Doar pentru pliantele care promovează „Zilele Oraşului” primăria cheltuie 120.000 de lei.
În plină criză financiară, când se împrumută la bănci pentru a plăti datoria regiei de termoficare Energomur faţă de E.On Gaz şi pentru a cumpăra 90 de apartamente de lux cu destinaţie socială, Primăria Târgu-Mureş comandă materiale promoţionale de 120.000 lei. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Târgu-Mureş, Aurel Trif, acestea ar urma să fie folosite cu prilejul „Zilelor târgumureşene”, manifestări care vor avea loc pe tot parcursul săptămânii viitoare. Procedura de achiziţionare a materialelor promoţionale simple şi personalizate a fost aprobată săptămâna trecută, când a fost stabilită şi firma care urmează să pună la dispoziţie, în 24 de ore de la comandă, toate materialele solicitate. Este vorba, potrivit lui Aurel Trif, de pixuri, şepci, tricouri şi steguleţe personalizate, dar şi de afişe, bannere,pungi şi chiar şi cutii îmbrăcate în piele în care să fie puse diversele cadouri pentru invitaţii speciali la manifestările prilejuite de „Zilele târgumureşene”.
Cheltuieli duble în 2009
Reprezentanţii Primăriei Târgu-Mureş au explicaţii diferite pentru achiziţia de materiale promoţionale în criză. „Anul trecut s-a cheltuit dublu pentru materiale promoţionale”, este argumentul lui Mihai Mircea, consilier juridic în Primăria Târgu-Mureş, în favoarea achiziţiilor din acest an, în timp ce Ioan Chiorean, consilier al viceprimarului Claudiu Maior, susţine că materialele cu pricina sunt pentru un an întreg. „Este vorba de materiale promoţionale pentru tot anul”, susţine Ioan Chiorean, care consideră că nu este nici o o problemă că din bugetul local sunt făcute asemenea achiziţii. Tot pentru „Zilele târgumureşene”, Primăria Târgu-Mureş este gata să dea 100.000 de lei pentru contractarea serviciilor de sonorizare şi lumini. Asta, în condiţiile în care organizatorii Festivalului Văii Mureşului plătesc pentru acelaşi gen de servicii 20.000 de lei.
Sponsorii îl plătesc pe Albano
Viceprimarul Claudiu Maior, omul de încredere al primarului Dorin Florea, ambii PDL, spune că de la bugetul local suma alocată în acest an manifestărilor prilejuite de „Zilele târgumureşene” este cu 50% mai mică decât în 2009. Astfel, sponsorii vor suporta se pare atât cheltuielile legate de venirea la Târgu-Mureş a renumitului cântăreţ Albano, cât şi focul de artificii din ultima zi.