Studiul Kaspersky Lab şi Toluna a fost realizat online în luna ianuarie 2018 în 18 ţări, printre care şi România.
Specialiştii susţin că, încetul cu încetul, „intimitatea devine un concept din ce în ce mai fluid într-o lume a graniţelor digitale, iar relaţiile amoroase nu fac excepţie”, iar la momentul în care într-un cuplu intervine separarea apar cazuri în care intră în joc dorinţa de răzbunare pe „fostul” sau pe „fosta”.
Potrivit cercetării de specialitate, bărbaţii sunt cei mai tentaţi să facă publice informaţiile private ale fostului partener ca o formă de răzbunare (17%) faţă de femei (7%) sau să folosească informaţiile foştilor pentru propriul interes (17% vs. 8%).
Prin comparaţie, este mai probabil ca femeile să şteargă atât toate informaţiile fostului partener de pe dispozitive (55% vs. 49%), cât şi toate fotografiile şi materialele video cu acesta (56% vs. 48%).
În schimb, femeile sunt mai predispuse să recurgă la tactici de urmărire, 33% dintre acestea recunoscând că îşi spionează fostul partener pe reţelele sociale, în comparaţie cu 28% dintre bărbaţi.
La nivel general, cercetarea de specialitate relevă faptul că 70% dintre cupluri îşi dezvăluie reciproc parolele, amprentele digitale sau codurile PIN pentru dispozitivele personale, iar 26% stochează diverse tipuri de informaţii private pe dispozitivul partenerului, cum ar fi mesaje intime de la sau către acesta (14%), fotografii intime (12%) şi materiale video intime de cuplu (11%).
Mai mult decât atât, utilizatorii păstrează şi alte tipuri de informaţii importante pe conturile şi dispozitivele pe care le împart cu partenerul, de exemplu informaţii financiare (11%) sau date legate de locul de muncă (11%).
De asemenea, dintre utilizatorii care au trecut printr-o despărţire, 12% au făcut publice sau au vrut să facă publice informaţiile private ale fostului partener ca o formă de răzbunare, 12% au deteriorat sau au vrut să deterioreze dispozitivul fostului partener, iar 21% şi-au spionat ex-partenerul prin intermediul conturilor la care aveau acces. Totodată, una din zece persoane a recunoscut că au cheltuit online din banii fostului partener.