27.2 C
București
duminică, 14 iulie 2024
AcasăSpecialProfesor universitar: Manualul unic, o soluţie eronată

Profesor universitar: Manualul unic, o soluţie eronată

Manualul unic este o soluţie eronată şi nocivă. Această declaraţie şocantă a fost făcută, luni, de profesorul Liviu Papadima, prorector al Universităţii Bucureşti.

Liviu Papadima, prorector al Universităţii din Bucureşti este de părere că ”revenirea la manualul unic şi restricţionarea materialelor auxiliare care pot fi folosite în învăţământ nu este o rezolvare pentru problemele, şi aşa suficient de grave cu care se confruntă educaţia, deci nu va aduce o descreştere a abandonului şcolar, nu va aduce o ridicare a performanţelor elevilor noştri în comparaţie cu elevii din alte ţări, dimpotrivă”, potrivit News.ro.

Profesorul consideră că, de fapt, problema cea mai mare este că „nu doar ni se oferă soluţie eronată şi nocivă la problemele pe care deja le are învăţământul, îngrijorătoare este calea pe care o deschide această pretinsă soluţie”.  Papadima a făcut aceste declaraţii în cadrul unei conferinţe de presă. El spune că se teme şi de paşii următori: introducerea manualelor unice în universităţi şi chiar scoaterea cărţii ştiinţifice.

”Societatea funcţionează într-o permanentă deschidere a surselor de informare şi educare, într-un moment în care şcoala face mişcarea inversă, se încapsulează în nişte resurse limitate. Pasul următor ar fi să introducem acelaşi principiu şi la nivel universitar, de ce să nu avem un singur manual la fizică. Pasul următor să scoatem cartea ştiinţifică şi apoi pasul ultim să fie mass media, şi asta e îngijorător”, a precizat Liviu Papadima.

"Manualul unic înseamnă toceală"

Prorectorul este de părere că manualul unic înseamnă toceală. „Asta am trăit eu în adolescenţa mea. N-aş vrea ca şi copiii noştri să trăiască acelaşi lucru. Am trăit examene la facultate în care aveam candidaţi care învăţau manuale de sute de pagini pe dinafară, şi care reproduceau cu punct, cu virgulă capitole din manual la examene”, a declarat Papadima la conferinţa de presă.

Elevii români, cei mai demotivaţi

 Profesorul Papadima mai susţine că elevii din România sunt de departe cei mai demotivaţi în ceea ce priveşte învăţătura. "Nu ne comparăm cu nimeni din jur, nu ne comparăm cu bulgarii, nu ne comparăm cu ungurii, nu ne comparăm cu sârbii, nu mai suntem coada plutonului, suntem departe de ceilalţi. Ăsta e un motiv de îngrijorare. Ce face ministerul în această conjuctură? Găseşte un ţap ispăşitor. De toate astea sunt de vină evident editorii, manualele. Noi, cu învăţământul suntem perfecţi”, este de părere Papadima.

După părerea prorectorului Universităţii Bucureşti, întreaga problemă a compendiului cu 14 manuale este pusă pe seama unei proaste organizări a unei licitaţii.

Profesorul a mai spus că şi olimpicii vor avea de pierdut din cauza acestui manual. Numai că "Nu olimpicii sunt problema în România, ci miile de şcoli în care se face carte pe apucatelea şi acest analfabetism funcţional cu rezultate dezastruoase. Analfabetism funcţional înseamnă că ştim să citim, dar nu înţelegem nimic, ştim să scriem, dar nu putem să redactăm o cerere”, a explicat Liviu Papadima.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă