10 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăSpecialAlcoa și Phinergy prezintă mașina electrică pe baterie de aluminiu-aer

Alcoa și Phinergy prezintă mașina electrică pe baterie de aluminiu-aer

O mașină electrică dotată cu un sistem de baterie de aluminiu-aer dezvoltată de către două companii, Phinergy și Alcoa, și-a făcut debutul pe pistă la începutul acestei luni. Mașina a fost testată pe circuitul Gilles-Villeneuve din Montreal. Evenimentul a prezentat efortul colaborării tehnologice al celor două companii pentru a oferi un sistem de baterie care poate suporta o călătorie cu mașina electrică pe distanțe mai mari.

Phinergy este axat pe dezvoltarea mașinii electrice cu zero emisii, sisteme cu densitate mare de energie, bazate pe tehnologii energetice de metal-aer. Compania creează baterii de aluminiu-aer și zinc-aer. Cele două companii au lucrat la materiale, procese și componente, cu scopul de a comercializa bateria de aluminiu-aer. Atunci când este utilizată pentru a suplimenta o baterie litiu-ion, bateria poate extinde distanța pe care o poate parcurge o mașină electrică cu aproximativ 1600 km. Acest lucru este foarte interesant, deoarece distanța care putea fi parcursă cu mai multe sisteme de baterii cu litiu care necesitau reîncărcare nu a fost foarte mare, motivând tehnologii să caute soluții de generație viitoare.

"Adoptarea mașinilor electrice de către oameni a fost încetinită de gamă limitată de baterii normale, provocând ceea ce este cunoscut sub numele de "range anxiety" "a declarat Aviv Tzidon, CEO al Phinergy. Conducătorii auto care sunt de acord cu nevoia de transport ecologic ar putea ezita să facă excursii extinse cu mașini electrice, nefiind siguri că vor avea acces la infrastructura necesară de stații de încărcare rapidă de-a lungul rutelor lor de călătorie. "Constructorii auto își doresc tehnologii care permit ca mașinile electrice cu zero emisii să călătorească pe distanțe care concurează cu mașinile pe benzină. Bateria de aluminiu-aer are potențialul de a răspunde acestei provocări, utilizând un material complet reciclabil fără emisii de CO2", a declarat Martin Briere, președintele Alcoa Canada. Briere a spus că Alcoa și Phinergy așteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu guvernul din Quebec pentru a avansa tehnologia și posibil pentru a dezvolta bateria de aluminiu-aer în provincie.

Bateria de aluminiu-aer folosește aer și apă pentru a debloca energia stocată în aluminiu. Phinergy a spus că doar una dintre cele 50 de plăci de aluminiu din baterie poate alimenta o mașină pentru aproximativ 32 de km. Proprietarii de automobile ar trebui să-și reîncarce bateria din aluminiu-aer cu apă de la robinet la fiecare lună sau o dată la două luni pentru a susține reacția chimică.

Conform CBC: "Pentru că mașina se va baza în continuare pe obișnuita baterie reîncărcabilă de litiu-ion în cea mai mare parte a timpului și va trece la bateria de aluminiu-aer doar în cazul în care bateria litiu-ion se termină, și pentru că cele mai multe drumuri cu mașina au în jur de 50 de kilometri sau mai puțin, Alcoa estimează că bateriile din aluminiu-aer vor trebui schimbate doar o dată pe an."

Comunicatul de presă scria că: "Tehnologia permite o densitate de energie care depășește tehnologiile convenționale ale bateriilor și creează mașini electrice ale căror distanțe de călătorie, prețuri de cumpărare și costuri de viață sunt comparabile cu mașinile care funcționează pe combustibili fosili."

Sursă foto: gizmag.com

Cele mai citite

Ce salarii aveau cu adevărat Nicolae și Elena Ceaușescu

Așa cum bine cunoaștem cu toții, până în urmă cu mai bine de trei decenii și jumătate, România s-a aflat sub jugul dictaturii...
Ultima oră
Pe aceeași temă