19.8 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialDe ce se mută producătorii de componente auto în vestul ţării

De ce se mută producătorii de componente auto în vestul ţării

Printre cei mai mari angajatori din România se numără companiile care produc diferite componente şi subansamble pentru industria auto.

 

Un studiu publicat în prima parte a anului arată că firmele din industria auto şi cea a componentelor auto ar fi urmat să fie cei mai mari angajatori din România în 2011. În decurs de opt luni de la publicarea aceste previziuni, mai multe companii şi-au anunţat intenţia de a face angajări într-un an care poate fi numit tot „de austeritate” şi în pragul unor prevestiri destul de sumbre legate de o revenire a crizei.

Trei dintre marii producători de componente auto prezenţi în România au preferat să Transilvania şi Banatul altor regiuni, pentru deschiderea unităţilor de producţie, iar succesul lor nu poate decât să ajute aceste zone să treacă mai uşor peste al patrulea an de criză. „Studiul de perspectivă privind necesarul de forţă de muncă calificată”, elaborat de Multi Consulting Group SRL şi finanţat de Guvernul României şi de Uniunea Europeană arată că industria auto a fost în 2010 una dintre ramurile de succes ale economiei naţionale şi că urmează să păstreze acest trend şi în 2011. Studiul mai arată că deşi, până în luna aprilie, numărul de locuri de muncă din industria auto scăzuse cu 17%, în acest domeniu existau de două ori mai multe slujbe decât la începutul anului.

Astfel, producătorii de autoturisme şi componente auto din România păreau să fie în 2011 cei mai activi angajatori. La nivel naţional, ar urma ca până la finalul anului să fie angajaţi în acest domeniu încă aproximativ şapte mii de persoane.

Potrivit studiului menţionat, din momentul în care criza economică a influenţat negativ industria românească, companiile au fost nevoite să opereze concedieri masive, iar numărul de salariaţi a scăzut sub 200.000.

Unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa românească a cablurile electrice pentru industria auto este Draxlmaier. Compania germană intenţionează să construiască o nouă hală la Satu Mare, unde va avea nevoie de aproximativ o mie de salariaţi. Directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM)  Satu Mare, Gheorghe Tilibaşa, a făcut acest anunţ deoarece campania de angajare se va derula prin instituţia condusă de acesta. De asemenea, tot AJOFM se va ocupa şi de instruirea noilor angajaţi, care la momentul demarării producţiei vor trebui să-şi însuşească anumite cunoştinţe.

„Urmează să aibă 1.000 de noi locuri de muncă, iar noi să facem cursuri de calificare pentru ei. Firma aşteaptă unele facilităţi. Urmează să se construiască o hală nouă”, a spus Tilibaşa.

Firma producătoare de componente pentru industria auto, Draxlmaier, are deja, la Satu Mare, 5.000 de angajaţi care lucrează într-o fabrică deschisă în urmă cu zece ani, care produce cabluri electrice pentru Mercedes şi Porche. Concernul german deţine mai multe unităţi de producţie în România, dintre care patru în Transilvania şi Banat, la Braşov, Hunedoara, Satu Mare şi Timiş, dar şi una în Argeş. Interesant este faptul că, în primăvară, Draxlmaier a concediat 400 de persoane de la unitatea sa din Argeş.

Continental A.G. ar putea face noi angajări

La rândul său, firma Continental A.G. are un plan de investiţii care s-ar putea concretiza cu crearea a 2.000 de noi locuri de muncă. Reprezentanţii conducerii acestei companii au avut în iulie o întrevedere cu premierul Emil Boc, cu care au discutat despre efectele investiţiilor lor în România, precum şi despre planurile de viitor.

„Romania joacă un rol important în reţeaua Continental. Nu excludem o viitoare posibilă investiţie importantă în operaţiunile noastre din ţară, dacă ne vor permite condiţiile. Experienţa ne-a demonstrat că o astfel de investiţie ar putea genera, în funcţie de circumstanţele momentului, aproape 2.000 noi locuri de muncă”, a susţinut Christian von Albrichsfeld, director general al Continental Automotive Romania SRL.

Continental A.G. deţine opt unităţi de producţie şi trei centre de cercetare şi dezvoltare în patru localităţi din Transilvania şi Banat, respectiv Sibiu, Carei, Timişoara, Arad şi una la Iaşi.

Concernul internaţional cu sediul în oraşul german Hanovra este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de componente pentru industria auto, cu activităţi extinse în special pe domeniul producţiei de anvelope, sistemelor de frânare, al controlului dinamicii vehiculului şi al senzorilor electronici.

Investiţii Bosch în Blaj

O altă investiţie care ar putea genera noi locuri de muncă ar putea fi derulată de concernul german Bosch Rexroth, care intenţionează să investească în România între 70 şi 90 de milioane de euro în crearea unor noi capacităţi de producţie. Firma a achiziţionat deja, cu 1,2 milioane de euro, un teren de şapte hectare la Blaj, în judeţul Alba. Compania deţine în zonă două fabrici şi estimează pentru anul în curs o creştere a cifrei de afaceri cu 7 %, adică la 172 milioane euro.

Directorul general al subsidiarei din România a grupului german, Brigitte Eble, a spus că până la 60% din cifra de afaceri realizată în România provine din activităţile din domeniul auto, din care fac parte vânzările de piese aftermarket şi componente furnizate către producătorii de autovehicule.

Grupul Bosch este prezent în România din anul 1994 şi deţine cinci companii, respectiv Robert Bosch SRL, dintre care una de distribuţie de echipamente şi piese auto. Cea de la Blaj produce scule electrice şi componente pentru utilaje.

La sfârşitul anului trecut, Bosch România avea aproximativ 1.200 de angajaţi, cu 200 mai mulţi faţă de 2009.

În 2010, compania a avut afaceri de 161 milioane euro, în urcare cu 17% faţă de 2009. În Blaj, Bosch ar urma să construiască două fabrici noi.

Interes din Germania

Judeţul Cluj se află, de asemenea, în vizorul unui important producător de componente auto din Germania, care s-a interesat de posibilitatea de a investi într‑unul dintre parcurile industriale Tetarom, deţinute de Consiliul Judeţean. Este vorba de una dintre cele mai importante investiţii din domeniu. Pe piaţa clujeană activează, în domeniul producerii de cabluri auto, concernul japonezo-spaniol ACE Fujikura, care deţine două fabrici, în Cluj-Napoca şi în Dej.

Cele mai citite

METEO. Mai multe județe afectate de vânt puternic

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis o atenționare Cod galben pentru intensificări ale vântului, valabilă în următoarele ore, pentru nouă județe și Municipiul...

Un bărbat s-a aruncat în fața trenului în Sâmbăta Mare

Un bărbat din judeţul Iaşi s-a aruncat, astăzi, de pe o pasarelă, în faţa unui tren, în localitatea Săbăoani, a informat Inspectoratul de Poliţie...

VIDEO. Incendiu în Berlin. A luat foc o fabrică de armament

Incendiul care a izbucnit vineri la o mare fabrică de armament din Berlin a stârnit îngrijorare și alertă în capitala Germaniei. Potrivit informațiilor furnizate...
Ultima oră
Pe aceeași temă