Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O selecţie de filme româneşti de arhivă, în programul BIDFF 2018

„Midnight Specials”, o selecţie de filme româneşti de arhivă, şi „A Museum (Theatre)”, expoziţie participativă creată de regizoarea Clyde Chabot şi compania „La Communauté Inavouable”, fac parte din programul celei de-a patra ediţii a Bucharest International Dance Film Festival.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 30.08.2018 - 09:59

Festivalul va avea loc între 6 şi 9 septembrie.

În anul Centenarului, festivalul pune în valoare felul în care societatea a reacţionat la schimbare, în ultimii 100 de ani, prin dans şi film. Ediţia de anul acesta este dedicată [re]contextualizării şi [re]gândirii unor principii care ne guvernează viaţa, prin prezentarea unor manifestări artistice în care trecutul este văzut prin filtre diferite. 

În prima zi de festival, BIDFF propune un itinerariu inedit în timpuri şi spaţii coregrafice creative, care oferă o imagine dinamică a avangardei dansului şi filmului românesc prin proiecţia „Midnight Specials | O selecţie de filme româneşti de arhivă”,  un program curatoriat în parteneriat cu Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, The Resource Cube#Mediateca şi Arhiva CNDB. Selecţia de 8 lucrări cinematografice şi de televiziune, produse între 1926 şi 1971, va fi proiectată la Centrul Naţional al Dansului din Bucureşti, pe 6 septembrie, între orele 21.00 - 22.30.

Contextul în care aceste filme au fost realizate vorbeşte despre modul în care dansul românesc s-a dezvoltat de la stadiul de „divertisment coregrafic” la cel de eveniment artistic de sine stătător.

Primul dintre cele opt filme prezentate este un fragment de două minute în care coregrafa Lizica Codreanu interpretează dansul de avangardă cu discurile în filmul francez „Le P’tit Parigot” (1926), purtând o ţinută nonconformistă semnată de Sonia Delaunay. „Divertisment de dansuri” (1934) o prezintă pe Leria Niki-Cucu, caracterizată de presa perioadei interbelice drept o „maestră a dansului”.

În anii 1960, studioul Sahia - în principal, secţia de documentar artistic a studioului - oferea artiştilor posibilitatea de a experimenta metode de creaţie, într-o perioadă în care exista cenzura. Între 1964 şi 1971, regizorul Mirel Ilieşiu a colaborat intens cu coregrafa Miriam Răducanu, Sergiu Nicolaescu a realizat un eseu experimental cu dansatori şi paraşutişti, iar Gigi Căciuleanu se afirma ca unul dintre cei mai creativi dansatori ai epocii.

Bazată pe celebra piesă de teatru „Hamletmachine” a lui Heiner Müller, expoziţia participativă „A Museum (Theatre)”, creată de regizoarea Clyde Chabot şi Compania La Communauté Inavouable, ne poartă printr-un atlas al visului comunismului şi al colapsului său. Instalaţia aflată la graniţa dintre teatru şi arta vizuală încurajează spectatorii să îşi dezvăluie generozitatea şi sensibilitatea.

Prezentată în numeroase ţări, „A Museum (Theatre)” face o analiză artistică a istoriei comunismului în România, dar mai ales a formelor de rezistenţă umană. Alături de doi performeri ai colectivului Tangaj Dance (Denis Bolborea şi Alexandra Bălăşoiu), Clyde Chabot va dezvolta la Bucureşti un act performativ în care textul, mişcarea şi prelucrarea digitală a sunetului se împletesc.

Manifestarea, care va fi cuprinsă în Sezonul România - Franţa 2019, va fi prezentată în festival la DESCHIS Atelier, pe 8 şi 9 septembrie. Expoziţia va putea fi vizitată între orele 12.00 şi 18.00, iar performance-ul va avea loc în intervalul orar 15.00 şi 15.30.

În cadrul BIDFF va fi proiectat şi lungmetrajul de ficţiune 3D „My Life Rehearsed in One Leg” (2018, România), regizat de Bogdan Mustaţă, cu aportul coregrafei Iulia Weiss. Filmul va fi proiectat pe 7, 8 şi 9 septembrie, la CINETic.

Documentarul fantezist „Hail the New Puritan” (1987, Marea Britanie), de Charles Atlas, se alătură peliculelor programate să ruleze în festival. Lungmetrajul simulează o zi din viaţa celebrului dansator britanic Michael Clark şi este o evocare a decadenţei subculturii post-punk din Londra anilor 1980. Filmul va fi prezentat, la Cinema „Elvire Popesco”, duminică, 9 septembrie, de la ora 20.30, de artista, scriitoarea şi conferenţiarul Claudia Kappenberg.

Bucharest International Dance Film Festival 2018 va avea loc la Cinema Elvire Popesco (Institutul Francez din România), Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, LINOTIP-Centru Independent Coregrafic, DESCHIS Atelier, DESCHIS Gastrobar, Qreator, CINETIc.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect al Asociaţiei Tangaj Dance, finanţat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Institutului Cultural Român, Consulatului Onorific al Republicii Islanda la Bucureşti, British Council, Institutului Balassi şi 4 Proof Film.

Comentarii

loading...