9.5 C
București
sâmbătă, 26 octombrie 2024
AcasăSpecialFord Focus Sedan. Nervosul

Ford Focus Sedan. Nervosul

Sedanul compact, această iubită permanentă a românilor, poate fi regăsit în cel puţin zece modele aflate în acest moment pe piaţa noastră. Printre ele şi un nou-venit care încearcă să replice în versiunea cu 4 uşi ceea ce îi reuşeşte atât de bine în cea cu 5. Hatchback prin definiţie în Vest, la noi vine şi cu portbagaj separat, ca să ne facă pe plac. Reuşeşte oare?

Noul Focus Sedan încearcă să se diferenţieze în primul rând prin dotările generoase incluse chiar în versiunea de bază  Trend, dar şi prin câteva elemente tehnice inovatoare care nu se regăsesc la concurenţă. În al doilea rând, în timp ce majoritatea maşinilor din segment joacă pe cartea confortului, Focus rămâne mai apropiat de şoferii pasionaţi.

Impecabil pe asfalt

Ford rămâne un fabricant care propune maşini cu tentă mai nervoasă chiar şi atunci când sub capotă se află un propulsor de doar 1,6 litri şi 125 CP. Din acest motiv, nu eşti deloc surprins să vezi că o iei din loc repede şi că până la 60 km/h ai nerv şi şvung dacă doreşti să te strecori prin trafic. Normal, motorul se limitează dinamic la viteze mari, pentru un 0-100 km/h fiind necesare 11 secunde, o valoare medie în segment. Însă reprizele de acceleraţie pe şosea şi autostradă sunt decente şi nu ai senzaţia că maşina ar fi submotorizată.

Şasiul este rigid şi predispus la un stil de condus mai bărbătesc, dar am apreciat şi suspensiile capabile să treacă peste denivelările specifice drumurilor autohtone fără să zgâlţâie pasagerii, dar şi fără să dea senzaţia de barcă pe valuri. N-am apreciat însă la fel de mult cutia de viteze în doar 5 trepte, din cauza căreia silenţiozitatea excelentă a motorului la viteze mici dispare pur şi simplu atunci când ajungi pe autostradă, acesta auzindu-se pregnant în habitaclu.

Una dintre inovaţiile de care vorbeam se numeşte Torque Vectoring: toate Focus-urile vin în standard cu acest sistem, care controlează cuplul motor îndreptat spre roţile frontale pentru a preveni deraparea prin distribuţia optimă a cuplului între roţile faţă. Rezultatul este simplu de descris în cuvinte: intri tare şi foarte tare în viraje, căci maşina stă lipită de drum, nu se înclină mai deloc şi rămâne stabilă chiar şi la viteze incredibil de mari pentru această clasă. Per total aşadar, la ţinuta de drum Focus Sedan stă excelent.

Un alt element este sistemul Active Grill Shutter, care închide automat grila frontală pentru a scădea consumul de carburant atunci când nu este nevoie de ventilarea puternică a motorului. De altfel, consumul general de 6 litri/100 km (7,6 în testul nostru combinat) este cel mai bun din segment!

Bine dotat

Deşi în echiparea de intrare în gamă Trend maşina nu e prea veselă la interior, sunt de apreciat calitatea plasticului de pe bord şi stilul modern în care este desenat habitaclul. Normal, textilele sunt neplăcute la atingere pe această echipare, iar interiorul e de un gri a cărui tristeţe este întreruptă doar de consola centrală colorat luminată, care include un sistem audio de calitate medie. Pentru mai multă veselie trebuie să urcaţi spre versiunile superioare de echipare.

Spaţiul pentru picioare, cap, umeri şi coate este suficient pentru cinci persoane, iar portgabajul de 421 de litri, chiar dacă e printre cele mai mici din segment, e totuşi suficient pentru o familie normală. În fine, designerii Ford au gândit destule locuri de stocare încât să nu ai probleme la un drum lung cu maşina, iar scaunele din faţă sunt deosebit de confortabile.

Focus nu e o maşină ieftină. Dar la un preţ de 17.550 euro cu TVA inclusă pentru versiunea 1.6 125 CP Trend, primeşti destule echipamente pentru a avea sub tine o maşină sigură (5 stele la EuroNCAP) şi bine dotată. De reţinut aşadar principalele sale atuuri: consumul mic de carburant, motorul nervos în oraş şi decent în afară, sistemele de asistenţă a şoferului care transformă maşina într-un instrument de distracţie – toate acestea îl înscriu pe noul Focus Sedan într-un trend modern, pe placul celor care caută familiale cu tente sport. Text Box:  

FORD FOCUS 1.6 125 CP

Cilindree: 1.596 cmc

Putere maximă: 125 CP / 6.000 rpm

–  Cuplul maxim: 159 Nm /4.000 rpm

Cutie viteze: manuală, 5+1.

Lungime, lăţime, înălţime: 4.534/1.823/1.484 mm

Volum portbagaj: 421 litri

Volum rezervor: 55 litri

Ampatament: 2.648 mm

Masă autovehicul: 1.296 kg

Viteza maximă: 198 km/ h

Acceleraţie 0-100 km/h: 11 sec

–  Consum urban/extraurban/mixt: 8.1, 4.8, 6.0 l/100 km

Emisii: 139 g/km (max) EURO V

Preţ: de la 15.550 euro cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Doliu în fotbalul brazilian! A murit Ze Carlos, fost internațional și vicecampion mondial!

Fostul fundaș dreapta al echipei naționale a Braziliei, Zé Carlos, a decedat vineri dimineață, la vârsta de 55 de ani, în urma unui stop...

Florin Prunea, reacție dură după Rangers – FCSB 4-0

FCSB a suferit joi seară prima înfrângere din Europa League, 0-4 cu Rangers. Aceasta a venit după ce roș-albaștrii reușiseră două victorii convingătoare în...

Banca Rusiei majorează dobânda de politică monetară la 21% pentru a combate inflația, cel mai mare nivel din 2003 încoace

Banca Rusiei a decis să majoreze dobânda de politică monetară cu 200 de puncte de bază, atingând un nivel de 21%, cel mai ridicat...
Ultima oră
Pe aceeași temă