15.5 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialNu avem circuit, dar ne plac premierele. BMW HP4 Race, prima motocicletă...

Nu avem circuit, dar ne plac premierele. BMW HP4 Race, prima motocicletă de curse cu cadru principal din fibră de carbon

De-a lungul timpului, au existat mai multe proiecte privind construirea unui circuit pentru cursele de mașini sau motociclete, care să respecte normele internaționale ale Federației Internaționale de Automobilism (FIA) și/sau ale Federației Internaționale de Motociclism (FIM). Din păcate, toate au rămas la nivel de zvon. Doar în 2007 și 2008, s-a reușit omologarea circuitul stradat Bucharest Ring pentru Campionatul FIA GT. Iar cursele de motociclism-viteză încep și în 2017 în Grecia, pe circuitul de la Serres.

Pasiune există, însă. Doi români și-au comandat deja BMW HP4 Race, o motocicletă de curse veritabilă, fără omologare de stradă, produsă într-o serie limitată de 750 de unităţi, deși noul model a fost lansat internațional abia pe 19 aprilie 2017. HP4 Race se află în aceeaşi categorie cu actualele motociclete de superbike de uzină, depăşind chiar acest nivel în domeniul suspensiei, prin cadrul din fibră de carbon. Mai mult, cu o masă de 171 kg, când este complet alimentată şi pregătită pentru circuit, motocicleta este chiar mai uşoară decât cele de uzină utilizate în Campionatul Mondial de Superbike şi este doar cu puţin mai grea decât modelele de uzină din MotoGP.

HP4 Race are un motor de curse veritabil, similar specificaţiilor 6.2 şi 7.2 din regulamentele Campionatelor Mondiale de Anduranţă şi Superbike. Puterea maximă este de 215 CP / 13.900 rpm, iar cuplul ajunge la 120 Nm / 10.000 rpm. Turaţia maximă a fost crescută în comparaţie cu motorul modelului S 1000 RR, de la 14.200 rpm la 14.500 rpm. Cu obiectivul de a obţine cele mai bune performanţe posibile, este utilizată o cutie de viteze cu şase trepte, cu rapoarte scurte.

Cu HP4 ace, BMW Motorrad este primul constructor de motociclete din lume care prezintă un cadru principal realizat integral din fibră de carbon. Acesta cântăreşte doar 7,8 kg şi este produs în serie, chiar dacă limitată, o soluţie care deschide drumul către noi aplicaţii în viitor. Jantele faţă şi spate sunt şi ele din carbon, ceea ce permite o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu jantele din aliaj forjat.

Cele mai citite

Măsurile și condițiile pentru votul cu urna specială la europarlamentare și locale

Biroul Electoral Central (BEC) a stabilit măsurile pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale la alegerile din data de 9 iunie, menţionând,...

ANPC, recomandări pentru 1 Mai. “Acordați o atenție deosebită aspectului produsului”

Avertizarea transmisă de către directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, este deosebit de importantă pentru consumatorii din România, în...

Doi tineri au murit după ce au intrat cu scuterul într-un podeț. FOTO

Doi tineri au murit, noaptea trecută, într-un accident rutier produs pe raza satului Budeni, ce aparţine de oraşul Dolhasca, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă