21.8 C
București
sâmbătă, 11 mai 2024
AcasăSpecial1001 de mașini la care să visezi într-o viață

1001 de mașini la care să visezi într-o viață

 

Fiți gata să vă lăsați fascinați de un ghid vizual cuprinzător al celor mai importante 1001 de mașini create vreodată. Fiți uimiți de prezentările tehnice deosebit de detaliate și savurați informațiile competente, dar și distractive, create de o echipă de specialiști în tehnică automobilistică.

Cartea „1001 de ma­șini la care să visezi într-o viață“ este un ghid complet al celor mai frumoase mașini, începând cu modelul T al lui Henry Ford și ajungând până la cele mai noi vehicule high-tech. Este o carte plină de informații interesante și bine structurate pentru a obține maximum de date despre fiecare automobil în parte, fiind cadoul ideal pentru pasionații de automobile.

Prefața acestui volum extraordinar a fost scrisă de nimeni altul decât Nick Mason, bateristul legendarei trupe Pink Floyd. Vă invităm să descoperiți acest volum din perspectiva unui muzician de renume mondial.

Will Ro­gers, ac­tor, co­men­ta­tor şi cow­boy ame­ri­can, a in­trat în is­to­rie cu o ex­pre­sie fai­moasă: „Nu am cu­nos­cut până acum un om pe care să nu‑l plac“. Ei bine, eu unul simt cam ace­laşi lu­cru faţă de ma­şini.

Am sim­ţit asta de mic co­pil. Chiar dacă dum­nea­voas­tră aţi aduna la­o­laltă cele mai în­gro­zi­toare 1001 ma­şini din toate tim­pu­rile, eu aş găsi, pro­ba­bil, ceva in­te­re­sant la fi­e­care din­tre ele, su­fi­ci­ent de in­te­re­sant cât să se jus­ti­fice cer­ce­ta­rea, con­du­ce­rea şi, foarte trist, une­ori achi­zi­ţiona­rea groaz­ni­cu­lui ve­hi­cul.

Acel en­tu­zi­asm de co­pil mi‑a ră­mas ne­al­te­rat, chiar şi după mulţi
ani de şo­fat, în­tre­cut în curse şi re­sta­u­rare de ma­şini, iar ideea unei liste cu 1001 de ma­şini, cele mai bune din­tre cele mai bune, este ex­trem de pro­vo­ca­toare.

Aşa cum se pe­trec lu­cru­rile în ca­zul se­lec­tă­rii unei liste cu cele mai bune ar­ti­cole dintr‑un do­me­niu, plă­ce­rea ofe­rită de în­toc­mi­rea lis­tei de faţă se re­gă­seşte în afir­ma­rea unor ju­de­căţi pro­prii şi ne­al­te­rate, tem­pe­rată fi­ind însă de re­gre­tul oca­zional al ne­in­clu­de­rii câte unui fa­vo­rit. Me­rită să ne amin­tim că în acest caz, la fel ca în ca­zul mu­zi­cii, nu există un ul­tim ar­bi­tru al bu­nu­lui gust. În vreme ce un om ar pu­tea re­uşi să co­lec­ţi­o­neze toate tim­brele poş­tale emise în lume (şi prin aceasta să le crească va­loa­rea), niciun co­lec­ţionar de ma­şini nu poate strânge ma­şini ast­fel în­cât să sa­tis­facă gus­tu­rile tu­tu­ror ce­lor­lalţi oa­meni.

Pen­tru en­tu­zi­aşti, ma­şi­nile re­pre­zintă în­con­ti­nuu un punct de atrac­ţie. Aceş­tia îşi ge­ne­rează ade­sea le­gă­turi in­ter­na­ţionale, aşa cum fi­de­lii unor mărci în­fi­in­ţează clu­buri, şi or­ga­ni­zează di­verse eve­ni­mente în ca­drul că­rora să săr­bă­to­rească ma­şi­nile de vis alese de ei (une­ori nişte obi­ecte fără no­imă – of, iar mă las cu­prins de pro­pri­ile pre­ju­de­căţi!).

Am fost des­tul de no­ro­cos să de­ţin câ­teva ma­şini splen­dide şi am con­dus mult mai multe ve­hi­cule fan­tas­tice. Cu toate as­tea, când pri­vesc o adu­nare de ma­şini ca în această carte, nu mă pot stă­pâni să nu mă gân­desc cum ar fi ex­pe­ri­enţa la vo­la­nul lor pe o şo­sea.

In­di­fe­rent că e vorba de o ma­şină ve­che de curse sau de un mo­del fu­tu­rist şi ultraexclusivist de supermaşină nouă, această do­rinţă nu pare să mi se es­tom­peze odată cu vâr­sta. De fapt, cu cât şo­fezi mai mult, cu atât in­te­re­sul de a face ast­fel de com­pa­ra­ţii e mai mare, şi ni­mic nu se com­pară cu sen­za­ţia de a avea toate da­tele şi fap­tele la în­de­mână ca să te ajute să vi­sezi cu ochii des­chişi!

Pri­vind lu­cru­rile ca un ne­spe­ci­a­list, această carte pare re­zul­ta­tul unui pro­iect pu­bli­cis­tic glo­bal co­lo­sal. A fost al­că­tu­ită o co­lec­ţie unică şi imensă de ma­şini pro­ve­nind din peste trei­zeci de ţări di­fe­rite, cu texte scrise de co­la­bo­ra­tori de pe tot cu­prin­sul lu­mii, şi cu o se­lec­ţie uri­aşă de fo­to­gra­fii ob­ţi­nute din bi­bli­o­teci, co­lec­ţii pri­vate şi ar­hive. Toată această muncă a ge­ne­rat ceva ex­trem de spe­cial şi de fru­mos pen­tru en­tu­zi­aş­tii de pre­tu­tin­deni.

Cred că aici s‑au strâns toate ma­şi­nile mele fa­vo­rite şi, aşa cum am mai spus, alte câ­teva asu­pra că­rora am du­bii. Pre­su­pun că în ma­rea lor ma­jo­ri­tate ci­ti­to­rii vor trece printr‑o ex­pe­ri­enţă si­mi­lară: vor zâmbi la ve­de­rea ma­şi­ni­lor fa­vo­rite, vor ajunge în pra­gul apo­ple­xiei vă­zând că e res­pinsă vre­una dintre ma­şi­nile lor în­dră­gite sau vor fi în­fu­ri­aţi de in­clu­de­rea vre­u­nei ori­bi­li­tăţi.

În ceea ce mă pri­veşte, cele mai fru­moase ma­şini sunt cele care trec din­colo de in­gi­ne­ria obiş­nu­ită şi ade­sea poartă am­prenta unui de­sig­ner anume sau a unei anu­mite vi­zi­uni in­gi­ne­reşti; ca ex­po­nent tim­pu­riu al unui ase­me­nea con­cept, nu­mele care îmi vine pri­mul în minte este Bu­gatti. De­ţin încă un Mo­del 35B, pe care am în­ce­put să îl re­sta­u­rez la mij­lo­cul ani­lor ’70 şi cu care încă mai par­ti­cip la curse. Ast­fel de ma­şini în­seamnă ino­va­ţie in­gi­ne­rească, dar şi un mi­nu­nat de­sign me­ca­nic. Fap­tul că bi­ju­te­ria fo­lo­seşte me­ta­nol în loc de ben­zină şi con­sumă pa­tru litri de com­bus­ti­bil cam la 6,5 ki­lo­metri parcurşi pare doar un in­con­ve­ni­ent mi­nor.

Ur­mează. Ac­tu­al­mente fai­moasă mai de­grabă pen­tru pre­ţul ei de­cât pen­tru per­for­man­ţele spor­tive, ma­şina în­tru­chi­pează pe­re­ni­ta­tea unor ast­fel de au­to­mo­bile mă­reţe. Este ast­fel lesne să ne dăm seama de ce ea l‑a in­flu­en­ţat pe Gor­don Mur­ray când a pro­iec­tat ma­şina McLa­ren de For­mula 1. Încă re­simt o oa­re­care mân­drie că i‑am îm­pru­mu­tat Fer­rari‑ul meu lui Gor­don când acesta abia în­ce­puse să îşi pună în or­dine ide­ile des­pre ce anume ar tre­bui să fie For­mula 1.

Însă ajunge cu supermaşinile. Ră­mâne su­fi­ci­ent loc pen­tru ma­şi­nile care au schim­bat so­ci­o­lo­gic lu­mea în care trăim.

Simt încă o mare afec­ţi­une pen­tru mi­cuţa Aus­tin 7, prima mea ma­şină, cea care m‑a în­vă­ţat la fel de mult des­pre con­dus pre­cum des­pre în­tre­ţi­ne­rea me­ca­nică; la fel se în­tâm­plă cu For­dul meu Mo­del T, al că­rui pro­pri­e­tar an­te­rior, Coco Clov­nul, a avut mare grijă ca por­ti­e­rele să se des­prindă cu uşu­rinţă şi ca ra­di­a­to­rul să scuipe abur în mod re­gu­lat.

In­di­fe­rent dacă aveţi gus­turi mo­to­ri­zate di­verse sau spe­ci­fice, nu cred că vă va fi greu să des­co­pe­riţi în această carte câ­teva ma­şini fas­ci­nante. De fapt, cred chiar că există o mare şansă să des­co­pe­riţi 1001 de­li­cii pe mă­sură ce răs­fo­iţi pa­gi­nile…   

Cele mai citite

Cluj: Spălare de bani și trafic de droguri. Procurorii DIICOT au reținut 12 persoane

Procurorii DIICOT au reținut 12 persoane în urma unei investigații referitoare la constituirea unui grup infracțional specializat în trafic de droguri și spălare de...

CFR anunță că s-a reluat circulaţia feroviară între Voila şi Făgăraş

Traficul feroviar între stațiile Voila și Făgăraș, pe linia simplă, a fost reluat sâmbătă la ora 11:08, conform anunțului făcut de către CFR SA. Informația...

MAE, despre secțiile de votare deschisse în străinătate

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) organizează, prin Misiunile Diplomatice şi Oficiile Consulare ale României în străinătate, 915 secţii de votare în străinătate la alegerile europarlamentare...
Ultima oră
Pe aceeași temă