21.1 C
București
joi, 25 iulie 2024
AcasăSpecialPiloții: ”În România se zboară după cutume vechi”

Piloții: ”În România se zboară după cutume vechi”

Zborurile din România se fac după cutume vechi de mulți ani pentru că nu există încă un manual de zbor. In plus, structura spațiului aerian local este foarte complicată pentru că au fost multe improvizații în ultimii ani, a declarat Radu Merica, președinte Aircraft Owner and Pilot Association of Romania.

"Am identificat o listă de probleme în primul an de activitate a Aircraft Owner and Pilot Association of România. Nici astăzi după atâția ani de la Revoluție nu avem un manual de zbor, în care să fie prevăzute regulile zborului la vedere, toți zboară după niște cutume pe care i le-au supus piloții mai vechi, că acolo e armată, că unii trag cu racheta, că trebuie să aibă grijă la Centrala de la Cernavodă. Nu avem hărți pentru zborul la vedere, iar dacă unul intră într-un stâlp, spune îmi pare rău, dar nu am avut hartă", a spus Merica, potrivit Mediafax.

El a menționat că Romatsa are sarcina să realizeze acest manual.

O altă problemă identificată de Merica este structura spațiului aerian, pe care o consideră foarte complicată, la fel și existența unui număr prea mare de zone speciale, în care zborul este limitat.

"Din cauza improvizațiilor pe care le-am făcut în ultimii ani, spațiul aerian este foarte complicat. În Vest se respectă regulile, există zone clar definite, nu există posibilitate să greșești. De asemenea, în România există prea multe zone speciale. Interdicția de zbor peste București, zona este complet interzisă, și aceasta este o moștenire de pe vremuri. Poți zbura peste Paris, Berlin, peste orice capitală, dar nu peste București. Nu am nicio explicație logică pentru asta", a explicat Merica.

El a vorbit și despre securitatea aeroportuară, caz în care există reguli excesive, îngreunând activitatea pe aeroporturi, mi scrie sursa citată.

"Din această cauză Băneasa trăiește cu 4.000 de mișcări pe an sau chiar mai puțin, în schimb toată lumea își caută un loc pentru un aerodrom, un câmp, ceva. În Băneasa nu ai hangare, taxele sunt mari și sunt impuse condiții prea complicate. Sunt multe probleme, dar numai rezolvându-le vom dinamiza sectorul", a afirmat Merica.
El a precizat că în ultimul an, în domeniul aviației nu s-a schimbat nimic, un motiv fiind că în prezent, părțile implicate din acest sistem au viziuni diferite.

"Vom rezolva problemele în momentul în care vom trage toți în aceeași direcție, din păcate toate instituțiile o iau în direcții diferite și apoi ne plângem că nu aveam un operator mare aerian, că ne fură unii din plăcintă, că unii piloți nu au loc de muncă", a mai spus Merica.

În România regulile de zbor la vedere au fost stabilite de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), însă ROMATSA a preluat în acest an această sarcină.

"ROMATSA a preluat în acest an de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română această sarcină, la fel ca şi personalul care se ocupă de aceasta. Am integrat-o în structurile noastre, se lucreaza serios la rezolvarea problemei, este un plan de măsuri care are responsabilităţi şi termene. Se lucrează cu direcţia topografă militară pentru aducerea hărţilor la nivelul cerinţelor pentru ca zborurile să se desfăşoare în siguranţă", a declarat directorului general adjunct al ROMATSA, Fănică Cârnu.

El a spus că nu ştie termenul în care va fi definitivată actualizarea hărţilor de zbor, precizând că este unul "rezonabil".

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă