Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

BACALAUREAT. Factorii ce determină rezultatele slabe ale elevilor Foto: cdn.studyinternational.com

Greșelile părinților care afectează rezultatele copiilor la examene

Psihologul Yolanda Creţescu a derulat un program gratuit de evaluare vocaţională pe parcursul lunii iunie, în urma caruia a realizat şi o cercetare.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Actualizat: 07.08.2019 - 09:41

De ce este din ce în ce mai greu, pentru tot mai mulți absolvenți de liceu, să promoveze examenul de Bacalaureat?

Un studiu recent, realizat de psihologul clinician și psihoterapeutul adlerian Yolanda Crețescu, prezentat de ROMÂNIA LIBERĂ, relevă situațiile ce determină rezultatele slabe ale multor copii.

 

Ce rol are familia?

Cercetarea demonstrează că elevii „ținuți în puf“ nu dezvoltă capacitatea de a fi independenți.

 

Din studiu reiese că, în ziua de azi, copiii sunt înzestrați cu aptitudini de învățare, ei având această capacítate în mod nativ. Însă, din cauza echilibrului emoțional precar, ei nu sunt obișnuiți să facă față unor situații stresante, precum examenele naționale. Este vorba despre generația „fulg de nea“, cum a fost denumită în studiu, copiii „hiperprotejați“, imaturi emoțional, fragili, lipsiți de autonomie, cu anxietate de eșec. Deoarece părinții i-au obișnuit să ia decizii în locul lor, pentru că li s-au pus la dispoziție foarte multe instrumente de suport sau ajutor (de exemplu, meditații), ei nu sunt obișnuiți cu efortul, nu pot decide singuri, nu au încredere în propriile răspunsuri intuitive și nu reușesc să facă față examenelor vieții.

Pe de altă parte, vine și stilul educațional autocratic din școli, unde materia este foarte multă, informația trebuie „tocită“, iar profesorii predau prin supunere, comparații, severitate (așa cum ne promitea și fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, pentru 2020).

Totodată, ne lipsește și fenomenología în sistemul de predare – mai arată studiul. Elevii nu au cum să găsească o motivație intrinsecă pentru învățare atât timp cât nu li se arată că ceea ce învață este legat de realitate, iar informațiile nu corespund experienței lor și nu-și demonstrează utilitatea în viața cotidiană – concluzionează studiul menționat.

Rata de promovare a examenului de Bacalaureat, după soluţionarea contestaţiilor, în sesiunea iunie-iulie, a fost de 75,5%, potrivit datelor publicate de Ministerul Educației Naționale (MEN).

Conform MEN, în raport cu rezultatele iniţiale (73,7%), se constată o creştere de 1,8%.

Comparativ cu rezultatele finale din sesiunea iunie-iulie a anului trecut (74,7%), majorarea ratei finale din acest an este de 0,8%.

După soluţionarea contestaţiilor, 89.215 candidaţi (din 129.167 prezenţi) au promovat examenul (în creştere de la 86.794 candidaţi promovați iniţial).

 

 

 

Comentarii

loading...