15.4 C
București
sâmbătă, 12 octombrie 2024
AcasăSpecialREDISTRIBUIRE. Încă 437 de km cadou pentru compania de suflet a lui...

REDISTRIBUIRE. Încă 437 de km cadou pentru compania de suflet a lui Liviu Dragnea. Cine câștigă din drumurile rămase înzăpezite

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a confirmat, pentru „România liberă“, lipsa a numeroase contracte de întreţinere a şoselelor pe timp de iarnă, susţinând că deszăpezirea se va face cu utilaje aduse din alte regiuni.

În sudul Bucureştiului – unde sunt deschişi şi cei mai mulţi kilometri de autostradă – lip­sesc şi cele mai multe contracte de deszăpezire, astfel încât buna desfăşurare a circulaţiei rutiere este pusă sub semnul întrebării.

“Pentru execuţia lucrărilor de întreţinere curentă pe timp de iarnă au fost iniţiate licitaţii publice pentru atribuirea Acordurilor-cadru pentru o perioadă de 4 ani, din luna mai 2016, la nivelul tuturor Direcţiilor Regio­nale de Drumuri şi Poduri din ţară. La DRDP Bucureşti (de care aparţin Autostrada A1, Autostrada A3 şi o parte din A2 –  n.red), 6 din cele 10 proceduri au fost anulate, comisiile de evaluare a ofertelor depuse au constatat că acestea au fost neconforme sau inacceptabile”, se arată într-un răspuns al CNAIR pentru „România liberă“.

În ultima vreme, două accidente grave au avut loc pe Autostrada Soarelui, din cauza circulaţiei în condiţii de iarnă. O cauză este reprezentată de faptul că pe porţiunea de autostradă Lehliu-Cernavodă nu există un contract de întreţinere pe timp de iarnă. “Pentru atribuirea acestui contract, procedura de achiziţie publică a fost finalizată prin desemnarea unui câştigător, dar rezultatul a fost contestat, iar în momentul de faţă se află în evaluare la Consiliul Naţional de Evaluare al Contestaţiilor.

În săptămâna 24-30.10.2016 au fost lansate proceduri de negociere fără publicare, pentru un contract limitat pentru iarna 2016-2017, deschiderea ofertelor pentru deszăpezirea acestui tronson de autostradă având loc  în data de 15.11.2016. În prezent procedura se află în evaluare”, spune Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Până la finalizarea licitaţiilor sau a contestaţiilor, activitatea de deszăpezire se va face cu utilajele proprii sau cu utilaje provenite de la companii care au câştigat licitaţii pentru alte porţiuni de drum. Astfel, pentru Autostrăzile A1, A2 şi A3 se vor asigura lucrări de deszăpezire cu utilaje din Acordul-cadru semnat pe Secţia de Drumuri Naţionale Buzău, adică firmele SC Athos & SC Riposta Trans SRL & SC Ady Comservice SRL. 

Compania Tel Drum, consi­derată a fi apropiată de liderul PSD, Liviu Dragnea, (unele surse vorbesc că ar fi patronată din umbră de acesta), a mai primit o porţiune de 437 de kilometri de şosea de deszăpezit. Tel Drum a câştigat licitaţia pentru deszăpezirea drumurilor din zona Alexandria, dar CNAIR a decis să îi încredinţeze şi despăzpezirea drumurilor din regiunea Bucureşti Sud.  În regionalele de drumuri Craiova, Iaşi, Braşov, Iaşi, Constanţa  – acolo unde nu există contracte de deszăpezire – vor fi împrumutate utilaje din zonele unde s-au încheiat contracte sau vor interveni utilajele proprii ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii ­Rutiere.  

BOICOT. Tactica învingătoare

CNAIR ne-a precizat că deţine 690 de utilaje, din care în sectorul de drumuri Bucureşti 130, Constanţa – 77, Craiova – 82, Timişoara – 58, Cluj – 106, Braşov – 85, Iaşi – 152. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti nu are contracte de deszăpezire pentru 1.274 km de drumuri. Asta înseamnă că un utilaj al CNAIR ar trebui să se ocupe de deszăpezirea a aproape 10 kilometri de drum. Autorităţile estimează că până la sfârşitul lunii noiembrie, contractele aferente autostrăzilor A1 şi A2 vor fi atribuite.

După eşecul licitaţilor, multe contacte se vor atribui prin negociere directă. De altfel, această tactică nu este deloc nouă. Multe societăţi care au utilaje de deszăpezire aplică o strategie menită să le aducă mai mulţi bani în buzunare: pur şi simplu boicotează licitaţiile organizate de Secţiile de Drumuri Naţionale (SDN), pentru ca apoi să se apropie iarna şi responsabilii din teritoriu ai CNADNR, acum CNAIR, să intre în panică şi să apeleze la negociere directă. În aceste condiţii, pot obţine contracte mult mai profitabile decât dacă ar fi participat la licitaţiile organizate din timp.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă