20.7 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăSpecialPavilionul H – un spatiu comercial desuet

Pavilionul H – un spatiu comercial desuet

Poate va mirati, dar da, inca mai exista "Pavilionul H" din parcul Herastrau, celebru pe vremea studentiei mele. Pentru cei care nu stiu, asa cum azi exista devoratorii de mall-uri, tot asa, acum 10 ani, tanara generatie era marcata de celebrele spatii comerciale gen IDM, Pavilionul H sau Prisma.

Comparatia poate parea putin deplasata pentru ca termenii in care se discuta despre omniprezentul "mall" sunt cu totul altii. Neologisme ca shopping, outlet, trend, cool, brand nu erau cunoscute in perioada de succes a acestor locuri, insa IDM-ul si H-ul erau tinta principala/finala a tinerilor
(fetele in special) care vroiau sa-si cumpere ceva de imbracat sau de
incaltat.
Invazia gigantelor centre comerciale a determinat apusul rapid al vechilor
"mega magazine". Aproape ca uitasem de existenta lor. Curiozitatea mi-a fost starnita de dialogul a doua domnisoare dintr-un magazin care aminteau de ele. Brusc m-au navalit amintirile pentru ca, de ce sa nu recunosc, erau cam singurele locuri din Bucuresti din care puteai sa te imbraci decent la
preturi accesibile pentru bugetul unui student. Privind in urma, realizez ca
aceste spatii, umplute cu magazinase, sunt practic promotorii "mall-urilor" de astazi.

Revenind la amintirea mea, am luat decizia sa vizitez Pavilionul H. Profunda dezamagire. In cei aproape 10 ani de cand n-am mai pus piciorul acolo nu s-a schimbat absolut nimic. Aceleasi lumini slabe, gheretele mici ingramadite cu haine, totul mi s-a parut desuet si trist. Ba mai mult, furnicarul de altadata a disparut. Poate si ora la care am sosit a contat. Ciudat, pentru ca, desi programul de functionare este pana la ora 19.00, atunci cand am ajuns eu, la 18.20, trei sferturi din pavilion era inchis. In rest, se matura sau se strangeau in liniste hainele expuse la intrare. Am facut un tur de forta sa vad daca-mi atrage ceva atentia. Din pacate, doar vreo doua genti, niste balerini si un sacou ieseau, cu indulgenta, din anonimat. Am reusit sa arunc ochii si pe cateva preturi si e adevarat ca sunt cu mult mai accesibile decat foarte multe din magazinele populare din oras.
Dar acestea nu sunt motive pertinente pentru a justifica lipsa unei evolutii comerciale potrivite dezvoltarii unui oras-capitala precum Bucurestiul. Senzatia stranie ca intrasem intr-un tunel al timpului mi-a demonstrat cat de important este sa stii sa apesi pe acceleratie intr-un secol al vitezei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă