30 C
București
miercuri, 5 iunie 2024
AcasăSpecialPe unde construim autostrazile?

Pe unde construim autostrazile?

Un interesant exemplu despre ce va insemna pe viitor viata in Uniunea Europeana si pentru cei nou-sositi il ofera actuala competitie la skandenberg dintre bratul Comisiei Europene si cel al puterii guvernamentale de la Varsovia. Comisia ii mai da Guvernului polonez ragaz de o saptamana ca sa renunte la proiectul unei autostrazi ce ar urma sa lege Varsovia de Tallin.
Se considera ca tronsonul proiectat sa treaca prin valea Rospuda ar distruge iremediabil actualul ecosistem pastrat in una din cele mai vaste paduri virgine din centrul Europei. Domnii comisari europeni au asadar timp sa vada ca panglica de asfalt ar face prapad intr-o regiune ferita ca prin miracol de ravagiile modernitatii;  in vreme ce domnii de la Varsovia isi vor fi  facut doar planuri cu profituri grase, terenuri rascumparate, lucrari remunerate si  fonduri umflate, chit ca vor trebui sa culce la pamant copaci falnici sau sa distruga o zona pe care numerosi specialisti o considera de o rara valoare la nivel european. Ai zice ca mai patrioti sunt functionarii comunitari decat alesii nationali, in contextul in care si Polonia, iata, delega un  domeniu de suveranitate, cum o obliga pactul de aderare. Asemenea transferuri de putere vor fi si mai numeroase pe viitor, pe masura ce va avansa  dorita reforma a institutiilor comunitare. Perspectiva ne lasa sa visam ca aceeasi hulita comisie va cerceta indeaproape si ce se intampla in alta zona a Europei integrate, anume pe la noi. In cazul Poloniei, Comisia considera ca se poate gasi o solutie care sa ocoleasca zona protejata. Cei de la Varsovia nu prea vor sa lase de la ei si, batosi, iau in calcul chiar riscul de a se vedea adusi in fata Curtii Europene de Justitie, care poate sa dicteze amenzi pentru orice stat-membru recalcitrant. Polonia nu are decat de castigat daca isi dezvolta infrastructurile fara sa-si sacrifice insa patrimoniul natural, declara grecul Stavros  Dimas, comisarul pentru mediul inconjurator. Ia te uita, ce treaba are grecul in Polonia?, trebuie  sa-si fi spus harnicii turnatori de asfalt. Ei care stiu, ca si prin Romania, ca pe marginea unei asemenea autostrazi pot sa ramana vile falnice, urcate si finisate fara prea mari eforturi financiare. Pentru guvernele tinerelor democratii care isi tot incurca picioarele in conflicte de interese, imperturbabila Comisie de la Bruxelles risca sa devina dirigintele sever al clasei, care lasa si repetenti. Vom vedea in curand daca Guvernul de la Varsovia isi mentine proiectul riscand nu doar amenzi comunitare, dar si o publicitate negativa care poate sa faca mult rau imaginii. Am putea paria ca nu.

Cele mai citite

Descoperă soluțiile și echipamentele profesionale de curățare și igienizare a suprafețelor!

Curățenia este importantă pentru siguranță și sănătate publică. În spații în care se desfășoară activități comerciale, birouri, locuri unde se procesează alimente, în cafenele,...

Dacă nici acum nu câștigă primăria, Firea mai are o șansă când ajung rezultatele programului de fertilizare la vârsta de votare

Ilustrație: Marian Avramescu Candidata Partidului Social Democrat (PSD) – nu și a lui Marcel Ciolacu – pentru funcția de primar general al Capitalei, Gabriela...

Anchetă în MAI, după ce un polițist și-a pierdut bulanul în Șoșoacă

Ilustrație: Marian Avramescu Ministerul Afacerilor Interne (MAI) este așteptat să demareze o anchetă internă, după un nou videoclip de campanie al senatoarei cu SOS,...
Ultima oră
Pe aceeași temă