Ministrul Nelu Tătaru lasă de înțeles că nu a mai intrat de mult într-o școală și că nu știe ce înseamnă clasele mici, apreciază președintele Comisiei de Învățământ din Senat, Liviu Marian Pop.
“Nu știu ce argumente are domnul Nelu Tătaru când afirmă acest lucru (not. red. – că elevii din clasele mici ar trebui să poarte mască în sala de clasă). L-aș întreba pe domnul Nelu Tătaru când a fost ultima dată într-o școală. Să vadă cum se desfășoară o oră de curs! Din afirmațiile sale, ne dăm seama că nu știe ce înseamnă clasele mici. Nu știu dacă, în opinia domniei sale, masca ar trebui purtată de elevi și la orele de Educație fizică a declarat pentru “România liberă”, Liviu Pop.
Fostul ministru al Educației spune că ministrul Tătaru ar trebui să vină și cu soluția pentru resursele financiare necesare achiziționării măștilor.
“Poate vine domnul Nelu Tătaru și cu propuneri pentru sursele financiare, ca să fie achiziționate măști pentru toți elevii”, ne-a mai precizat Liviu Pop.
Ideile lui Nelu Tătaru
Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat că elevii din clasele mici ar trebui să poarte masca în mod obligatoriu, iar această regulă ar trebui introdusă „poate de către cei care pregătesc acest moment”.
„Distanţa de un metru este relativă ca nişte copii de clasa I, a II-a sau a III-a să o poată respecta, atunci venim cu obligativitatea acestei măşti care trebuie să existe. Avem aglomerările acestor copii în pauze, în curţile şcolilor. Masca trebuie să vină ca o regulă adusă în joacă, poate, de către cei care pregătesc acest moment. Este o regulă pe care trebuie să o menţinem”, a precizat Tătaru, la Realitatea Plus.
El a adăugat că cele trei scenarii despre care
s-a vorbit anterior vor fi aplicate în funcţie de localitate, judeţ şi particularitatea şcolii.
„Avem mai multe scenarii aplicate la nivel local, fiecare localitate îşi are particularitatea ei, atunci scenariul se aplică în funcţie de această zonă şi de particularitatea acelei şcoli pentru fiecare judeţ în parte. DSP, Inspectoratele Şcolare Judeţene, Comitetele Judeţene pentru coordonarea intervenţiei decid ce scenariu folosesc pentru fiecare clasă în parte. Noi am vrea să se facă şcoala faţă în faţă. Nu putem, să avem scenaruil doi în care cei din clasele zero – IV, clasa a VIII-a şi a XII-a, cei care vor avea examene să participe. Celelalte clase să participe prin rotaţie, odată la două săptămâni, cuplat cu online, astfel încât să poată parcurge materia”, a explicat ministrul.