19 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialPsiholog, despre cazul elevului de la Piteşti: Agresivitatea nu este un simptom...

Psiholog, despre cazul elevului de la Piteşti: Agresivitatea nu este un simptom al ADHD-ului. Copilul a devenit agresiv din cauza intoleranţei anturajului

Un copil din clasa a VII-a de la Şcoala I.L.Caragiale din Piteşti a manifestat un comportament violent, motiv pentru care colegii săi au refuzat să participe la cursuri. Elevii și părinții au protestat, timp de trei zile, împotriva primirii la şcoală a copilului cu presupus ADHD. Băiatul a fost diagnosticat cu cancer şi i s-au dat 1% şanse la viaţă.

Doctorulul în psihologie Geanina Cucu Ciuhan consideră că “hiperactivitatea cu deficit de atenție (ADHD) este o tulburare neurologică, studiile anatomice făcute pe acești pacienți arătând clar modificări neuro-anatomice la nivelul mai multor regiuni corticale. O parte dintre acești copii prezintă doar o întârziere a dezvoltării grosimii corticale la nivelul lobilor frontali, iar aceștia răspund la tratament și recuperează această întârziere până spre 10-11 ani”. 


Citeşte şi: Răsturnare de situație. Dezvăluiri șocante din cazul copilului diagnosticat cu ADHD. Comitetul de părinți susține că băiatul ar trimite SMS-uri și bilețele de amenințare colegilor: „Te ucid!”, „Te tai!”


 

În opinia specialistului, sunt însă și cazuri mai grave, cum este probabil cel de la Pitești, care nu răspund la tratament, și la care evoluția este inversă, cu scădere progresivă a volumului hipocampusului. În timp, acești copii dezvoltă pe lângă ADHD și alte tulburări asociate, cel mai adesea tulburări de învățare, opoziționism sau tulburare de conduită. “Agresivitatea nu este un simptom al ADHD-ului, ci al tulburării de conduită. Copilul devine agresiv tocmai din cauza atitudinii de intoleranță a anturajului, care îl critică constant pentru reacții pe care el oricum nu le poate controla. În spatele agresivității acestor copii este de fapt o suferință emoțională profundă, o imagine de sine scăzută, anxietate și tristețe”, declară prof. univ. dr. Geanina Cucu Ciuhan, directorul Minnie Psychological Center.

Intervenția psihologică în aceste cazuri este una complexă, cuprinzând psihoterapia individuală a copilului pentru rezolvarea dificultăților emoționale și controlul impulsurilor, psihoterapia familiei, pentru modificarea stilului de parenting și a pattern-urilor de comunicare cu copilul, precum și un program riguros de management comportamental al copilului la școală, adaugă profesorul Geanina Cucu Ciuhan. “În asemenea situaţii, rolul psihologului școlar este esențial, deoarece el trebuie să dezvolte programe de psihoeducație complexe în care să implice copilul, colegii lui de clasă, profesorii și părinții. Pe măsură ce copilul se va simți acceptat și înțeles, comportamentele agresive vor dispărea”, conchide doctorul în psihologie Geanina Cucu Ciuhan.


Citeşte şi: FOTO. Scandal la o școală din Pitești. Elevii și părinții protestează, de trei zile, împotriva primirii unui copil cu presupus ADHD. Băiatul a fost diagnosticat cu cancer şi i s-au dat 1% şanse la viaţă

 

 

Elena Marinescu
Elena Marinescuhttp://elena-marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Un loc de parcare din Amsterdam a fost scos la vânzare cu 500.000 de EURO

Pare incredibil, dar în orașul Amsterdam, celebrul pentru frumusețea sa și pentru stilul său de viață vibrant, un loc de parcare poate ajunge să...

Polonia condamnă atacurile cibernetice rusești. Oficialii transmit că și țara lor a fost vizată

Polonia a condamnat presupusele atacuri cibernetice ale unui grup rus numit APT28 asupra Germaniei și Republicii Cehe, afirmând că și ea a fost vizată,...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...
Ultima oră
Pe aceeași temă