12.8 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialFOTO. Noul Renault Zoe, lansat în România. Care sunt costurile pentru modelul...

FOTO. Noul Renault Zoe, lansat în România. Care sunt costurile pentru modelul electric

Noul Renault Zoe este disponibil și pe piața din România, din luna mai, după ce mașina electrică de clasă mică a fost lansată la nivel mondial cu aproape 3 ani în urmă.

Citadina franceză, disponibilă doar cu propulsie electrică, este comercializată în România cu prețuri de 20.900 – 22.000 euro, pentru cele două versiuni ale sale: Life și Zen. Cu zero emisii de CO2 modelul atacă o piață a vehiculelor electrice care în țările din Europa de Vest a ajuns să reprezinte chiar și un procent din 2 cifre din total.

Mașina are o autonomie, anunțată de constructor, de 210 km, iar timpul de încărcare a bateriei (Li-ion) până la 80% din capacitatea sa poate dura de la 9 ore, până la 30 de minute, în funcție de modul de alimentare. 

Cu o putere de 88 CP și un cuplul de 220 Nm (încă de la demaraj) modelul poate atinge 100 km/h în 13,5 secunde, în timp ce viteza maximă a fost limitată la 135 km/h pentru a oferi performanțe cât mai bune ale autonomiei. Mașina vine doar cu transmisie automată. Din cele 1428 kg ale mașinii, 290 kg cântărește doar bateria.

Dotările standard ale versiunii Life includ: ESP, HSA (asistență la pornirea din rampă), aer condiționat, faruri zi LED, Cruise Control, sitem multimedia R-Link (radio, Bluetooth, USB, doar harta României), sistem monitorizare penuri. În plus Zen, vine cu dotări ca: pachete estetice (Pack look, jante aliaj etc.), senzori parcare/ploaie/lumină, sistem audio Arkamis 3D Sound, Take care (monitorizare a aerului din habitaclu), tapițerie cu tratament Teflon. Printre opționale se numără vopsea metalizată (403 euro), harta Europei (81 euro), sau pachetul cu geamuri electrice (cu impuls pe față) + card acces și demaraj "mâini libere" (242 euro).

Ce costuri se adaugă prețului din show-room

Renault Zoe Life este versiunea standard a citadinei electrice, prețul acesteia fiind de 20.900 euro. La această sumă se adaugă prețul unei stații de încărcare, opțională, care va reduce timpul de încărcare de 9 ore (standard, la orice priză). Stațiile sunt disponibile în versiuni pentru peretele de acasă (de la 677 euro) sau pentru parcare – montare perete/podea (1.468 – 2.601 euro). Cablurile de alimentare pentru aceste satții, monfaza/trifazat, de 32 A, costă 295/365 euro. Astfel prețul final al lui Life ar putea depăși 22.000 euro.

Orice cumpărător al unui Zoe va încheia un contract de leasing pentru bateria mașinii, care este închiriată. Chiria pentru bateria are prețuri de la 79 euro/lună, la 162 euro. Prețul de pornire este pentru un contract de 3 ani, cu un rulaj de 12.500 km/an, în timp ce pentru 162 euro lunar bateria este închiriată timp de 72 luni, cu un rulaj de 30.000 km/an. Fiecare km în plus costă 5 cenți, astfel dacă pe lângă cei 12.500 km sunt efectuați alți 1000 se mai plătesc în plus încă 50 euro. Pentru acești bani, Renault oferă service pentru baterie, astfel că dacă aceasta va scădea la sub 80% din potențial ea va fi înlocuită fără niciun cost.

O chirie de 102 euro/lună, pentru 3 ani de zile, oferă 20.000 km/an, ceea ce ar putea fi suficient pentru majoritatea șoferilor. Cu toate că se achită lunar această taxă, costurile sunt foarte mici atunci când vine vorba de alimentare. Dacă pentru 100 km de regulă un șofer scoate din buzunar circa 40 lei, în comsum mixt (mașini de generație nouă), Zoe promite un cost de sub 10 lei.

Noul Zoe dispune de cea mai mare autonomie din clasa sa, grație sistemelor: recuperarea energiei la frânare, pompă de căldură și anvelope Michelin Energy TM E-V.

Guvernul român suportă o parte din prețul mașinilor 100% electrice, precum Zoe, astfel că un astfel de model ar putea fi cumpărat cu circa 2800 euro mai ieftin, iar pe viitor un proiect de lege ar urma să reducă prețul unei astfel de mașini cu 6500 euro.

Renault Zoe este unul dintre puținele modele electrice disponibile pentru publicul din România, printre care plug-in-urile de la Volkswagen și BMW sau Mitsubishi iMiev.

Cele mai citite

Iohannis o poate acuza pe Andra că i-a furat opera “Pas cu pas”

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Dacă își tot vede năruit visul de a ajunge secretar general al Alianței Atlanticului de Nord (NATO), iar cu meditațiile nu...

Eclipsată de Rareș Bogdan, Iulia Albu ar putea da găina pe păun, pentru a se apropia de coloritul batistuțelor europarlamentarului

Ilustrație: Laurențiu Mușoiu Criticul de modă Iulia Albu a ajuns să fie extrem de invidioasă pe europarlamentarul Partidului Național Liberal (PNL) Rareș Bogdan. Coloratele batistuțe...
Ultima oră
Pe aceeași temă