16 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăSpecialNoul Kia Venga, un etalon pentru stil. Vezi cum arată

Noul Kia Venga, un etalon pentru stil. Vezi cum arată

Noul Kia Venga are toate ingredientele necesare pentru a fi un etalon pentru stil. A fost conceput de echipa europeană de design din Frank­furt şi are noua grilă distinctivă Kia.

Dacă designul exterior este o invitaţie să conduci Venga, atunci aspectul interiorului este o invitaţie la relaxare şi condus cu plăcere. Odată intrat, vei fi întâmpinat de materiale de calitate şi de idei îndrăzneţe care îţi vor transforma călătoria într-o experienţă foarte plăcută.

Kia Venga nu este doar o maşină în care îţi place spaţiul. Este concepută pentru drum – chiar dacă te învârţi prin oraş sau în afara lui. Pentru uimitoarea agilitate şi stabilitate, Kia Venga oferă tehnologii active, inclusiv ABS, Brake Assist System (BAS), Electronic Stability Control (ESC) şi Hill Start Assist Control (HAC). Adaugă suspensiile independente atât pe faţă, cât şi pe spate şi ai toate ingredientele unui şofat confortabil.

Motor / Transmisie

Kia ne oferă între 75 şi 128 CP pentru Venga. Importatorul mărcii sud-coreene în România estimează că versiunea cea mai bine vândută va fi cea pe benzină de 1,4 litri şi 75 CP. Vorbim de o unitate de 90 CP şi 220 Nm, cuplată cu o transmisie manuală cu şase rapoarte. Cuplul motor maxim este oferit între 1.750 şi 2.700 rpm, iar puterea maximă este furnizată la 4.000 rpm.

La nivel de segment, vorbim de cel mai mare cuplu motor furnizat de o unitate mai mică de 1,5 litri şi de un nivel de putere egal cu cel al concurenţilor direcţi.

Atât cutia de viteze manuală, cât şi cuplul motor ridicat oferă încă de la turaţii joase un comportament fâşneţ la viteze de până în 120 km/h, după care modelul îşi trădează puterea şi segmentul. Timoneria cutiei de viteze permite schimbări precise prin intermediul cursei scurte, dar modul în care este realizată aceasta împiedică şoferul să conducă cu adevărat sportiv, din cauza faptului că levierul agaţă, în special la schimbarea celei de-a doua trepte.

Nivelul de zgomot este redus până la 2.500 rpm, după care creşte subtil până la 3.000 rpm şi devine deranjant după 3.500 rpm. Dar, din moment ce turaţiile respective sunt atinse doar în cazul unor depăşiri, nu trebuie să vă faceţi probleme în privinţa acestui aspect. În ceea ce priveşte modul în care efectuează Venga 1.4 DSL depăşirile, putem spune că reprizele oferite de perechea motor/transmisie nu sunt tocmai impresionante, dar că acestea îndeplinesc necesităţile familiştilor în condiţii normale de exploatare, potrivit Automarket.ro.

Consum

Cei de la Kia anunţă un consum extraurban de 4,3 litri la sută pentru versiunea 1.4 DSL a lui Venga, iar consumul urban este de 5,6 litri la sută. Aşadar, consumul mediu al acestui model este de numai 4,7 litri la sută.

Performanţe

Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 14,5 secunde în cazul versiunii diesel de 90 CP, în timp ce viteza maximă este de 167 km/h.

Preţ

Kia Venga porneşte de la 13.392 de euro în România, cu toate taxele incluse. Cei de la Kia se aşteaptă ca această versiune să fie cea mai bine vândută din gamă în ţara noastră, în timp ce pieţele din Europa de Vest se vor orienta spre versiunea 1.4 diesel de 90 CP cu nivelul de echipare mijlociu.

Cele mai citite

Șase austrieci responsabili de o escrocherie online cu criptomonede au fost arestați

Agențiile de aplicare a legii din Austria, Cipru și Cehia au arestat șase austrieci responsabili de o escrocherie online cu criptomonede. Europol și Eurojust...

Ministerul Educaţiei a publicat clasamentul universităţilor din România

Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti şi Universitatea Politehnica din Bucureşti ocupă primele trei locuri în Metarankingul Naţional pe anul 2023 al instituţiilor...

Analiză: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie

Investițiile străine directe (ISD) în Europa au scăzut în 2023 cu 4% față de 2022 și cu 11% comparativ cu nivelul înregistrat în 2019,...
Ultima oră
Pe aceeași temă