18.7 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăSpecialCum vrea Cernavodă să atragă turiști

Cum vrea Cernavodă să atragă turiști

Una dintre inițiative este iluminarea ­podului construit de Anghel Saligny.

Primăria Cernavodă va deveni membru al Asociației Litoral-Delta Dunării, pentru a se integra în strategia de dezvoltare și promovare a turismului din Dobrogea, pe care o urmează și consolidează membrii asociației din județele Constanța și Tulcea. Cu ocazia unei întâlniri în localitate, s-a discutat și propunerea care vizează iluminarea podului Anghel Saligny.

”Sunt plăcut surprinsă să aflu că Cernavodă are o Strategie de turism, aprobată printr-o hotărâre de Consiliu Local, deci devenită lege locală. Mă bucură mult dorința primarului și a edililor locali de a organiza activitatea de turism în zona Cernavodă și de a promova potențialul istoric, cultural, turistic al regiunii. Consider că alături de ceilalți membri ai ALDD vom reuși să aducem turiști la Cernavodă, să organizăm circuitele și excursiile locale care să pună în valoare zona, vom invita agenți de turism din Constanța și din țară să cunoască atracțiile turistice, vom organiza fluxul turistic pentru pasagerii navelor de croaziere de pe Dunăre, care ating portul Cernavodă. Și sunt fericită că, în urma discuțiilor purtate cu domnul primar Gheorghe Hânsă, visul meu de a ilumina podul Anghel Saligny are șanse reale să se împlinească. Consider Cernavodă poarta de intrare în județul Constanța, un județ cu un imens potențial turistic și care se vrea turistic, iar podul Anghel Saligny un simbol în sine, pe care trebuie să îl punem în valoare”, a precizat Corina Martin, președintele ALDD.

Gheorghe Hânsă, primarul orașului Cernavodă, a precizat că ”orașul Cernavodă poate crea un parteneriat bun cu Asociația Litoral-Delta Dunării în promovarea potențialului turistic din zonă, în acest sens am demarat deja documentația necesară aderării, pe care o vom prezenta Consiliului Local”.

RECORD. Cel mai complex din Europa

Podul Regele Carol I (redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny, pentru a-l onora pe proiectantul și executantul podului) a fost construit în perioada 1890-1895, pentru a asigura legătura feroviară între București și Constanța. La momentul inaugurării, era cel mai mare complex de poduri din Europa acelor vremuri și al treilea ca lungime din lume. Realizarea podului de la Cernavodă a însemnat extinderea la o construcție de mari proporții a două noutăți pe plan tehnic: utilizarea oțelului turnat (moale) în locul celui pudlat și a sistemului de grindă cu zăbrele în consolă (grindă Gerber), foarte avantajos din punct de vedere economic și al rezistenței materialelor în cazul structurilor cu deschideri mari.

Cele mai citite

Ambasada britanică prezintă un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, în cinstea Paștelui ortodox

Ambasada Marii Britanii la București a creat un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, pentru a marca Paștele ortodox. Paddington este o jucărie de pluș...

Studiu. Românii își propun să arunce mai puțină mâncare

Șapte din zece români își propun să arunce mai puțină mâncare la gunoi, relevă cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research în...

Ambasada britanică prezintă un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, în cinstea Paștelui ortodox

Ambasada Marii Britanii la București a creat un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, pentru a marca Paștele ortodox. Paddington este o jucărie de pluș...
Ultima oră
Pe aceeași temă