39 C
București
joi, 18 iulie 2024
AcasăSpecialGala Operelor Naţionale: Cei mai buni artişti ai scenei lirice româneşti, premiaţi...

Gala Operelor Naţionale: Cei mai buni artişti ai scenei lirice româneşti, premiaţi la Iaşi

În decorul fastuos al celei mai frumoase săli de teatru din ţară, cea a Naţionalului ieşean, a avut loc zilele trecute cea de-a treia ediţie a Galei Operelor Naţionale.

Doamne în rochii de seară, domni „asortaţi” cu ţinutele partenerelor, până şi fetiţe îmbrăcate în rochiţe „de prinţese” şi-au făcut apariţia în „decorul” de vis al teatrului, aşa că totul te ducea cu gândul la un bal din înalta societate a sfârşitului de secol XIX.

Elegantă şi fastuoasă a fost şi gala în sine, cu excelente momente artistice şi cu mărturisiri emoţionante ale premianţilor.

Cea care a deschis seria amin­tirilor pline de emoţie a fost soprana Elena Moşuc (foto), o celebritate a scenei lirice mondiale, ieşeancă de origine, care a primit Marele Premiu al ­Galei. „Acum 25 de ani debutam pe această scenă în „Regina Nopții”. Iată-mă aici, primind acest trofeu care reprezintă foarte mult pentru mine”, a declarat Elena Moşuc. “Sunt emoționată întotdeauna când ajung aici. Când ajung acasă am emoții mai mari decât pe marile scene din străinătate. Succesul meu nu e doar unul personal ci și unul al Iașiului, al României. Dedic acest ­premiu familiei mele, mamei mele, ­tatălui meu pe care astăzi l-am condus pe ultimul drum.”

O rumoare de simpatie venită din sală împreună cu aplauzele furtunoase ale publicului i-au stat alături în acest moment greu sopranei care este mândria Iaşiului.

Alături de ea, pe scenă a urcat baritonul Leo Nucci, cel supranumit “vocea lui Verdi”, care a încântat publicul cu arii din opere celebre.

Pe lângă apariţiile celor doi mari artişti, Elena Moşuc şi Leo Nucci, au mai fost câteva momente excelente din spectacolele de top ale Operei Naţionale Române din Iaşi, gazda evenimentului. Printre acestea s-a numărat un minunat fragment din spectacolul lui Gigi Căciuleanu, “Imagine All The People,” o superbă creaţie de teatru coregrafic care te convinge că dragostea ne este tuturor la îndemână. De altfel, Gigi Căciuleanu a plecat acasă, la Paris, cu Premiul pentru cel mai Bun Coregraf de Dans Contemporan.

Tot din galeria spectacolelor-fanion ale Operei ieşene, publicul a putut admira două fragmente din “Indiile galante”, opera barocă pusă în scenă de Andrei Şerban. Strâns legată de această montare este şi scenografa Marina Drăghici, care a realizat monumetalul décor al “Indiilor galante” şi cele peste 700 de costume din spectacol. Marina Drăghici a primit Premiul de Excelenţă la această ediţie a galei Operelor Naţionale şi a transmis de peste Ocean un superb mesaj de pace în aceste clipe tulburi prin care trece omenirea.

Aflat pentru prima dată în această competiţie, Teatrul Naţional de Operă şi Balet “Maria Bieşu” de la Chişinău, a luat mai multe premii, printre acestea şi cele de cel mai bun solist şi cea mai bună solistă de balet clasic, adjudecate “în familie” de Alexei şi Cristina Terentiev. Tot la Chişinău s-a dus şi titlul de cel mai bun regizor acordat italianului Andrea Battistini, aflat la prima “întâlnire” cu opera, pentru regia spectacolului “Otello” de Giuseppe Verdi. Premiul i-a fost înmânat de colegul său de breaslă, regizorul Alexandru Darie, care a dezvăluit că va monta în curând la Opera din Iaşi “Turandot.”

Multe premii importante au revenit şi Operei Maghiare din Cluj: cel mai bun spectacol de Operă pentru “Nunta lui ­Figaro” de Mozart, regia Peter ­Novak, cel mai bun spectacol de dans contemporan (“Visul unei nopţi de vară”, coregrafia Melinda Jakab), cel mai bun ­solist şi cea mai bună solistă de dans contemporan (Florin Ianc şi Viorica Bogoi pentru rolurile din “Visul unei nopţi de vară”) şi premiul pentru cel mai bun musical acordat spectacolului “Letshow”, regia Beres Laszlo.

Şi gazdele galei, artiştii Operei din Iaşi şi colaboratorii lor au primit o serie de premii: cel mai bun debut feminin – soprana Lăcrămioara-Maria Hrubaru-Roată pentru superba interpretare a Luciei di Lammermoor din opera cu acelaşi nume de Gaetano Donizetti, montat de Andrei Şerban, cel mai bun debut masculin – Florin Guzgă – pentru rolul Edgardo din acelaşi spectacol. Scenograful Octavian Neculai a primit premiul pentru concepţia decorului “Luciei di Lammermoor”, Gigi Căciuleanu, premiul (cum am mai amintit) de cel mai bun coregraf de dans contemporan pentru “Imagine All The People”, iar cel care a încheiat seria premianţilor ieşeni a fost Tra­ian Ichim, care a primit titlul de cel mai bun dirijor.

Multe alte premii s-au mai acordat în cadrul galei, cele mai emoţionante fiind cele de excelenţă, pentru întreaga activitate şi mai ales cele acordate artiştilor care ne-au părăsit deja.

Gala s-a încheiat! Trăiască gala! Publicul aşteaptă deja ediţia cu numărul patru.  

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă