Grupul Volkswagen a stabilit măsurile de remediere pentru autoturismele cu motoare diesel EA 189, cu cilindreea de 1,6 și 2 litri, care au fost afectate de scadalul noxelor. Măsurile din cadrul rechemării vor începe în ianuarie 2016, informează Agerpres.
Potrivit unui comunicat, pentru stabilirea măsurilor, s-a pus accent pe ”evitarea dezavantajării de orice fel” a clienților.
‘Soluționarea chestiunii motoarelor diesel a progresat. Grupul Volkswagen a prezentat Autorității Naționale Germane pentru Transport Motorizat măsurile tehnice specifice pentru motoarele diesel EA 189 afectate, cu cilindreea de 1,6 și 2,0 litri. Aceasta înseamnă că au fost stabilite măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate. La dezvoltarea soluțiilor, un accent deosebit a fost pus asupra evitării dezavantajării de orice fel a clienților. După implementarea măsurilor tehnice, autovehiculele vor îndeplini standardele de emisii aplicabile’, se menționează în comunicat.
Mai mult, soluția tehnică finală pentru motorul diesel de 1,2 litri va fi prezentată Autorității Naționale Germane pentru Transport Motorizat, la finele lunii și este de așteptat ca aceasta să constea într-o actualizare de soft.
Citește și: Grupul Volkswagen, probleme cu emisiile la mii de maşini fabricate din 2009
‘Măsurile tehnice dezvoltate pentru motoarele diesel EA 189 afectate au fost prezentate Autorității Naționale Germane pentru Transport Motorizat. După o examinare detaliată, aceste măsuri au fost confirmate de către Autoritatea Națională Germană pentru Transport Motorizat. Aceasta înseamnă că acum sunt clarificate măsurile de remediere pentru majoritatea autovehiculelor afectate’, se mai precizează în comunicat.
La motoarele de 2,0 litri va fi actualizat softul iar timpul alocat exclusiv manoperei va fi de circa o jumătate de oră.
La dezvoltarea măsurilor tehnice, obiectivul constă în continuare în atingerea limitelor emisiilor aplicabile, în fiecare caz în parte, fără vreun efect negativ asupra puterii motorului, consumului de combustibil și performanțelor. Având însă în vedere că mai întâi trebuie făcute măsurători pentru toate variantele de modele, atingerea acestor obiective nu poate fi confirmată definitiv, precizează compania.
În baza acestor măsuri tehnice acceptate de către Autoritatea Națională Germană pentru Transport Motorizat, în prezent sunt în curs de dezvoltare conceptele de service necesare pentru piețele EU28 în cauză.
Citește și: Volkswagen: Nivel ‘neverosimil’ al dioxidului de carbon, la alte 43.000 de mașini
‘Volkswagen se va asigura că timpul necesar pentru implementarea măsurilor tehnice este cât mai scurt posibil, pentru toți clienții. De asemenea, Volkswagen va contacta fiecare client și va încerca să aibă în vedere toate nevoile individuale ale clienților la implementarea acestor măsuri, pentru a evita cât mai mult posibil eventualele neplăceri pentru client, ca de exemplu eventuale restricționări ale mobilității. În acest sens, marca Volkswagen se va asigura că tuturor clienților li se vor oferi opțiuni corespunzătoare gratuite pentru asigurarea mobilității’, se mai arată în comunicatul citat.
Adițional, Volkswagen AG renunță expres până în 31 decembrie 2016 la invocarea dreptului de prescriere cu privire la eventuale pretenții la garanție din cauza softului instalat la autovehiculele cu motoare tip EA 189, în măsura în care acest drepturi nu sunt deja prescrise.
Aceste măsuri nu vizează produsele și serviciile Volkswagen Group of America sau Volkswagen Canada.