-3 C
București
vineri, 17 ianuarie 2025
AcasăSpecialHaine pentru incalzirea globala

Haine pentru incalzirea globala

Presedintii americani sculptati pe Muntele Rushmore stau cu nasul in apa. Tufe luxuriante acopera pavajul unui Paris tropical. Londra inseamna London Bridge si un ocean albastru magnific in jurul ei. Ce se intampla? Incalzirea globala – mai exact, campania "Global Warming Ready", menita sa vanda haine potrivite pentru scenariul apocaliptic pe care il presupune aceasta.
SIDA, cancer, incalzire globala, copiii din Africa – in ultimul timp marile companii tind nu doar sa vanda produse, ci sa ofere ca bonus si o constiinta curata cumparatorului. Post-it-uri pentru Cauza, chipsuri pentru Vindecare, tricouri Red Label, toate se vand "cu mesaj".
Succesul acestei modalitati de a vinde un produs se datoreaza, potrivit lui Valerie Seckler, director de publicitate la "Women’s Wear Daily", faptului ca noii consumatori, mai ales adolescentii, tind sa vada produsul cumparat ca "o extensie a brandului personal".
Totusi, mai exista umor si in Industrie, in industria modei chiar. Recent a fost lansata campania "Global Warming Ready". Wilbert Das, creatorul ei, spune ca a incercat sa surprinda si "aspectele pozitive" ale incalzirii globale. Care ar fi acestea? E simplu: mai multe plaje. Ca in fotografia cu un tip care sta pe plaja de la Muntele Rushmore si citeste la umbra unui palmier. Nu e de mirare faptul ca aceasta campanie ironizeaza subiectul incalzirii globale. Cu ceva timp in urma aceeasi companie care ne arata ce haine vor face cool-ul in epoca incalzirii ne incuraja sa fumam 145 de tigari  pe zi ca sa capatam "acea tuse sexy".
Daca tot e sa ne folosim de fenomenul incalzirii globale pentru a ne vinde produsele, macar sa facem asta intr-un mod inteligent, par a spune autorii campaniei si e greu sa-i contrazici cand, recent, o firma producatoare de inghetata isi vindea marfa sub sloganul "Lingeti incalzirea globala".
Samantha Skey, vicepresedinte al departamentului de marketing de la "Alloy Media+Marketing", explica succesul companiilor care se lipesc de Cauze pentru a vinde – conform cercetarilor ei, tinerii sunt "suckeri" dupa companiile care "fac bine" si cauta insemnele superficiale ale acestei calitati: etichete, ambalaj etc. Pustii tind sa cumpere chestii care au de-a face cu drepturile animalelor, pentru ca majoritatea au animale de casa, dar problemele mediului ii lasa total indiferenti, asta pana ajung la facultate, desigur. Trebuie doar sa stii de ce cauza sa te lipesti, in functie de sensibilitatile grupului de clienti caruia te adresezi, sustine Skey.
In aceste conditii, campania "Global Warming Ready" pare a se adresa unui anumit tip de european destept care gusta putin sarcasm.    

Cele mai citite

Donald Trump și-a publicat portretul oficial de președinte. Detaliul dur care stârnește controverse

Echipa de tranziție a președintelui ales al SUA, Donald Trump, a publicat joi portretul oficial al acestuia în calitate de președinte în care apare...

Donald Trump și-a publicat portretul oficial de președinte. Detaliul dur care stârnește controverse

Echipa de tranziție a președintelui ales al SUA, Donald Trump, a publicat joi portretul oficial al acestuia în calitate de președinte în care apare...
Ultima oră
Pe aceeași temă