14.1 C
București
joi, 9 mai 2024
AcasăSpecialBulevard inaugurat în ianuarie, în lucrări în februarie

Bulevard inaugurat în ianuarie, în lucrări în februarie

Primul segment din bulevardul Buzeşti-Berzei-Uranus, gata la jumătatea lunii ianuarie şi inaugurat cu mândrie de municipalitate, nu este, de fapt, chiar gata. Asfaltul abia uscat e iarăşi ciuruit de picamerele muncitorilor.

 

„Aşa ne-au zis, să-l facem din nou“, spun muncitorii celor care îi întreabă, contrariaţi, de ce asfaltul de pe bulevardul Berzei este din nou scormonit, la mai puţin de două luni de la finalizare.

Deja celebra diametrală Buzeşti-Berzei-Uranus, începută în 2009, ar urma să taie Bucureştiul de la nord la sud, prin cele trei tronsoane ale sale – Piaţa Victoriei-Vasile Pârvan, Vasile Pârvan-Piaţa George Coşbuc, Piaţa George Coşbuc-Gara Progresul.

Primul segment, singurul anunţat ca fiind gata, are piste de biciclete, trotuare lărgite, linie de tramvai şi două benzi pe sens şi a fost inaugurat, în prezenţa lui Sorin Oprescu, pe 12 ianuarie.

„De astăzi puteţi traversa oraşul pe noul bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus. Primul tronson, de la Piaţa Victoriei la Vasile Pârvan, e gata. Am promis că voi realiza acest proiect şi m-am ţinut de cuvânt, în ciuda tuturor celor care s-au opus sau se opun modernizării Bucureştiului“, spunea atunci edilul.

Oprescu e însă astăzi contrazis de echipele de muncitori care au reînceput să scoată asfaltul de pe scuarurile tronsonului.

„În zonă se fac lucrări pentru realizarea unei «pastile» (scuar) de reglementare a circulaţiei. Această lucrare s-a impus urmărind rezultatele implementării sensurilor unice. Lucrările se fac pe cheltuiala constructorului, în baza contractului“, explică reprezentanţii Biroului de Presă al Primăriei Capitalei.

Piste de bicicletă pe post de locuri de parcare

Pistele de bicicletă trasate pe carosabil pe tronsonul recent inaugurat, o premieră pentru Bucureşti, au fost un alt motiv de autocomplimentare pentru edilii bucureşteni. La câteva zile de la inaugurare, televiziunile transmiteau ştiri despre echipajele de poliţie care vânau fiecare şofer care bloca, fie chiar şi pentru câteva minute, pista delimitată de stâlpişori. S-au dat amenzi în faţa camerelor de luat vederi, agenţii au fost nemiloşi. Minunea a durat puţin. Astăzi, pista e presărată de autovehicule, cicliştii fiind obligaţi să circule în trafic sau pe trotuare.

Proiect controversat

Acest prim tronson al diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus a costat primăria în jur de 35 de milioane de euro. În cei patru ani de construcţie a fost subiectul mai multor scandaluri şi controverse. Astfel, proiectul a fost contestat de societatea civilă pentru că a dus la demolarea unor monumente precum Hala Matache şi alte clădiri istorice. În acelaşi timp, a fost subiectul unor procese de expropriere.

 

12 ianuarie 2014. Sorin Oprescu: „Primul tronson, de la Piaţa Victoriei la Vasile Pârvan, e gata. Am promis că voi realiza acest proiect şi m-am ţinut de cuvânt“.

25 februarie 2014. Biroul de presă PMB: „În zonă se fac lucrări pentru realizarea unei «pastile» (scuar) de reglementare a circulaţiei“.

Cele mai citite

Ziua Europei: Arcul de Triumf va fi iluminat în albastru

Arcul de Triumf va fi iluminat joi, de Ziua Europei, în albastru, a anunțat Primăria Capitalei. Alte manifestări dedicate Zilei Europa vor avea loc...

90 de minute pe Santiago Bernabeu sunt foarte lungi: Real Madrid-Bayern Munchen 2-1

Real Madrid s-a calificat dramatic în finala Ligii Campionilor la fotbal, după ce a învins-o pe Bayern Munchen cu scorul de 2-1 (0-0), miercuri...

Ucrainenii au dejucat un plan de asasinare a lui Zelenski chiar în ziua învestirii lui Putin la Moscova

Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) anunță destructurarea unei rețele organizate de FSB care a recrutat doi colonei ai serviciilor ucrainene, pentru a-l asasina...
Ultima oră
Pe aceeași temă