13.2 C
București
marți, 1 octombrie 2024
AcasăSpecialRenault extinde uzina din Tanger: Sandero şi Stepway, produse şi în Maroc

Renault extinde uzina din Tanger: Sandero şi Stepway, produse şi în Maroc

Renault a inaugurat săptămâna aceasta cea de a doua linie de producţie a uzinei din Tanger, acolo unde până acum erau produse modelele Dacia Lodgy şi Dokker, inclusiv Dokker Van. O dată cu extinderea uzinei capacitatea de producţie o va depăşi pe cea de la Mioveni, urmând ca de pe porţile Tangerului să iasă şi modele precum Sandero sau Stepway, potrivit Renault.

Renault anunţă că la Tanger capacitatea de producţie va ajunge la 350.000 unităţi anual, ceea ce înseamnă că această uzină va deveni cea mai mare a grupului, din Africa şi totodată aici vor fi produse mai multe maşini decât la Mioveni.

„Sunt convins că de pe această a doua linie de producţie vor ieşi modele Sandero de înaltă calitate, care vor susţine la nivel mondial etichetarea Made in Maroc”, a declarat Jacques Prost, director general al Renault Maroc. La ceremonia, desfăşurată ieri, au mai participat şi Abdelkader Amara, ministru al industriei în Maroc, dar şi alte personaje politice din această ţară.

Citeşte şi Renault a început construcţia uzinei din Algeria: Cum evită canibalizarea Logan-Symbol

Marocul câştigă teren în cursa cu Mioveniul

Investiţia totală se ridică la circa 1,1 miliarde euro, potrivit Le Figaroînsă din această sumă doar 400 milioane au fost asigurate de Renault, restul fiind investiţi de statul marocan, în baza parteneriatului public-privat existent între Maroc şi francezi. 

Renault beneficiază de multe alte avantaje de pe urma parteneriatului cu statul marocan, astfel că şi-a luat multe angajamente faţă de această ţară, pe care acum le onorează. Un prim câştig pentru Tanger este angajarea a altor 1400 persoane, astfel că numărul total al angajaţilor de la uzina din nordul Africii va ajunge la peste 5000. 

Pe de altă parte Renault se angaja, anul trecut, atunci când a fost inaugurată uzina din Tanger de către Carlos Ghosn, CEO Renault şi regele Marocului Mohammed VI, că operaţiunile sale în Maroc vor duce la crearea a altor 30.000 joburi indirecte, prin furnizori. În prezent circa 90% din producţia marocană a Daciei merge la export, similar cu situaţia de la Mioveni.

Marocul reuşeşte să ia faţa Mioveniului prin politici economice extrem de favorabile pentru investitori, având în vedere că Renault este scutită de o mare parte din taxe. Însă angajamentele pe care francezii şi le iau faţă de regatul marocan, reprezintă mai mult sau mai puţin o ameninţare la operaţiunile de la Mioveni, mai ales că oficialii francezi nu s-au sfiit să declare, în timpul grevelor de la Mioveni, că pretenţiile salariaţilor români sunt prea mari şi producţia ar putea fi mutată, eventual.

Pe linia a doua de producţie de la Tanger, inaugurată ieri, vor fi produse exclusiv modelele Sandero şi Sandero Stepway, care fac parte şi din flota de la Mioveni. Renault a investit circa 1 miliard euro în producţia din Maroc, până acum, iar în următoarea fază de dezvoltare este de aşteptat să se implice şi partenerul de grup, Nissan.

 

Cele mai citite

Anul agricol 2024, excelent pentru producția de prune, dar provocările persistă în valorificarea ţuicii româneşti

Anul agricol 2024 a adus o recoltă generoasă de prune, în special pentru soiurile de vară și livezile situate în zonele de câmpie, unde...

Aproximativ 600 de angajați de la Dacia s-au înscris pe listele de concedieri voluntare. Câți oameni vor pleca acasă

Aproximativ 600 de angajați de la fabrica de autovehicule Dacia de la Mioveni s-au înscris pe listele de concedieri voluntare. Dacia Mioveni a demarat, de la 1...

Ghid rapid pentru machiajul perfect în 5 pași

Când vine vorba de machiaj, simplitatea este cheia. Dacă te grăbești dimineața sau ai un eveniment neașteptat, e important să ai o rutină rapidă...
Ultima oră
Pe aceeași temă