11.1 C
București
joi, 23 septembrie 2021

Atenţie când cumpăraţi de la METRO!

Mulţi români preferă să se aprovizioneze de la hipermarketurile şi magazinele en-gros renumite, în speranţa că aici vor găsi exclusiv produse de calitate. Cu toate acestea, Metro, unul dintre marile lanţuri de desfacere, este prins şi amendat constant de Protecţia Consumatorului pentru nereguli dintre cele mai grave.

 

Unul dintre cei mai mari comercianţi din România se confruntă şi cu unele dintre cele mai mari probleme privind modul cum îşi vinde produsele. Potrivit datelor făcute publice de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), aproape în fiecare an reţeaua Metro Cash& Carry a fost amendată pentru nereguli, unele cât se poate de grave din punct de vedere al consumatorului. Iată câteva exemple.

Astfel, în februarie 2010, în urma unui control din Bucureşti, firma Metro a fost sancţionată cu o amendă de 10.000 de lei, deoarece ar fi transportat, depozitat şi expus la vânzare peşte fără asigurarea refrigerării pe tot traseul.

De asemenea, dintr-unul din magazine au fost confiscate 21 de kilograme de peşte.


260 de grame furate la fiecare kilogram

Problemele lanţului de magazine en-gros Metro sunt mai vechi şi nu se referă numai la valabilitatea produselor expuse la raft. Un control al OPC Suceava a scos la iveală că în reţeaua Metro au fost găsite produse cântărite care aveau trecute pe etichetă cantităţi cu până la 260 de grame mai puţin pe bucată decât era în realitate. Inspectorii au verificat atunci 15 produse şi au descoperit că diferenţele dintre etichetă şi realitate se situau între 20 şi 250 de grame.

Mulţi comercianţi şi-au făcut o obişnuinţă din a nu-şi respecta clienţii. Numai la centrele comerciale ale Metro din Constanţa, Direcţia Sanitar-Veterinară a confiscat anii trecuţi peste 54 de tone de carne şi 26,8 tone de produse din carne, 107 tone de peşte, 6 tone de lapte, peste o sută de tone de produse lactate, 135.000 de ouă şi 37 de tone de produse de cofetărie. Neregulile au fost descoperite de inspectorii OPC din judeţ până şi la cele mai mărunte produse: zahărul pudră a fost ambalat cu deficienţe de calitate, diferite sortimente de unt au avut termenul de valabilitate expirat. În fine, un alt exemplu ne arată că neregulile din zona comerţului nu ţin de o anumită zonă geografică a României. La Iaşi, OPC a amendat Metro pentru că ar fi vândut ouă de prepeliţă expirate. „Am găsit 2420 de bucăţi de ouă cu termen de valabilitate expirat”, a precizat Valerian Sălăvăstru, şeful Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului Iaşi în 2008.

Carne valabilă, dar stricată

Dar numai inspectorii statului descoperă nereguli la marii comercianţi. O situaţie uimitoare a fost reclamată recent de un clujean, care s-a plâns la OPC că a cumpărat peste un kilogram şi jumătate de carne stricată din magazinul Metro Cash&Carry din Cluj.

„Deşi produsul era, potrivit ambalajului, în termenul de valabilitate, el a expirat de mult timp. Miroase foarte urât, e stricat. Vreau să îm recuperez banii, mai ales că am dat 170 de lei pe kilogramul de muşchi de vită şi porc”, a reclamat clujeanul.

Reprezentanţii Metro Cash& Carry nu au putut fi contactaţi pentru a ne explica cum se poate ca un lanţ comercial de asemenea anvergură să primească atâtea reclamaţii şi amenzi în toată ţara. La numerele de telefon puse la dispoziţia presei nu răspunde nimeni, iar la solicitarea de informaţii prin email pe care am trimis-o PR-ului companiei nu am primit un răspuns până la închiderea ediţiei.

Problemele din hipermarketuri

„Există mai mulţi responsabili pentru neregulile din hipermarketurile româneşti. Producătorii nu respectă condiţiile de pregătire a mărfii şi atunci se strică mai repede decât scrie în termenul de valabilitate, angrosiştii care depozitează produsele cum apucă şi vânzătorii care expun la raft alimentele de multe ori cu ambalaje rupte sau chiar fără ambalaj. Noi facem controale periodice în acest sens”, susţine vicepreşedintele ANPC, Samuel Calotă.

Ultima oră
Pe aceeași temă