19.1 C
București
duminică, 16 iunie 2024
AcasăSpecialAsaltul micilor monovolume

Asaltul micilor monovolume

Mai uşor de parcat decât berlinele, monovolumele mici au ieşit din zona urâţeniei şi au devenit mai atractive pentru familişti.

Costă aproape la fel ca berlinele, au dotări similare şi se comportă decent pe drum, însă sunt mai uşor de parcat în oraş, înghit mai multe bagaje şi oferă soluţii practice imposibil de aplicat pe o maşină în trei vo­lume. În acelaşi timp, sunt trecute cu vederea de români, în continuare preocupaţi să aibă un portbagaj cât mai mare, oricât de neinspirat este legat acesta de restul maşinii.

Monovolumele au ieşit de ceva vreme din zona strictului utilitar şi a urâţeniei fără limite şi au devenit maşini mai atractive pentru cei care vor să-şi transporte familia şi bagajele fără a avea impresia că se uită lumea compătimitor la ei. O scurtă privire asupra celor mai interesante modele lansate anul acesta ar trebui să ne edifice.

 

Citroën C3 Picasso: accent pe design

Citroën a mizat totul pe cartea designului şi a sentimentului de relaxare la bordul unei maşini asemănătoare unui cinema în aer liber. Este destinată celor care vor ca maşina lor să declare lumii ceva despre propriul stil de viaţă: nonconformist, vesel, dinamic.

Plusuri

La cei 4 metri lungime ai săi, C3 Picasso oferă spaţiu la discreţie pentru cinci adulţi, precum şi un habitaclu futurist care te binedispune instantaneu. Materialele sunt de bună calitate, iar spaţiile de stocare abundă. Ţinuta de drum este uimitor de stabilă dacă ne gândim că maşina este practic un cub pe roţi.

Minusuri

La viteze mai mari de 100 km/h, zgomotul motorului umple habitaclul şi devine deranjant. În plus, suspensiile te zgâlţâie în permanenţă, iar motorizările de 110-120 de cai îţi impun un condus rezervat şi calm. Patru stele la EuroNCAP nu sunt nici ele un motiv de laudă.

Versiune recomandată

1.6 VTI 120 CP Exclusive

Putere şi cuplu maxim: 120 CP/160 Nm

Viteză maximă: 188 km/h

Consum mediu: 6,9 l/100 km

Acceleraţie 0-100 km/h: 10,9 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.078/1.766/1.631 mm

Portbagaj: 385/500/1.506 litri

Preţ: 13.151 euro fără TVA

 

Opel Meriva: accent pe flexibilitate

Opel a dominat segmentul MPV-urilor cu vechiul Meriva, aşadar noua generaţie vine cu o carte de vizită impresionantă. Germanii au mizat pe flexibilitate şi modularitate, maşina fiind destinată familiştilor care vor un vehicul cât mai practic.

Plusuri

Este situată în zona de intersecţie între monovolumele de clasă mică şi cele de clasă compactă, de aceea spaţiul interior este mai mare. Uşile se deschid în sensuri opuse, facilitând accesul în maşină, iar bancheta din spate se rabatează în 1.000 de feluri, oferind un spaţiu de încărcare superior. Habitaclul superb, ţinuta de drum fermă şi motorizările de cilindree mică sunt alte trei elemente pozitive.

Minusuri

Motorizările noi pe benzină sunt zgomotoase şi mai degrabă leneşe, consumul fiind destul de mare. Pedalierul este pus cam sus şi deranjează la drum lung, iar în viraje ruliul se resimte, forţându-te să reduci viteza. Maşina este scumpă în versiunile superioare de echipare.

Versiune recomandată

1.4 Turbo 120 CP Cosmo

Putere şi cuplu maxim: 120 CP/175 Nm

Viteză maximă: 188 km/h

Consum mediu: 6,1 l/100 km

Acceleraţie 0-100 km/h: 11,5 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.288/1.812/1.615 mm

Portbagaj: 400/1.506 litri

Preţ: 13.345 euro fără TVA

 

Kia Venga: accent pe dotări

Kia are un monovolum nou-nouţ în clasa B, rod al designului lui Peter Schreyer, fost designer la Audi. Maşina a câştigat deja premiul Red Dot pentru design, însă publicul-ţintă este reprezentat de cei care vor mai multe dotări în aceiaşi bani, fără a ţine neapărat la blazon.

Plusuri

Dotările sunt demne de o clasă superioară, pavilionul vitrat este relaxant, ţinuta de drum este confortabilă şi sigură, iar consumul este mic. Spaţiul este mai mare decât lasă de înţeles dimensiunile mici ale maşinii, iar soluţiile de modularitate sunt de top, bancheta din spate fiind nu doar rabatabilă, ci şi culisabilă.

Minusuri

Acelaşi minus al insonorizării slabe la viteze mari, dublat de unele zgomote ce provin chiar din habitaclu. Ruliul se simte în viraje, iar motorizările sunt leneşe. Cel mai mare minus rămâne preţul de lansare, destul de piperat pentru marca sud-coreeană.

Versiune recomandată

1.6 GSL FEVER

Putere şi cuplu maxim: 125 CP/156 Nm

Viteză maximă: 182 km/h

Consum mediu: 6,7 l/100 km

Acceleraţie 0-100 km/h: 10,9 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.068/1.765/1.600 mm

Portbagaj: 314/570/1.253 litri

Preţ: 14.563 euro fără TVA

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianuhttp://adrian-mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă