Celebra „autostradă demolată” a italienilor de la Salini Impregilo a fost doar începutul. O altă șosea ridicată de o firmă italiană a luat-o la vale și se crapă.
De altfel, din cauza degradărilor care au tot apărut după inaugurare sa, şefii de la Drumuri au refuzat anul trecut să îi facă recepţia finală. Constructorul promite să remedieze toate problemele anul acesta, notează economica.net.
Este vorba despre lotul 1 al Autostrăzii Lugoj – Deva, construit de către italienii de la Tirrena Scavi. Acesta a început să se crape, conform unor imagini de săptămâna trecută. În plus a apărut şi o alunecare de teren pe drumul de legătura spre Lugoj (A6), la km 5,500.
Lotul respectiv a fost deschis parţial circulaţiei pe o porţiune de 17 km (între Traian Vuia şi Balint) în decembrie 2013, iar doi ani mai târziu pe restul de 10 km (Balint – Sanovita), potrivit 130km.ro.
„Trebuia să facem nişte reparaţii. A venit vremea rea, nu ne-am putut încadra în timp şi a rămas să facem recepţia finală anul acesta, după ce vom interveni în anumite zone. Ştim despre ce e vorba, au fost identificate toate problemele, au fost nişte mişcări de taluzuri. Vom face nişte reparaţii primăvara. Probabil că acum după Sărbători ne organizăm”, a precizat un reprezentant al firmei constructoare.
Tirrena Scavi are mai multe contracte cu statul român. În ultimele luni, Tirrena Scavi şi-a concentrat forţele pe şantierul Podului de la Gilău, care urmează să lege autostrăzile din jurul Clujului. În România, firma italiană a mai construit şi lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda (12,5 kilometri), care ar putea fi deschis circulaţiei luna viitoare.
Totodată, în decembrie 2015, Tirrena Scavi a finalizat şi lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj (25,62 kilometri), cu şapte luni mai devreme faţă de termenul contractual. Tirrena Scavi a mai lucrat şi pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, secţiunea dintre Centura Bucureşti până la Moara Vlăsiei, în cadrul asocierii conduse de Impressa Pizzarotti.