14.3 C
București
vineri, 1 noiembrie 2024
AcasăSpecialPROTEST de amploare al taximetriştilor în Capitală! Vezi schema ILEGALĂ care sufocă...

PROTEST de amploare al taximetriştilor în Capitală! Vezi schema ILEGALĂ care sufocă Bucureştiul

Pe 9 aprilie, între orele 10.00 – 14.00, are loc un protest de amploare în zona Parcului Izvor din Capitală. Peste 1500 de taximetrişti vor fi prezenţi la manifestaţiile prin care vor face presiuni asupra Parlamentului României pentru adoptarea de urgenţă a Proiectului de Lege 621/2010 în forma dezbătută pe 4 aprilie 2012. Protestatarii speră la o „curăţare a taximetriei”.

„Am făcut cerere la Primăria Capitalei pentru circa 3000 de maşini şi 5-6000 de oameni la protestul de mâine. Ni s-au aprobat doar 800 de maşini şi 1500 de participanţi”, a declarat pentru România liberă Claudiu Săpunar, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Transportatorilor şi Taximetriştilor Independenţi (A.N.T.T.I.). Protestul va avea loc în Parcul Izvor, în faţa Camerei Deputaţilor din Palatul Parlamentului.

Autoturismele TAXI vor stationa în intervalul 10.00 – 14.00 pe prima bandă a Bulevardului Naţiunilor Unite, în faţa Parcului Izvor, pe trotuarul străzii B.P.Haşdeu, pe trotuarul Splaiului Independenţei între străzile Haşdeu şi Bd. Libertăţii şi pe tot sensul de mers al Bd. Libertăţii dintre Splaiul Independenţei spre Bulevardul Naţiunilor Unite, se anunţă într-un comunicat al A.N.T.T.I.

Vezi şi Fiscul bulgar ar putea confisca maşinile a ZECI de mii de români. Vezi de ce!

Schema ilegală prin care oraşele sunt sufocate de taxiuri

Taximetriştii protestează în primul rând împotriva acordării ilegale de licenţe şi a lipsei de reacţie a autorităţilor faţă de invadarea oraşelor mari de către taximetriştii cu licenţă pentru localităţile învecinate. Exemplul cel mai elocvent este cel al taximetriştilor care îşi fac licenţe pe Ilfov şi apoi îşi practică meseria în Bucureşti. Asta se întâmplă în condiţiile în care în Bucureşti deja sunt prea multe taxiuri şi nu se mai acordă licenţe.

„Noi vrem curăţarea taximetriei. Fiecare trebuie să-şi facă meseria în localitatea pentru care are licenţă. Eu nu mă duc vara să fac taximetrie la Constanţa şi iarna la Braşov”, spune Claudiu Săpunar. Taximetriştii nu vor protesta doar împotriva situaţiei din zona Bucureşti-Ilfov, probleme similare fiind întâlnite şi în Cluj, Bacău sau Vâlcea.

Schema prin care oraşele mari, mai ales Bucureştiul, ajung să fie sufocate de taxiuri este una ilegală şi are implicaţii atât în interiorul instituţiilor care se ocupă de reglementare cât şi la nivelul managementului unor firme de taximetrie.

„Nu se poate ca în unele localităţi din Ilfov numărul taximetriştilor să fie egal cu cel al locuitorilor, sau chiar mai mare”, declară un şofer al uneia dintre cele mai mari companii de taximetrie din Capitală.

Taximetriştii fac presiuni asupra Parlamentului României să adopte de urgenţă Proiectului de Lege 621/2010 în forma dezbătută pe 4 aprilie 2012. „Acest proiect nu s-a mai votat atunci din cauză că UDMR nu a asigurat cvorumul necesar,” mai spune Săpunar.

Vezi şi Lecţia de chineză: Chang’an Eado XT, RIVALUL lui Volkswagen Golf 7

„Solicitam public autorităţilor în drept, respectiv D.N.A şi PARCHETUL GENERAL, să  dea curs  tuturor sesizărilor înregistrate şi  să  ia   măsurile legale ce se impun împotriva Direcţiei Transporturi din cadrul PMB datorită căreia o mare parte dintre transportatori sunt în ilegalitate încă din 30.03.2010(neeliberând nici azi CONTRACTELE de Gestiune Delegată)”, se mai arată în comunicatul A.N.T.T.I.

Cât ar trebui să plătim pe kilometru?

O altă problemă majoră care vizează atât taximetriştii, cât şi clienţii este tariful pe care îl vom plăti. Au existat în ultimii ani mai multe sesizări ale firmelor de taximetrie cu privire la tarifele neconforme cu realitatea. Nu de puţine ori clienţii sunt fie păcăliţi, fie trataţi cu lipsă de respectă de către taximetrişti.

Un tarif unic, de 1,9-2,2 lei/km ar putea fi o soluţie în această privinţă. Tariful unic, aşa cum a fost el acceptat în majoritatea marilor oraşe europene, ar elimina tarifele mari, uneori ascunse, de 3-3,5 lei/km, prin care clienţii sunt păcăliţi, fiind nevoiţi să plătească de 4-5 ori preţul unei curse în mod normal.

Motivul pentru care până acum nu s-a luat o hotărâre în acest sens ar fi lipsa de reacţie a Autorităţii de Autorizare, reprezentată de Primăria Bucureşti în cazul Capitalei. Sorin Oprescu a încercat să calmeze spiritele într-o conferinţă de presă recentă, cu toate că asigurările date de el cu privire la rezolvarea problemelor din taximetrie par să nu-i mai mulţumească pe taximetrişti.

 

 

 

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă