23.6 C
București
miercuri, 5 iunie 2024
AcasăSpecialPeugeot 508. Întoarcerea marelui leu

Peugeot 508. Întoarcerea marelui leu

Dacă ar fi să participe la un concurs de frumuseţe, noul 508 de la Peugeot ar avea mari şanse să câştige competiţia în clasa medie. Francezii au reuşit să creeze o berlină echilibrată, cu un design rafinat, atletic şi fluent, cu o parte frontală îndrăzneaţă şi un posterior răvăşitor. Dar designul nu e totul în acest segment, iar 508 are nevoie şi de alte atuuri cu care să îşi convingă potenţialii clienţi.

Inginerii de la Sochaux au ascultat cu atenţie doleanţele posesorilor vechiului model de clasă medie Peugeot şi au scurtat consola faţă – cu circa 4 centimetri! -, echilibrând maşina şi renunţând la un calandru supradimensionat, astfel încât noul rege-leu atrage în mod plăcut privirea. Dar designul face parte dintr-o filosofie mai largă aplicată acestei maşini: subjugarea tuturor elementelor ideii de confort.

Eleganţa pe primul loc

Motorul turbodiesel de 2 litri 140 CP este mai degrabă molcom, oferind reprize de depăşire decente şi un bun compromis între dinamică şi consum – este motorul care va fi cel mai probabil, preferatul clienţilor români. Propulsorul de 1,6 litri THP este, în schimb, mai plin de vervă. La cei 156 CP ai săi, el oferă un cuplu de 240 Nm încă de la 1.400 rpm şi îţi permite atât să depăşeşti din scurt, cât şi să te întinzi la viteză, chiar cu tente sportive la peste 4000 rpm. Pentru cei care doresc mai multă putere există şi o variantă de 163 CP a dieselului de 2 litri, dar şi un propulsor de 2,2 litri HDI care atinge 204 CP.

Trenul de rulare este, în schimb, orientat exclusiv spre confort, ceea ce înseamnă trei lucruri: denivelările mari sunt amortizate prompt, însă la cele succesive vei avea parte de tangaj; pe serpentine maşina va avea ceva ruliu, ceea ce îţi va modera pornirile sportive; pe autostradă maşina e în mediul ei la absolut orice viteză, datorită în parte şi unui coeficient aerodinamic de numai 0,26, record în clasa sa. 508 are aşadar un comportament tipic de limuzină franceză, iar aceasta e o bilă albă, căci o diferenţiază pe piaţă.

Tot confortul e pe primul loc şi în privinţa direcţiei, care este asistată din belşug şi lasă puţin loc pentru efort din partea şoferului. Vizibilitatea este foarte bună pe toate direcţiile, iar la capitolul siguranţă 508 stă excelent, mai ales datorită sistemelor ABS + EBD + ESP + Hill Assist oferite în standard.

Interior german

Designul superb al exteriorului este liniştit imediat de o abordare de-a dreptul nemţească a interiorului. Regăsim linii fluide, aerisite, rafinate, dar şi o simplitate dezarmantă, care va fi pe placul celor ce iubesc minimalismul. Ergonomia comenzilor e de top, poziţia ideală la volan se regăseşte uşor, iar insonorizarea este la nivelul unei maşini de lux. Printre minusuri amintesc sistemul audio standard, care se aude doar satisfăcător (melomanii pot alege un sistem profesional JBL în schimb), precum şi calitatea mai slabă a plasticelor în zona din spate.

Există conectivitate USB în cotieră, conectivitate Bluetooth şi un sistem opţional de tip Head Up Display, care afişează informaţiile vitale ale maşinii pe parbriz. Pasagerul din dreapta are un loc de-a dreptul uriaş, iar spaţiul pentru cap şi genunchi pentru pasagerii din spate este la cote maxime. Portbagajul, la rândul său, poate fi folosit, după necesităţi, pentru a transporta un TAB sau un petrolier: 515 litri în standard, extensibili la 1581 de litri, o valoare demnă de un break!

Maşinile testate costă standard 24.504 euro (1,6 THP Active) şi respectiv 25.247 euro (2,0 HDI Active), dar luaţi în calcul şi reducerile de 2.000/2.300 de euro acordate în această perioadă. Echiparea recomandată este însă Allure (adăugaţi 2.600 de euro la preţurile de mai sus), care îţi oferă o maşină complet dotată, în acord cu filosofia generală a noului 508: eleganţă şi confort înainte de toate.   

PEUGEOT 508 2,0 HDI 140 CP Active

 Cilindree 1.997 cmc

 Putere maximă 140 CP/4.000 rpm

 Cuplu maxim 340 Nm/ 2000 rpm

 ECO: Euro 5, CO2 125 g/km

 Consum urban, extraurban, mixt 6,4, 3,9, 4,8 l/100km

 Rezervor 72 l

 Viteza maximă 210 km/h

 0-100 km/h 9,8 sec

 Anvelope 215/55 R 17, jante aliaj

 Masa proprie 1.410 kg

 Ampatament 2.817 mm

 Lăţime 1.920 mm

 Lungime 4.792 mm

 Înălţime 1.456 mm

 Volum portbagaj 545-1.581 litri

 Preţ standard: 25.247 euro cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianuhttp://adrian-mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Vinicius Junior, desemnat cel mai bun jucător al sezonului din Champions League

Comisia de observatori tehnici ai UEFA l-a desemnat pe fotbalistul brazilian Vinicius Junior, care a câștigat Liga Campionilor cu Real Madrid, drept cel mai...

Nicolae Ciucă a vizitat Barajul Vârfu Câmpului de pe râul Siret, început în 1989, și finalizat în proporție de 90%

Preşedintele Partidului Naţional Liberal (PNL), Nicolae Ciucă, a vizitat, luni, lucrările de la Barajul Vârfu Câmpului de pe râul Siret, care au fost începute...

Administrația PSD lansează o investiție de care România are maximă nevoie: Complexul „Tineretului“

Axa Sportului, completată cu o arenă unică în țară Consiliul Județean Dolj, condus de președintele Cosmin Vasile, începe construirea Centrului Sportiv „Stadionul Tineretului“, inegalabil la nivel național prin...
Ultima oră
Pe aceeași temă