15.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialClientii platesc sase ore, mecanicii muncesc doar doua

Clientii platesc sase ore, mecanicii muncesc doar doua

» "Romania libera" continua si in numarul de astazi sa publice marturii ale unor oameni care au avut parte de neplaceri dupa ce si-au dus masinile la reparat.

» Experientele traite de un iesean intr-un service auto pot fi cu greu egalate: mai intai si-a scos masina de la reparatie la fel de stricata cum a adus-o, apoi a aflat ca, desi mecanicii muncisera doua ore, el trebuie sa plateasca pentru sase si, in fine, s-a trezit ca meseriasii ii mai indoisera si caroseria.

» Nefericitul conducator auto a reusit sa-l convinga pe patronul service-ului sa-si asume vina numai dupa ce l-a reclamat la Oficiul pentru Protectia Consumatorului.

Ovidiu Bacaoanu povesteste ce a patit dupa ce si-a dus masina la service-ul firmei Tester, dealer Ford din judetul Iasi, pentru a-si face revizia de 25.000 de kilometri. Le-a cerut atunci mecanicilor sa-i remedieze o defectiune la cutia de viteze deoarece schimbatorul intra greu in marsarier. "Se termina revizia, semnez ca primarul ca am luat masina in buna stare si plec. Trafic intens. Bag in viteza a treia. Surpriza! Mi-a intrat in a cincea. Moare motorul. Bag repede a doua. Le transmit «urarile mele de bine» mecanicilor si merg mai departe", povesteste ieseanul. Trebuia sa plece din localitate.
La intoarcere, proprietarul afirma ca a mers din nou la service, pentru a rezolva problema cu treptele de viteza. Spera sa fie mai bine, dar a fost de fapt mai rau. "Ridica autovehiculul pe elevator si imi infunda pragul cu bratul de la elevator. Ma uit si nu-mi vine a crede. Fac o poza, sa ma conving ca nu e o iluzie optica. Nu e. Ii spun mecanicului ca mi-a busit pragul, la care el raspunde sa stau fara griji, ca nu are nimic. Iese masina din service si merg inca o data langa ea sa vad cat e de busita. Adica eu am grija de ea si mi-o distrug astia din service?"

Ovidiu Bacaoanu a reclamat incidentul conducerii Tester. Toata lumea l-a asigurat ca se rezolva, dar – sustine tanarul – nimeni nu i-a spus si cand. Dupa insistente, s-a gandit sa-l sune direct pe patron. "Imi aduc aminte ca patronul avea un numar de telefon pus la dispozitia clientilor, la care poti suna daca ai probleme. Sun. Imi raspunde o voce feminina (patronul e de sex masculin) si imi spune ca-i greseala", mentioneaza ieseanul.

Dupa doua zile, se intalneste totusi cu directorul executiv de la Tester, care din nou il asigura ca totul se rezolva. Aici apare o alta surpriza. "Intre timp, le cer sa-mi dea autorizatia de reparatie, sa pot circula. Pana la urma, primesc autorizatia. Ma uit pe ea si nu-mi vine sa cred ce vad. Au modificat data. Masina a fost avariata luni la ora 9, iar cei de la service au scris in declaratie «marti, ora 14.30». Probabil ca in felul asta au ocolit legea care stipula ca termenul de declarare este de 24 de ore". Dupa alte doua zile, pragul a fost reparat.

Bani in plus pentru munca in minus
Desi patit, Ovidiu Bacaoanu revine dupa ceva timp la acelasi service pentru a-si monta o alarma auto. Dupa cum ne-a declarat, a fost programat la 8.30, a venit cu 10 minute mai devreme, dar pana la pranz nu a facut altceva decat sa astepte. Inclusiv in timpul pauzei de masa a electricianului. "Dupa mica pauza, se apuca de instalat si termina pana la ora 14.05. Merg inapoi la birou sa facem formele. Sa cad pe spate! M-au facturat pentru sase ore. Le explic ca vreau deviz si/sau factura din care sa reiasa ca au muncit sase ore. Refuza. Incerc sa le explic ca nu e corect si ca voi merge la Protectia Consumatorului. Vorbesc si cu directorul tehnic, care incearca sa-mi tina teoria cu normarea, ca mai sunt si altii care muncesc pe langa electrician si pe care trebuie sa-i plateasca", spune Ovidiu Bacaoanu. Suparat, ieseanul a facut reclamatie la Oficiul pentru Protectia Consumatorului (OPC).
La doua zile dupa acest moment, Ovidiu Bacaoanu precizeaza ca a fost sunat de cineva din conducerea service-ului Tester si informat ca va trebui sa plateasca doar pentru doua ore de munca. Dar necazurile nu s-au terminat aici. Proprietarul Fordului sustine ca, atunci cand a mers sa plateasca factura, sub pretextul ca vor sa faca o proba, cei de la service i-au retinut cheile masinii. Dupa o cearta, din care o parte a fost inregistrata audio, "avocatul firmei mi-a cerut o hartie prin care renunt la plangerea facuta la OPC. Am platit factura. Cheile mi le-am primit inapoi doar dupa ce am semnat declaratia ca am solutionat «pe cale amiabila» subiectul petitiei depuse la OPC".

 

Sase ore cadou
Reprezentantii Tester Iasi admit ca au diminuat devizul de montare a alarmei de la sase la doua ore, dar considera ca Ovidiu Bacaoanu ar fi rau-intentionat. "Apreciem ca modul in care domnul Bacaoanu Ovidiu a descris activitatea din service-ul societatii noastre are o doza importanta de subiectivism, iar maniera in care acesta relateaza experienta sa este cel putin tendentioasa", ne-a raspuns Corneliu Rusu, director executiv Tester, care mai precizeaza ca reducerea devizului nu s-a facut din cauza reclamatiei depuse de client la OPC, ci pentru ca "societatea a luat decizia de a-i acorda contravaloarea a 4 ore de manopera discount (…) avandu-se in vedere evenimentele anterioare (n.r. – indoirea pragului) petrecute in service, astfel incat sa i se ofere o compensare domnului Bacaoanu Ovidiu". In plus, directorul executiv sustine ca ieseanul mai beneficiase deja, din oficiu, de o reducere. "I s-a explicat faptul ca pentru montarea alarmei trebuie intervenit asupra unei parti din instalatia electrica, precum si asupra capitonajului portierei stanga. Aceasta operatiune figureaza in normativele de timp cu 7,7 ore, clientului oferindu-i-se deja o reducere de 1,7 ore, avand in vedere cele intamplate anterior", precizeaza Corneliu Rusu. In plus, reprezentantii Tester au acceptat sa efectueze reparatiile de la pragul masinii pe propria cheltuiala.

» Mecanicii americani sunt La FEL de neseriosi

Mecanicii auto nu sunt neseriosi numai in Romania. In 2006 ziaristii de la o televiziune americana, impreuna cu inspectorii Oficiului local pentru Protectia Consumatorului au montat pe o masina camere de filmat ascunse si au aflat astfel ca patru service-uri din Las Vegas apartinand aceleiasi companii nu realizau reparatiile pe care le treceau in devizele de plata pentru clienti. "Filtrul de ulei a fost special marcat, fiecare sigiliu, eticheta si serie a fost fotografiata, iar mici camere video au fost ascunse sub capota si sub masina", scriu reporterii pe site-ul LasVegasNow.com.

La primul service, proprietarul masinii-momeala a cerut o revizie de 80.000 de kilometri. "Mecanicul a bagat masina in hala, sub pretextul ca va schimba uleiul. Nici o picatura insa nu a fost schimbata. Singura data cand mecanicul s-a uitat sub autoturism a fost cand a scapat capacul unui pix". Desi nu a facut nimic, service-ul a emis un deviz de 200 de dolari. La celelalte trei service-uri povestea s-a repetat aproape intocmai. Ba, mai mult, reporterii au aflat ca pretul pentru aceleasi operatiuni, la aceeasi masina, varia de la un service la altul, toate apartinand marcii Purrfect Auto, de la 200 de dolari la 400 de dolari. "Mi se pare foarte dezamagitor ca au mers in patru locuri si de fiecare data am descoperit ca service-urile nu au realizat reparatiile pe care le-am cerut", a declarat, pentru LasVegasNow.com, Ernest Figueroa, directorul adjunct al OPC local.
Cazul nu este singular, plangeri similare de la clientii pacaliti inregistrandu-se repetat pe site-ul creat special pentru astfel de reclamatii in SUA, www.consumerist.com

REACTII DE LA CITITORII "R.L."

» "Proprietarul service-ului a fost arestat"

Publicarea in numarul de ieri a primului articol din seria "Automobilul, masina de tocat nervi" a starnit numeroase reactii din partea cititorilor. Acestia au venit cu noi marturii despre necazuri cu dealerii sau service-urile romanesti, indemnandu-ne sa continuam aceasta campanie. "Am avut un accident si am dus masina la cel mai mare atelier auto din Bucuresti. Abia intrasem, cand un tanar mi-a sifonat rezervorul. Doua zile mai tarziu mi se furasera accesorii, clipsuri, tot felul de piese marunte, dar greu de obtinut. Peste inca doua luni nimeni nu atinsese masina pentru altceva decat sa fure. Am reparat-o singur cu sculele atelierului, am platit o reparatie normala, ciubucul dat nu servise la nimic", scrie un cititor sub pseudonimul "si eu". Dan Marinoiu stie un caz in care "un client a vrut sa verifice buna-credinta a mecanicilor de la o firma cu staif si a pus un mic semn pe filtrul de ulei ce trebuia schimbat! La preluarea masinii, filtrul de ulei era tot cel vechi".
Altii considera ca de vina pentru neregulile din acest domeniu ar fi lipsa acuta a mecanicilor calificati. "Cu cat creste numarul de masini, cu atat numarul «mecanicilor» semianalfabeti va creste ca ciupercile dupa ploaie. In ceea ce priveste masinile noi, cu defectiuni din fabrica, nici o «loaza» de asa-zis mecanic nu are voie sa atinga masina daca nu are atestat de la fabrica respectiva", afirma Ion T. Ion.

Damboviteanu scrie cum si in Germania unii mecanici pacalesc clientii, dar legea e dura cand sunt prinsi. "Proprietarul service-ului respectiv a fost arestat si dovedit ca schimba la masini piesele noi cu piese vechi si defecte. Ma intreb, oare se poate intampla asa ceva si aici?"
Detaliu amuzant: o parte dintre forumisti au profitat de dezbaterea creata in jurul subiectului pentru a-si lauda masinile proprii: "Luati-va un Oltcit. Il am din 1991. Mai repar una, alta, dar nu am chiar atatea batai de cap", scrie dd.

Cele mai citite

Nicu Ștefănuță: „În sfârșit, directiva privind violența împotriva femeilor a fost adoptată”

În ultima sesiune plenară din legislatura actuală, Parlamentului European a votat primul act legislativ al UE privind violența împotriva femeilor și violența domestică, care...

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...

Cum iluminezi camera în care se află biroul, pentru a fi mai productiv?

Nu ți s-a întâmplat ca atunci când lucrezi la birou să te doară ochii din cauza luminii insuficiente? Dacă lucrezi de acasă, amenajarea spațiului în...
Ultima oră
Pe aceeași temă