22.4 C
București
sâmbătă, 11 mai 2024
AcasăSpecialBMW Seria 3. Noul etalon

BMW Seria 3. Noul etalon

Gata cu extravaganţele de design din epoca Bangle! Avem acum un nou Seria 3 cu un calandru elegant, cu faruri care seamănă cu nişte ochi încruntaţi dar şi cu linii laterale minimaliste şi o siluetă aproape latină. Doar spatele arată mai puţin inspirat, cu prea multe forme geometrice aruncate unele peste altele. Per total însă, noul Seria 3 i-a făcut să răsufle uşuraţi pe fanii mărcii, care au apreciat evoluţia în bine a designului bavarezei. Însă ceea ce contează cu adevărat la noua generaţie sunt trei lucruri: manevrabilitatea, tehnologia EfficientDynamics şi conectivitatea supremă.

Puternic, dar zgârcit

Dacă e dotat cum se cuvine, Noul Seria 3 se conduce aşa cum te-ai aştepta de la cel mai iubit BMW: o direcţie sport variabilă de o agilitate feroce, o punte spate care joacă atunci când abordezi mai tare virajele însă nu te scoate în decor, un tren de rulare care ştie să fie în acelaşi timp confortabil dar şi predispus la sportivitate, precum şi o transmisie automată sport în opt rapoarte, capabilă să schimbe treptele de viteză mult mai repede decât ai reuşi tu cu o cutie manuală. Cu acest ansamblu tehnic aproape de perfecţiune poţi face absolut ce-ţi trece prin cap: poţi rula liniştit şi civilizat, admirând peisajul, sau poţi înnebuni subit şi aborda cu mulă forţă succesiunile de viraje. Orice ai alege să faci, maşina se va conforma iar distracţia va fi la cel mai înalt nivel, în parte şi datorită posibilităţii alegerii între rularea confortabilă sau sport (optaţi pentru şasiul sport M).

Însă aceste lucruri care ţin de sportivitate sunt absolut necesare la un BMW; ele au fost doar rafinate la un nivel foarte înalt. Ce adaugă noua generaţie este capacitatea de a consuma absolut infim, în ciuda puterii foarte mari a motorului. De exemplu, 320d este dotat cu propulsorul turbodiesel de 2 litri 184 CP. Acesta este capabil să ofere un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rpm, ceea ce înseamnă aceleraţii fulminante (0-100km/h în 7.6 secunde), dar şi reprize foarte rapide chiar şi la viteze de peste 130km/h. Cu toate acestea, el consumă doar 4.5 l/100km în regim mixt! Culmea e că poţi traversa oraşul la ora de vârf, iar maşina abia dacă va sări de 7l/100km; dacă apelezi la modul Eco Pro, vei reuşi consumuri absolut incredibile pentru o maşină atât de puternică, fără a pierde semnificativ din dinamică.

De vină este sistemul EfficientDynamics, care include în standard o funcţie de Auto Start & Stop, recuperarea energiei la frânare, aerodinamica şi greutatea redusă a maşinii, dar şi transmisia automată special gândită pentru a minimiza pierderile de carburant. Piesa de rezistenţă sunt însă motoarele TwinPower Turbo, cu injecţie directă şi turbine cu geometrie variabilă, care permit extragerea a maximum de putere din fiecare gram de combustibil. Rezultatul este o combinaţie halucinantă de forţă disponibilă instantaneu şi consum de carburant specific mai degrabă clasei mici.

Conectivitate înainte de toate

Al doilea element definitoriu pentru noua Serie 3 este informatizarea habitaclului în cadrul sistemului BMW ConnectedDrive. Ca şofer eşti principalul beneficiar: nu doar că ai informaţiile esenţiale afişate pe parbriz în faţa ta, astfel încât nu trebuie să-ţi iei privirea de la drum, dar eşti avertizat şi dacă ai maşini în unghiul mort când vrei să schimbi direcţia, sau dacă vii prea repede în spatele maşinii din faţă. Pilotul automat are funcţie de frânare automată, iar maşina ştie să parcheze automat lateral.

În privinţa multimedia, poţi conecta iPhone-ul în cotieră, obţinând astfel acces nu doar la muzica de pe el, dar şi la aplicaţii de genul BMW Connected, prin intermediul căreia poţi să navighezi pe net, să îţi accesezi contul de Facebook sau Twitter, propriul blog sau chiar canalul preferat de radio Web!

Există şi lucruri mai puţin bune în noul Seria 3. De exemplu, plasticul de pe bord a rămas prea tare pentru cât costă maşina. Pielea Dakota este şi ea tare şi nu se ridică la nivelul celor 1260 de euro ceruţi pe ea. De asemenea, interfaţa iDrive cere încă acomodare noilor veniţi şi o curbă abruptă de învăţare. În rest însă, spaţiul a crescut pentru toţi pasagerii, scaunele sunt extrem de confortabile iar portbagajul şi locurile de stocare au fost regândite pentru a fi acum pe placul a cinci adulţi cu tot cu bagaje. În funcţie de lărgimea pungii, poţi transforma Seria 3 într-un palat pe roţi…

Noul Seria 3 este, aşadar, o dovadă că poţi perfecţiona ceva ce era deja foarte bun. Indiferent că vorbim de dinamică, de agilitate, de distracţie la volan sau, dimpotrivă, de economia de carburant şi soluţii ingenioase pentru interior, noul bavarez este deocamdată cu un cap peste concurenţa directă. La un preţ care porneşte de la 36.580 euro cu TVA pentru noul 320d, dar care creşte rapid la peste 45.000 de euro dacă îi adaugi opţionale, era şi cazul!

Noul BMW 320d 2012

Motor: 1995 cmc, 4 cilindri
Putere maximă: 184CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 380Nm/1.750-2.750 rpm
Viteza maximă: 230 km/h
0-100km/h: 7.6 sec
Transmisie: automată, 8+1
Lungime, lăţime, înălţime: 4624, 1811, 1429 mm
Ampatament: 2810 mm
Masa la gol: 1505 kg
Consum urban/extraurban/mixt: 5.4, 3.9, 4.5 l/100km
Emisii CO2: 118 g/km, Euro 5
Volum rezervor: 35 litri
Volum portbagaj: 480 litri
Preţ: de la 36.580 euro cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianuhttp://adrian-mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Cluj: Spălare de bani și trafic de droguri. Procurorii DIICOT au reținut 12 persoane

Procurorii DIICOT au reținut 12 persoane în urma unei investigații referitoare la constituirea unui grup infracțional specializat în trafic de droguri și spălare de...

Ministrul Sănătății vorbește despre situația maestrului Florin Piersic

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a transmis sâmbătă că evoluția artistului Florin Piersic, care a fost operat la Spitalul "Foișor" din Capitală, este una favorabilă. "Aşteptăm...

Sebastian Burduja, atac la adresa lui Nicușor Dan. “Modul în care arată centrul Capitalei, rezultatul incompetenţei”

Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Capitalei, a subliniat sâmbătă că în centrul orașului există străzi cu o stare de degradare vizibilă și case...
Ultima oră
Pe aceeași temă