Cauciucurile sunt singura legătură a autovehiculului cu drumul și, în funcție de anotimp, trebuie tratate precum încălțămintea. Așa cum vara nu vă încălțați în bocanci, iarna, pentru a vă deplasa în deplină siguranță, mașina are nevoie de ”pantofi” adecvați. Există și lege în acest sens, și riscați și amenzi usturătoare, cuprinse între 9 și 20 de puncte.
Cum Ordonanța de Guvern 5/2011 este destul de vagă și nu impune un interval de timp, şoferii trebuind să aibă cauciucuri de iarnă doar când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică, am apelat la expertiza și cunoștințele specialiștilor Good Year / Dunlop. Potrivit indicațiilor acestora, când temperaturile scad sub 7 grade Celsius, gumele de vară se întăresc și nu mai oferă aderență optimă atât pe uscat, cât mai ales pe carosabil umed.
Realizate din compuși chimici speciali, anvelopele de iarnă facilitează însă controlul autoturismului sub această temperatură, pe drumuri acoperite cu gheaţă sau zăpadă. Mai mult, cauciucurile de iarnă prezintă blocuri late şi tăieturi suplimentare în banda de rulare, denumite „lamele“, care conferă aderenţă suplimentară și capacitatea de a „evacua“ zăpada acumulată.
Alegerea pneurilor se face în funcție de mașină, respectând tipodimensiunea indicată de constructor, dar și în funcție de stilul de condus și utilizare. Așa-numitele anvelope ”all season” sunt o alternativă mai prietenoasă cu buzunarul, putând fi purtate și vara, și iarna, dar în condiții de iarnă grea cele speciale sunt net superioare. Puteţi recunoaşte o anvelopă de iarnă după simbolul „3PMSF“, de tip fulg de zăpadă şi munte de pe flanc, precum și după simbolul „M+S“ (Mud = noroi, Snow = zăpadă).