentru a lua parte la Summit. O parte dintre ei se duc direct în camera pentru feedback. Acolo îi aşteaptă trei laptopuri conectate la eRepublik.com. E timpul să apese pe butonul „work”.

Primul Summit al Stabilităţii Mondiale

La intrarea hotelului Intercontinental, pe un panou, este afişată sala în care urmează să se desfăşoare Summitul. Urc pe scări şi observ un puhoi de oameni. Majoritatea sunt trecuţi de 30 de ani, îmbrăcaţi cu sacou şi cămaşă, dar sunt şi câţiva, mai tinerei, care nu au reuşit să renunţe la tricou şi tenişi. Din când în când, câte un tricou galben cu inscripţia “Summit Staff” îmi atrage atenţia.

Toată lumea este invitată să intre în sală. Primul Summit al Stabilităţii Mondiale a început. “Dragi preşedinţi, honorabili miniştri, lideri militari, membri ai presei şi doamnelor şi domnilor, bun venit!”, a spus Mihai Adamuţ, fost preşedinte al eRomâniei şi director executiv al eRepublik Labs.

Gazdele Summit-ului sunt 3 foşti preşedinţi ai eRomâniei: Alex Crăciun (cel care a deţinut 9 mandate de Preşedinte şi a reuşit să transforme eRomânia într-un adevărat imperiu, cucerind numeroase teritorii), Dragoş Sălăgeanu şi Mihai Adămuţ.

După Mihai Adămuţ vorbeşte Alex Crăciun. Acesta spune că visează la o alianţă cu Serbia şi Ungaria, alianţă care ar putea “cuceri lumea”. Lumea din sală începe să râdă.

Oblige, preşedintele eAmericii, a trecut direct la subiect. Acesta, vorbind în numele eamericanilor, a spus că există 2 probleme majore: economia şi persoanele cu conturi multiple.

Criza economică din eAmerica se datorează supraproducţiei, este de părere Oblige. “Producţia trebuie redusă drastic ca preţurile să poată creşte. E foarte greu să faci bani când profiturile sunt foarte mici. Costurile de producţie sunt foarte mari comparativ cu profiturile”, spune preşedintele eAmericii. Cât despre conturile multiple, Oblige spune că “30% din populaţia actuală ar putea fi, de fapt, formată din conturile multiple. Strategia noastră – eliminarea bonusurilor şi alianţele aleatorii – nu a dat roade”. Oblige mai specifică faptul că eRepublik trebuie să implementeze noi modalităţi de comunicare între jucători.

Dragoş Sălăgeanu spune că “treaba e serioasă” când îl întreb cât de mult afectează jocul conturile multiple. “Se răstoarnă guverne!”. Sălăgeanu spune că lupta împotriva “multi-ingului” este una grea, “noi venim cu şalupe, ei vin cu submarine”.

Reprezentantul Macedoniei la Summit sare la atac. El spune că jocul începe să devină plictisitor şi că ar trebuie făcute nişte schimbări. Dragoş Sălăgeanu îi răspunde: “numărul de ore pe care îl petreci jucând ne face să credem că jocul nu este atât de plictisitor”.

O primă schimbare adusă jocului este introducerea unei hărţi. Propunerea a fost primită cu entuziasm de către toţi participanţii la Summit iar Mihai Adămuţ, fost preşedinte al eRomâniei şi director executiv al eRepublik Labs, că va face din asta o prioritate.

Modulul de hărţi va fi schimbat radical: harta lumii nu va mai avea doar un rol informativ, ci va oferi jucătorilor acces la majoritatea instrumentelor de joc. Utilizatorii vor putea afla cu ajutorul hărţii informaţii utile despre contextul general al jocului şi despre ţări şi vor putea intra direct în bătăliile aflate în desfăşurare. În prezent, modulul se află în teste, urmând să fie lansat peste câteva săptămâni.

O altă schimbare, una care a ridicat numeroase semne de întrebare, este introducerea unui modul “player vs. player”, intitulat “Project Guerilla Fight”. Modul de luptă „player vs. player” va permite jucătorilor să ducă lupte directe cu alţi jucători, schimbând modul de luptă din prezent, care permite jucătorilor să se implice doar în bătăliile duse de armatele statelor. Astfel, luptele vor deveni mai antrenante pentru jucători, generând o schimbare importantă a dinamicii jocului.

“Jucătorii vor avea parte de mai multă acţiune şi totul va fi mai personal”, a spus Adămuţ. Jucătorii vor putea fura obiecte din inventarul adversarilor. Pentru a participa la o luptă de guerilă, utilizatorii vor trebui să aibă 100 energie disponibilă, iar adversarii vor fi găsiţi automat pe baza atributelor fiecăruia. De asemenea, în urma luptelor de guerilă, jucătorii vor primi cu 50% mai multă experienţă decât ar fi primit într-o luptă clasică. 

“Jocul va fi mai puţin casual, trebuie să simţi că pierzi, să simţi durere”, este de părere Mihai Adămuţ.

Unii participanţi la summit cred că modul PVP este mult prea individualist, pe când alţii îl consideră o idee bună care va face jocul şi mai interesant. “Counter Strike devine eRepublik”, îmi spune unul dintre gamerii trecuţi de 40 de ani. “Project Guerilla Fight” urmează să fie implementat în luna ianuarie a anului viitor.

Au fost supuse dezbaterii şi alte propuneri precum nevoia de eroi, delegarea sarcinilor (rolul de preşedinte este aproape imposibil de jucat, spun participanţii) şi supunerea alianţelor la vot. S-a ridicat, de asemnea, şi problema dictaturilor. “Dacă vreţi să scoateţi o ţară din dictatură, cuceriţi-o”, a fost soluţia unuia dintre preşedinţi.

După terminarea primului Summit Internaţional eRepublik, participanţii au avut parte de una dintre cele mai mari petreceri organizate de industria autohtonă de gaming.

Viaţa în Lumea Nouă

În urmă cu 1.848 de zile (5 ani) a luat viaţă Lumea Nouă, una în care oamenii muncesc la fel ca în cea Veche. Da, poate părea că ei fac asta destul de uşor, cu un simplu click, dar acest lucru necesită implicare şi dedicare în fiecare zi. Cetăţenii din Lumea Nouă au nevoie de salariile lor pentru a cumpăra mâncare sau alte lucruri care le fac viaţa confortabilă şi sigură.

Totodată, în Lumea Nouă, cetăţenii merg la război şi luptă pentru ţelurile lor, pentru resurse sau, pur şi simpu, pentru a apăra ceea ce le aparţine. Ei votează, au încredere sau nu în liderii lor politici şi îşi pot asuma un rol direct în viaţa politică. Unii dintre ei devin lideri foarte buni şi ajung să comande mii de cetăţeni în război, negociază tratate de pace sau pun persoane de încredere în poziţii cheie. Alţi cetăţeni aleg să investească în business şi să participe la viaţa economică a Lumii Noi.

Toate acestea conduc, în mod real, la o conexiune puternică a comunităţii, formată din cetăţeni care acţionează şi decid pe cont propriu ceea ce trebuie făcut. De aceea, viitorul Lumii Noi este la fel de misterios şi fascinant ca cea a Lumii Vechi. Şi, totodată, dependent de voinţa fiecărui individ în parte.

Jucătorii se surprind constant datorită deciziilor imprevizbile pe care le iau, făcând jocul captivant şi construind astfel o comunitate unită. Cele mai neaşteptate campanii militare ale istoriei eRepublik au fost cucerirea Rusiei de către Norvegia, marile lupte dintre România şi Indonezia (cu sprijinul aliaţilor lor) pentru controlul resurselor din Siberia răsăriteană şi războiul dintre Ungaria şi Romania (cu sprijinul aliaţilor) pentru controlul unor regiuni cheie din China.

Cele mai citite

O persoană a fost reținută la Constanța. DIICOT transmite că a comercializat diferite cantități de cocaină

La data de 1 mai 2024, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Constanța au decis reținerea...

Zelenski vede Ucraina membru în NATO cu o condiție majoră

Președintele Volodimir Zelenski consideră că Ucraina nu va putea deveni membru NATO până când nu va câștiga războiul cu Rusia, conform observatornews.ro. Secretarul general al...

Noua centrală de la Mintia, un proiect de 1,4 miliarde de euro, a primit acordul de mediu

Cel mai mare obiectiv industrial din România, noua Centrală de la Mintia, din Hunedoara, a primit acord de Mediu, anunţă Agenţia Naţională pentru Protecţia...
Ultima oră
Pe aceeași temă