In cadrul Regiei Autonome Judetene de Apa Constanta functioneaza Corpul de Control, compartiment ce a aparut ca o necesitate pentru eficientizarea actului de control in vederea asigurarii utilizatorilor cu apa de cea mai buna calitate, in conformitate cu contractele de furnizare/prestare a serviciilor de apa si canalizare. Reprezentantii Corpului de Control au obligatia de a depista pierderile de apa, de a verifica modalitatea in care au fost remediate defectiunile semnalate la instalatiile proprii pentru prevenirea si inlaturarea consecintelor si pagubelor si, nu in ultimul rand, de a depista utilizatorii rau-platnici, a celor ce nu respecta clauzele contractuale si a bransamentelor clandestine. Astfel, saptamanal, reprezentantii Corpului de Control efectueaza zeci de controale atat in municipiul Constanta, cat si la nivelul localitatilor din judet, unde regia asigura serviciul de alimentare cu apa potabila si canalizare. De cele mai multe ori controalele efectuate la abonati scot la iveala bransamente ilegale si furturi de apa potabila, furturi ce diminueaza considerabil incasarile regiei si pun in pericol mentinerea sistemului de alimentare cu apa la parametrii optimi. Saptamana trecuta, reprezentantii Corpului de Control au efectuat 30 de actiuni de control, in special la nivelul agentilor economici din Constanta, dar si din statiunile de pe litoral. Desi pare greu de crezut, la majoritatea agentilor economici verificati, actiunile au scos la iveala bransamente necontorizare, aparate de masura a consumului de apa blocate sau nedeclarate.
Litoralul, plin de ilegalitati
La societatea "Complex Olguta” SRL din Eforie Nord reprezentantii Corpului de Control au gasit un al doilea bransament nedeclarat si necontorizat, motiv pentru care s-a intocmit un proces verbal de constatare pentru un consum mediu in sistem pausal, retroactiv pe 18 luni, in valoare de aproape trei milioane lei. Tot in statiunea Eforie Nord, in urma verificarilor efectuate la abonatii casnici, s-a descoperit ca opt consumatori nu aveau contracte si nici bransamentele declarate. Toti acestia s-au ales cu procese verbale de constatare a caror valoare totala ajunge la 20,8 milioane lei. In statiunea Neptun, la SC "Eta New Product” SRL echipele de control au descoperit ca robinetul pentru golire necontorizat era folosit pentru igienizare, motiv pentru care societatea s-a ales cu un proces verbal de constatare in valoare de aproape doua milioane de lei. Tot in Neptun, mai multi abonati casnici foloseau apa din hidranti pentru gradinarit. Reprezentantii regiei au intocmit procese verbale de constatare in valoare de aproape 10 milioane lei.
In statiunea Saturn, in urma verificarilor efectuate s-a constatat ca la societatea "Dijmasu” SRL s-a constatat ca pe acelasi interval din luna iunie, cantitatile de apa declarate nu coincideau cu cele inregistrate pe apometru, motiv pentru care unitatea s-a ales cu un proces verbal de constatare de 3,27 milioane lei.
In localitatea Mihail Kogalniceanu, sapte abonati casnici, facturati in pausal, nu aveau declarate suprafetele de gradina si numarul real al persoanelor. Toti acestia s-au ales cu procese verbale de constatare in valoare de aproape 15 milioane lei. Multi dintre abonatii casnici au bransamente clandestine, necontorizate. In urma actiunilor de saptamana trecuta au fost intocmite procese verbale de constatare in valoare de aproape 100 milioane lei. RAJA avertizeaza pe aceasta cale toti abonatii, care trebuie sa inteleaga necesitatea respectarii legalitatii in cazul alimentarii cu apa potabila si canalizare. In caz contrar, sanctiunile pot ajunge la zeci de milioane lei si plata in sistem retroactiv pe 18 luni a unui consum mediu de apa potabila.