La santierul naval din Galati a fost lansata la apa cea mai mare nava de tip heavy-lift din lume, ale carei costuri de productie sunt 65 de milioane euro.
Nava "Fairplayer" are un deplasament de 6.500 tone dead-weight si este destinata transportului in orice zone de pe glob a unor incarcaturi agabaritice, de la picioare de platforme pentru foraj marin, barje la constructii de orice fel pentru centrale nucleare. Acest tip de nava poate fi folosit si la ranfluarea epavelor. Cele doua macarale de la bord au o capacitate totala de ridicare de 1.600 tone. Nava poate monta conducte subacvatice pentru transport de produse petroliere si gaze naturale la adancimi de pana la 2.000 de metri. Costurile de productie ale navei sunt de 65 de milioane de euro, valoarea lucrarilor executate la santierul din Galati fiind de 45 milioane euro. Costurile de productie sunt foarte ridicate in raport cu cele ale navelor clasice, diferenta fiind data de dotarile speciale ale unei nave de tip heavy-lift. Spre exemplu, un cargou multifunctional de 10.000 tdw costa aproximativ 10 milioane de euro. In timp ce nava "Fairplayer" are 2.200 de senzori si sisteme de alarma, o nava clasica are pana la 150 de senzori. Suprastructura navei este asimetrica, pentru a putea permite preluarea la bord a unor incarcaturi cu lungimi de pana la 110 metri. Proiectul tehnic al heavy-liftului "Fairplayer" a fost elaborat in Olanda, proiectul de executie fiind realizat la santierul Damen Galati. Directorul general al santierului galatean, Stan Gelu, a declarat ca armatorul britanic intentioneaza sa mai comande inca doua astfel de nave, prima dintre ele urmand sa fie finalizata in decembrie 2008.