Activitatea din România pe cea mai mare rețea socială online din lume este în continuă creștere în ultimii patru ani, potrivit unei analize Facebrands.
Numărul de conturi de Facebook înregistrate în România a ajuns la 8,2 milioane până la jumătatea lunii noiembrie, o creștere de 2,44% față de luna martie a acestui an, când s-a atins pragul de opt milioane, și de 7,9% față de începutul anului, potrivit unei analize realizate de Facebrands.ro și Facebrands PRO.
Cele mai multe dintre aceste conturi sunt înregistrate în București, care acoperă 27,35% din total. “Rețelele sociale și blogurile rămân în continuare cele mai dinamice și interactive medii din peisajul autohton și ne așteptăm să-și consolideze în continuare această poziție și în 2016”, a declarat Ionuț Oprea, manager al serviciilor de analytics Facebrands și al agenției de marketing și comunicare în social media STANDOUT.
De asemenea, s-a înregistrat și o creștere a numărului paginilor românești de Facebook, cu 6,5% din martie, ajungând în noiembrie la peste 29.000 de astfel de pagini. Practic, în 2015 au fost create circa 10,6% din numărul total de pagini care există în momentul de față pe această rețea socială, potrivit aceleiași analize.
Facebrands a prezentat în detaliu care a fost evoluția numărului de conturi de utilizatori români de Facebook în ultimii patru ani, astfel: ianuarie 2011 – 2.405.920 de conturi, ianuarie 2012 – 4.406.580 de conturi, ianuarie 2013 – 5.593.480 de conturi, ianuarie 2014 – 7.000.000 de conturi, ianuarie 2015 – 7.600.000 de conturi, martie 2015 – 8.000.000 de conturi, noiembrie 2015 – 8.200.000 de conturi.
De asemenea, evoluția numărului de pagini românești de Facebook în ultimii trei ani este următoarea: ianuarie 2012 – 15.600 de pagini românești de Facebook, ianuarie 2013 – 19.788 de pagini românești de Facebook, ianuarie 2014 – 23.755 de pagini românești de Facebook, ianuarie 2015 – 26.785 de pagini românești de Facebook, martie 2015 – 27.697 de pagini românești de Facebook, noiembrie 2015 – 29.618 pagini românești de Facebook.
Constănțenii au părăsit Facebookul
95,03% din utilizatorii acestor conturi și-au setat orașul în profil, o creștere atât în număr absolut, cât și în proporție față de perioada anterioară, când erau cu 1,6 mai puțini. Capitala are în continuare cei mai mulți utilizatori ai rețelei Facebook în România, depășind cifra de 2 milioane de conturi. Practic, în capitală s-a înregistrat cea mai mare creștere în acest sens față de analiza anterioară din martie, când erau înregistrate doar puțin peste 1,6 milioane de conturi.
Cluj-Napoca, Iași, Timișoara sunt în continuare orașele cu peste 200.000 de conturi de utilizatori de Facebook, iar Constanța a scăzut sub 200.000 de conturi, în noiembrie, conform raportării realizate de Facebrands. În top a urcat, în schimb, Brașovul, unde sunt înregistrate peste 231.000 de conturi, depășind Cluj-Napoca. În plus, a crescut numărul de orașe care au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook, res-pectiv: Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Arad, Bacău, Pitești, Sibiu și Buzău.
Cele mai multe pagini românești de Facebook sunt în categoriile Afaceri locale (3.221), Artă și Cultură (1.789), Sănătate & îngrjijire personală (1.659), Magazine online (1.683), Cântăreți și trupe (1.433) și Bloguri (1.327), conform analizei menționate. Dintre acestea, cea mai mare creștere în numărul de pagini în primele 10 luni ale anului 2015 o reprezintă categoria Bloguri (creștere cu 9,13%).
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,49 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, la nivel internațional. Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor românești create pe rețeaua socială Facebook.