Aproximativ 200 de copii din centrele Salvaţi Copiii vor avea asigurată o masă caldă pe zi, timp de un an şcolar, prin intermediul unei campanii umanitare derulate de retailerul Lidl România, conform unui comunicat remis redacţiei.
Campania „Zâmbet de Copil”, derulată de Lidl şi Salvaţi Copiii, se va desfăşura între 8 aprilie şi 1 iunie. Donaţiile se pot face în urnele special amenajate în dreptul fiecărei case de marcat. De banii strânşi vor beneficia copiii din medii defavorizate, care urmează cursuri în centrele organizaţiei.
Citeşte şi Copiii români, educaţi cu bătaia. Peste 60% sunt loviţi de părinţi
Campania „Zâmbet de copil” a debutat în decembrie 2011 cu proiectul pilot „Participă la miracolul de Crăciun”, desfăşurat în magazinele Lidl din Bucureşti şi din ţară, în urma căruia s-au strâns aproximativ 150.000 de lei, bani care au ajuns la peste 200 de copii din centrele Salvaţi Copiii şi la 500 de familii, sub forma unor pachete cu alimente şi produce igienico-sanitare.
Citeşte şi Campanie: Donează o carte pentru copiii din mediul rural
În cadrul celei de-a doua ediţii a evenimentului, retailerul a reuşit să strângă 300.000 de lei, sumă cu care a asigurat masa zilnică a 250 de copii din centrele organizaţiei, pe parcursul unui an şcolar.
În total, în 2012, 1.040 de copii au fost incluşi în programele „Salvaţi Copiii”, conform coordonatoarei de comunicare a organizaţiei, Alexandra Boeriu.
În 2011, se aflau în risc de sărăcie şi excluziune socială 87,2% dintre copiii ai căror părinţi au absolvit maxim 8 clase, 45,8% dintre copiii ai căror părinţi au absolvit maxim învăţământul liceal/vocaţional sau postliceal şi 10,2% dintre copiii ai căror părinţi sunt absolvenţi de studii superioare.