Cadillac a lansat săptămâna aceasta, la New York, cea de-a patra generaţie a SUV-ului de clasă mare Escalade. Mastodontul american va ajunge şi în Europa spre sfârşitul lui 2014, urmând să rivalizeze alte modele de lux, precum Range Rover. Preţurile vor fi făcute publice o dată ce se va apropia lansarea modelului pe piaţă, potrivit carscoops.com
Noul Cadillac Escalade vine cu un design schimbat, dimensiuni mult mai generoase şi multe noutăţi la nivelul tehnologiilor folosite. Aspectul SUV-ului cu cinci/şapte locuri a suferit o serie de modificări, mai ales la nivelul botului, acolo unde farurile cu LED sunt acum alungite în partea superioară, luând o formă de bumerang. Printre alte schimbări, care de regulă au loc atunci când se înlocuieşte generaţia unei maşini, se numără şi grila, care acum seamănă mai mult ca niciodată cu un scut sau spoilerul redesenat şi el.
Poate cel mai important lucru este faptul că noul Escalade a crescut la interior, acolo unde ocupanţii locurilor din faţă vor avea cu 10 cm mai mult loc pentru picioare, respectiv 4 cm în plus pentru cap. Dimensiunile exterioare au crescut cu: 38 mm L (până la 5,18 m), 36 mm lăţime (2,04 m) în timp ce înălţimea este aproximativ aceeaşi, de 1,89 m. Însă pentru cei care îşi doresc un al treilea rând de locuri există versiunea ESV, care aduce lungeşte maşini cu aproape 51 cm.
Motorizare pe măsura dimensiunilor
Escalade este cu adevărat mare, iar pentru a urni din loc SUV-ul şi a oferi un stil de condus dinamic americanii au decis că este cazul pentru un nou motor V8, de 6,2 litri, care oferă mai multă putere, 420 CP şi 623 Nm şi este mai eficient decât unitatea înlocuită.
Citeşte şi Soluţie la accidentele rutiere: Airbag-urile exterioare laterale. Cine le introduce?
Transmisia Hydra-Matic este una automată, în şase trepte, în timp ce tracţiunea este atât integrală, cât şi pe două roţi. Pentru performanţe îmbunătăţite modelul beneficiază de suspensii cu tehnologie Magnetic Ride Control şi direcţie asistată variabilă, electrică. De asemeni au fost făcute o serie de upgrade-uri şi la sistemul de frânare şi a fost îmbunătăţit modul în care se simte pedala de frână.
GM, care deţine Cadillac, a mizat mai ales pe interior pentru a-l diferenţia pe noul Escalade de vechea generaţie. Americanii se laudă că SUV-ul ar avea una dintre cele mai puternice identităţi la interior, punând preţ mai ales pe modul în care acesta a fost asamblat, prin procedee împrumutate din fabricarea mobilei de lux.
Pentru a spori şi mai mult sentimentul de lux interiorul abundă de elemente premium, fiind astfel o propunere complet diferită faţă de ceea ce oferă GM în gama sa de modele şi aici vorbim de Chevrolet, Buick sau chiar Opel. Printre materialele folosite la interior se remarcă mai ales pielea şi lemnul.
Bordul maşinii a primit acum şi un ecran tactil de opt inci, care poate recunoaşte anumite gesturi. Acesta se află în centrul sistemul multimedia al maşinii, la care pot fi conectate şi dispozitive exterioare, precum un smartphone.
Modelul este pe cât de robust la exterior, tot pe atât de garnisit cu sisteme de siguranţă, inclusiv cele de evitare a coliziunii, atâ la mersul cu faţa cât şi cu spatele.
Cadillac Escalade va fi intra în producţie la începutul anului viitor, urmând să atace modele ale unor producători ca Land Rover, Mercedes, BMW sau Audi chiar la ei acasă, şi anume în Europa. Modelul este de aşteptat să ia un punctaj foarte bun la testele Euro NCAP, cel mai probabil urmând a fi testat în 2015.