24.2 C
București
joi, 30 mai 2024
AcasăSpecialCentura de sute de milioane de euro a Capitalei a fost proiectata...

Centura de sute de milioane de euro a Capitalei a fost proiectata gresit

Vitala pentru fluidizarea traficului, soseaua de centura a Capitalei are toate sansele sa ramana un perpetuu santier. Lucrarea evaluata la 240 de milioane de euro a fost pur si simplu proiectata gresit, scriu ziaristii de la "Gandul". Constatarea vine la cativa ani buni de la demararea proiectului, timp in care nu s-a facut mai nimic. "Pe santier muncitorii sunt rari, mormanele de nisip s-au inverzit de buruieni, iar stalpii de electricitate stau bine mersi pe carosabil dupa ce acesta a fost "extins". Portiunile unde se poate deja circula pe doua benzi, de maximum doi kilometri, alterneaza cu altele pline de gropi sau de pe care asfaltul pur si simplu a disparut. Asa-zisele lucrari se desfasoara sub un trafic infernal, care ajunge la 40.000 de vehicule pe zi", noteaza publicatia mai sus citata. In opinia ziaristilor de la "Gandul", "indolenta unor constructori, greselile de proiectare, dificultatile intampinate in mutarea retelelor de electricitate, gaze, alimentare cu apa si canalizare, dar si zecile de procese intentate de proprietari nemultumiti ca li se expropriaza terenurile – toate fac ca lucrarile de largire la patru benzi a soselei de centura a Bucurestilor sa se desfasoare cu incetinitorul". Indolenta de care vorbesc ziaristii de la "Gandul" a fost surprinsa si de reporterii "Romaniei Libere" in luna octombrie a anului trecut, cand au mers pe santierul soselei de centura a Bucurestiului. "Doua utilaje trase la marginea drumului, maximum 400 de metri de drum asfaltat, dar nefinisat si extins la patru benzi, precum si cativa kilometri de pamant ranit este tot ceea ce am vazut la sfarsitul saptamanii trecute pe drumul de centura al Bucurestiului, care insumeaza 70 de kilometri. Din loc in loc, cate un panou urias afisa termenul de incepere a lucrarilor pentru pasajele rutiere – 15 mai 2008 –, dar nici o urma de santier (… ) Absolut nici un utilaj, ci doar gunoaie imprastiate in gramezi de-a lungul drumului, semn ca nici o activitate nu s-a mai desfasurat in zona de mult timp", nota reporterul "Romaniei Libere" pe 27 octombrie 2008, in articolul "Nici un kilometru terminat la soseaua de centura a Bucurestiului". Ziaristii de la "Gandul" constata acum ca "pasajele supraterane de la Tunari la Voluntari au fost proiectate pe doua benzi, in timp ce soseaua are patru, asa ca trebuie reproiectate. Alte poduri, alte probleme". In plus, observa acestia, "podul care va traversa liniile de cale ferata la intersectia cu DN1 (Otopeni) a fost realizat doar in proportie de 12%, Compania de Autostrazi dand vina pe constructorul austriac Alpine Mayreder". "Austriecii au realizat intr-un an de zile doar 27% din lucrarile de largire a tronsonului cuprins intre DN1 si DN1A. Cel de-al patrulea pod din centura de Nord are probleme cu un patron care a intentat 12 procese pentru a-si apara gazonul din fata firmei. Alte doua tronsoane din centura Nord nici n-au fost atribuite constructorilor", mai scrie publicatia mai sus citata.
Ordinul de incepere a lucrarilor pentru extinderea drumului de centura a fost dat in noiembrie 2007.

Cele mai citite

Congresul spaniol dominat de socialiști a votat amnistia separatiștilor catalani

Deputaţii spanioli au adoptat joi definitiv o lege de amnistie în favoarea separatiştilor catalani, o măsură foarte controversată a guvernului de stânga al premierului...

Trei traficanți de droguri au fost reținuți. Ascundeau 14 kilograme de cocaină într-o curte din Mihăilești, Giurgiu

Procurorii DIICOT au reţinut trei traficanţi de droguri, dintre care unul a fost condamnat anterior pentru infracţiuni de acelaşi gen, după ce în curtea...

Salariul minim va fi majorat de la 1 iulie, dar punctul de amendă va fi înghețat

Guvernul are în plan majorarea salariului minim european de la 1 iulia la 3.700 de lei din care pragul de netaxare va fi de...
Ultima oră
Pe aceeași temă