15.7 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialCât câştigă uzinele Renault de pe urma fiecărui Logan vândut

Cât câştigă uzinele Renault de pe urma fiecărui Logan vândut

Modele precum Dacia Logan, Sandero sau Duster aduc venituri nu doar României, ci şi industriei auto din Franţa. Din preţul unui model Dacia circa 800-900 euro reprezintă doar valoarea componentelor fabricate în Franţa, conform publicaţiei La Tribune

“800-900 euro, aceasta este suma care le revin uzinelor din Franţa pentru vânzarea fiecărui Logan, Sandero sau Duster, oriunde în lume,” spune Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry, destinat dezvoltării modelelor de buget. Deboeuf spune că este vorba despre o gamă variată de componente pentru maşini, cum ar fi motoare, transmisii, cutii de viteze, care se regăsesc pe modelele low-cost ale Renault, majoritatea dintre ele asamblate în alte ţări.

Vezi şi şi FOTO Aşa va arăta Dusterul de la Nissan! Vezi viitorul SUV Terrano

Deboeuf dă exemplul centrului de la Douvrin, din nordul ţării, acolo unde 41% din producţie este destinată modelelor low-cost comercializate sub brandurile Dacia sau Renault. Aici sunt produse anual 120.000 motoare de 1,2 litri, care ajung la uzinele de la Piteşti sau Tanger, în Maroc. Platforma industrială de la Douvrin, împărţită de Renault şi PSA, are 3.450 angajaţi. De asemeni, tot în regiunea Pas-de-Calais, la Ruitz, 20% din producţia de sisteme de transmisie ajunge tot la astfel de modele.

Un centru industrial aglomerat, de unde sunt exportate componente către Rusia, Brazilia, Columbia sau România, acolo unde ajung sub caroseria lui Duster, este şi cel din Cléon, în nord-vestul Parisului. Deboeuf spune că aici au fost produse 110.000 motoare de doi litri care au echipat SUV-ul, indiferent sub ce marcă a fost comercializat. Tot de la Cléon mai pleacă spre alte ţări şi sisteme de transmisie. 

Producţia totală de componente din cadrul uzinelor Renault din Franţa, exportate către liniile de asamblare a unor modele ca Logan, angrenează un personal format din peste 9500 angajaţi. Desigur că doar o parte din producţie ia calea exportului, restul echipând modelele Renault construite în Hexagon.

Citeşte şi Rivalitate anglo-franceză: Britanicii vor pe locul doi în Europa la producţia de maşini, până în 2018

O afacere de 1 miliard de euro

Gama de modele de buget a Renault totaliza în 2012 vânzări de 953.000 unităţi, iar conform estimărilor pentru 2013 va fi depăşită cifra de 1 milion de maşini, dintre care mai mult de o treime vor fi modele Dacia.

Piesele pe care Renault le produce în Franţa pentru modelele care ies de pe liniile de producţie de la Piteşti, Tanger, Moscova sau alte locaţii din America de Sud, sunt produse în paralel inclusiv în aceste ţări. Spre exemplu la Piteşti centrul de asamblare reprezintă poate doar o treime din platforma industrială, tot aici regăsindu-se şi alte facilităţi de producţie, cum ar fi cele destinate motoarelor. 

Deboeuf explică faptul că deşi o parte dintre piese sunt produse chiar în aceleaşi locaţii unde sunt asamblate maşinile, există în continuare un necesar încă neacoperit, iar investiţia în dezvoltarea şi extinderea liniilor de producţie ar fi prea scumpă. De aceea este de preferat să fie folosită capacitatea de producţie deja existentă în Franţa.

Oficialul Renault spune că în ciuda producţiei acestor componente în patria-mamă, piaţa low-cost din Franţa nu este una prea puternică, cele mai importante ţări fiind Rusia şi Brazilia. Totuşi această afacere, cu exportul de comonente către ţări precum România, Maroc, sau Rusia se estimează că le va aduce francezilor circa 800-900 milioane de euro anul acesta. 

Având în vedere că piaţa auto din Franţa este într-un declin fără oprire, afacerea de aproape un miliard de euro nu poate fi decât o gură de aer pentru francezi.

 

 

 

 

Cele mai citite

Soluția  3 D împotriva administrației #rezist a Bucureștiului

Deși lansată târziu în cursa electorală, Gabriela Firea a ajuns rapid să-i sufle în ceafă lui Nicușor Dan, fiindcă are singurul proiect administrativ cu...

Soluția  3 D împotriva administrației #rezist a Bucureștiului

Deși lansată târziu în cursa electorală, Gabriela Firea a ajuns rapid să-i sufle în ceafă lui Nicușor Dan, fiindcă are singurul proiect administrativ cu...

nasturii cămășii au sărit și i s-a văzut tricoul cu “Votați Piedone!”

Ilustrație: Marian Avramescu Premierul românilor autentici, Marcel Ciolacu, nu a putut să nu respecte tradiția autohtonă de 1 Mai Muncitoresc și a savurat mici...
Ultima oră
Pe aceeași temă