19.6 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăSpecialCât durează reparaţia unei pasarele: 8 ani, 1 lună şi 5 zile

Cât durează reparaţia unei pasarele: 8 ani, 1 lună şi 5 zile

În România autostrăzile se construiesc într-un ritm ameţitor, dacă este să comparăm cu timpul de care are nevoie CNADNR pentru reparaţia unei pasarele peste Drumul Național 1.

La aproape opt ani de când pasarela pietonală de pe DN1, la Tâncăbeşti, a fost agăţată de bena unui camion, accident în care şi-au pierdut viaţa două persoane, conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunţat că a fost finalizată expertiza tehnică necesară construcției.

Şi, surprinzător sau nu, pasarela nu trebuie nici măcar reconstruită de la zero. „Soluția recomandată în expertiză este cea cu refolosirea și consolidarea pilelor existente, cu suprastructura alcătuită dintr-un tablier nou, casetat, cu platelaj ortotrop tip grindă simplu rezemată cu console necesare susținerii scărilor. având, spre deosebire de structura anterioară, calea sus”, se arată în comunicatul CNADNR.

Nu este vorba despre vreun viaduct de autostradă lung de câţiva kilometri, care să necesite cine ştie ce iscusinţă inginerească, ci de o pasarelă cu lungimea totală de 29,5 m, în zona consolelor de 2,8 m lungine de la capete. Oficialii de la drumuri spun că, înainte de începerea propriu-zisă a lucrărilor, trebuie realizată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, începută licitația pentru desemnarea constructorului, întocmit proiectul tehnic și obținut autorizația de construcție și execuție.

„Finalizarea montării pasarelei pietonale de la Tâncăbești este estimată a fi la începutul lunii august 2016”, se precizează în comunicatul companiei. Dacă presupunem că pasarela va fi gata fix pe 1 august şi luând în calcul că ea s-a prăbuşit pe 25 iunie 2008, rezultă că pentru CNADNR au fost necesari opt ani, o lună şi cinci zile pentru reconstruirea ei.

Mult mai puţin a durat, la finalul anului 2001, construcţia ei de la zero, de către firma Servomont Import Export SRL Craiova: 75 de zile. Ea nu a stat însă în picioare decât şase ani şi jumătate, pentru că pe 25 iunie 2008 s-a prăbuşit, agăţată fiind de bena unui camion, iar în urma accidentului, două persoane au murit, iar o alta a fost rănită.

În urmă cu câteva luni, locuitorii din Tâncăbeşti au ieşit în stradă, pentru a cere repunerea în funcţiune a pasarelei, în lipsa căreia ăşi riscă zilnic viaţa, traversând DN1 printre maşini. Proteste similare au avut loc şi în anii precedenţi.

Cele mai citite

Putin depune jurământul pentru cel de-al cincilea mandat de președinte al Rusiei

Vladimir Putin depune jurământul de președinte al Rusiei, la începutul celui de-al cincilea mandat de șef al statului. Ceremonia se desfășoară la Moscova, la Palatul...

România are cea mai mare creștere pentru speranța de viață în UE, dar tot la coada clasamentului este

Spania este ţara din Uniunea Europeană cu cea mai mare speranţă de viaţă, de 84 de ani, şi se află peste media comunitară de...

Polonia verifică dacă judecătorul fugit în Belarus a spionat împotriva țării sale

Tomasz Szmydt, un judecător de la un Tribunal administrativ din Varşovia, a cerut luni azil în Belarus, spunând că a acţionat în semn de...
Ultima oră
Pe aceeași temă