25.4 C
București
duminică, 26 septembrie 2021

Portul Constanța ar putea deveni hub energetic

Perspectivele dezvoltării Portului Constanța au fost subiectul dezbaterii la care au participat și reprezentanți ai unor importante companii franceze. Masa rotundă „Portul Constanţa – oportunităţi şi proiecte de dezvoltare“ a fost organizată de Ca­­mera Franceză de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa şi Camera de Comerţ şi Industrie a României. 

La eveniment au participat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban, şi Richard Perrin, vicepreşedintele Ca­­merei Franceze de Comerţ şi Industrie din România. Din delegaţia franceză au făcut parte reprezentanţi ai unor societăţi comerciale, printre care Acvatop, Alisa Farm Management, Atalian, Bouygue, Carrefour, Dalkia, Fin Expert, Freyrom, Fugro Geoconsulting SAS, Groupe Monnoyeur, Marsh Broker, Rottco, Soldata și Veiola Water Solutions & Technologies.

Miză: independența energetică 

Potrivit președintelui Camerei de Comerț și Industrie a României, Portul Constanța îndeplinește calitățile pentru a deveni un hub energetic: „Portul Constanţa are cele mai mari adâncimi din Marea Neagră. Sunt două dane la Novorosiisk, cele care încarcă petrol, care pot concura cu Portul Constanţa. În rest, toate celelalte porturi, Odessa, Burgas, pot primi nave doar până la 80.000 de tone. De aceea a şi căzut proiectul Burgas-Alexandropolis, celebra țeavă de petrol, pentru că în Burgas nu pot să intre nave la un milion de barili de petrol. Ceea ce ne interesează pe noi este ca Portul Constanţa să devină un hub energetic. Este vorba de ţinta noastră pentru anul 2019, ca să aducem celebrele conducte de la 180 de kilometri, să putem să intrăm în sistemul naţional şi să mizăm pe independenţa energetică a României“, a declarat Mihai Daraban. 

Ultima oră
Pe aceeași temă