Astăzi, la ora 13, nava fluvială „River Concerto” deschide sezonul de croaziere în Portul Constanţa. Escala va dura trei zile, timp în care cei 160 de turişti vor avea programate excursii. Prima navă maritimă de pasageri este programată pe 13 aprilie, aceasta fiind MSC „Sinfonia”. Anul acesta va veni pentru prima dată la Constanţa nava maritimă „Aida Aura”, care are programate deja cinci escale. Aceasta are 203 metri lungime şi o capacitate de 1.700 de pasageri.
Portul Constanţa a devenit deja o destinaţie tradiţională pentru multe dintre companiile de croaziere, acestea revenind an de an, cu mai multe escale. De exemplu, nava „Costa Deliziosa”, cu o capacitate de aproape 3.000 pasageri, are programate şase escale la Constanţa. Prima vizită va avea loc pe data de 4 mai, iar ultima, pe 18 octombrie. „Thomson Celebration” va face escală de 6 ori în acest an în Portul Constanţa, iar „Seabourn Odyssey”, de 3 ori.
Până la această dată, la terminalul de pasageri al portului Constanţa sunt anunţate 74 de escale, iar lista este în continuă actualizare. Se estimează o creştere cu circa 15% a numărului de pasageri care vor sosi în acest sezon la Constanţa, la bordul navelor de croazieră, faţă de sezonul anterior.
În 2013, la terminalul de croaziere al Portului Constanţa, au sosit 69 de nave de pasageri, cu 54.616 turişti la bord.
Îmbarcări din portul Constanţa
Şi în acest sezon, va fi disponibilă pentru croaziere cu îmbarcare din Constanţa nava MSC „Orchestra”. Aceasta este programată să sosească de 4 ori în Portul Constanţa, itinerariul de vacanţă al acesteia cuprinzând porturi din Grecia, Turcia şi Italia. MSC Musica a fost construită pe 29 iunie 2006, are o lungime de 294 metri, 13 punţi şi poate atinge o viteză de aproximativ 43 km/h. Echipajul navei este format din aproape 1000 de marinari şi poate transporta maxim 2550 de pasageri. Reamintim că anul trecut au fost reluate croazierele din portul Constanţa, după o pauză de 70 de ani.
Influenţele conflictului din Crimeea
Conflictul din Crimeea nu are, cel puţin până acum, consecinţe negative asupra traficului de nave de pasageri prin portul Constanţa, deşi oraşul românesc era vândut la pachet cu porturile Yalta şi Odessa. ”Multe dintre navele care aveau ca destinaţii porturile Yalta şi Odessa au modificat ruta, fără a afecta escalele la Constanţa, ba mai mult, mărind durata acestora”, spune directorul general al CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Valetin Ionescu.