Renault a inaugurat săptămâna aceasta cea de a doua linie de producţie a uzinei din Tanger, acolo unde până acum erau produse modelele Dacia Lodgy şi Dokker, inclusiv Dokker Van. O dată cu extinderea uzinei capacitatea de producţie o va depăşi pe cea de la Mioveni, urmând ca de pe porţile Tangerului să iasă şi modele precum Sandero sau Stepway, potrivit Renault.
Renault anunţă că la Tanger capacitatea de producţie va ajunge la 350.000 unităţi anual, ceea ce înseamnă că această uzină va deveni cea mai mare a grupului, din Africa şi totodată aici vor fi produse mai multe maşini decât la Mioveni.
„Sunt convins că de pe această a doua linie de producţie vor ieşi modele Sandero de înaltă calitate, care vor susţine la nivel mondial etichetarea Made in Maroc”, a declarat Jacques Prost, director general al Renault Maroc. La ceremonia, desfăşurată ieri, au mai participat şi Abdelkader Amara, ministru al industriei în Maroc, dar şi alte personaje politice din această ţară.
Citeşte şi Renault a început construcţia uzinei din Algeria: Cum evită canibalizarea Logan-Symbol
Marocul câştigă teren în cursa cu Mioveniul
Investiţia totală se ridică la circa 1,1 miliarde euro, potrivit Le Figaro, însă din această sumă doar 400 milioane au fost asigurate de Renault, restul fiind investiţi de statul marocan, în baza parteneriatului public-privat existent între Maroc şi francezi.
Renault beneficiază de multe alte avantaje de pe urma parteneriatului cu statul marocan, astfel că şi-a luat multe angajamente faţă de această ţară, pe care acum le onorează. Un prim câştig pentru Tanger este angajarea a altor 1400 persoane, astfel că numărul total al angajaţilor de la uzina din nordul Africii va ajunge la peste 5000.
Pe de altă parte Renault se angaja, anul trecut, atunci când a fost inaugurată uzina din Tanger de către Carlos Ghosn, CEO Renault şi regele Marocului Mohammed VI, că operaţiunile sale în Maroc vor duce la crearea a altor 30.000 joburi indirecte, prin furnizori. În prezent circa 90% din producţia marocană a Daciei merge la export, similar cu situaţia de la Mioveni.
Marocul reuşeşte să ia faţa Mioveniului prin politici economice extrem de favorabile pentru investitori, având în vedere că Renault este scutită de o mare parte din taxe. Însă angajamentele pe care francezii şi le iau faţă de regatul marocan, reprezintă mai mult sau mai puţin o ameninţare la operaţiunile de la Mioveni, mai ales că oficialii francezi nu s-au sfiit să declare, în timpul grevelor de la Mioveni, că pretenţiile salariaţilor români sunt prea mari şi producţia ar putea fi mutată, eventual.
Pe linia a doua de producţie de la Tanger, inaugurată ieri, vor fi produse exclusiv modelele Sandero şi Sandero Stepway, care fac parte şi din flota de la Mioveni. Renault a investit circa 1 miliard euro în producţia din Maroc, până acum, iar în următoarea fază de dezvoltare este de aşteptat să se implice şi partenerul de grup, Nissan.