Starea mijloacelor de transport din parcul STB este absolut dramaticฤ, fiind probleme la sistemele de frรขnare ลi alerte de incendiu, iar cฤlฤtorii sunt รฎn pericol ลi existฤ riscul sฤ se repete tragedia de la Colectiv, a declarat, marลฃi, Horia Constantinescu, preลedintele Autoritฤลฃii Naลฃionale pentru Protecลฃia Consumatorilor (ANPC), รฎntr-o conferinลฃฤ de presฤ, noteazฤ Agerpres.
„รn urmฤ cu 40 de zile am desfฤลurat un control la autobazele ลi depourile STB ลi la acel moment am stabilit cu conducerea societฤลฃii anumite mฤsuri care trebuie luate pe termen scurt, cum ar fi starea de curฤลฃenie ลi igienฤ a vehiculelor, aflate รฎn stare avansatฤ de murdฤrie, urmรขnd sฤ รฎnceapฤ ลi acลฃiuni pentru mฤsurile pe termen mediu ลi lung. Din pฤcate, รฎntre timp nu s-a fฤcut nimic, cu excepลฃia faptului cฤ am gฤsit cรขteva capete de mop ลi cรขteva mฤturi noi”, a spus Constantinescu.
El a arฤtat cฤ personalul STB de la รฎntreลฃinere este mult subdimensionat ลi, รฎn medie, o persoanฤ trebuie sฤ cureลฃe ลi sฤ igienizeze 40 de vehicule, ceea ce este inuman ลi imposibil de realizat, iar detergenลฃii ลi dezinfectaลฃii folosiลฃi sunt de o calitate slabฤ.
„De asemenea, marea majoritate a pieselor de schimb folosite pentru vehicule sunt „after market”, foarte puลฃine sunt originale. Ceea ce am gฤsit erau recondiลฃionate, cu o uzurฤ mult peste ce ne imaginฤm noi รฎn raport cu siguranลฃa cetฤลฃenilor. Mecanicii se plรขng de lipsa pieselor ลi cฤ sunt nevoiลฃi sฤ facฤ tot felul de operaลฃiuni la limita bunului simลฃ tehnic, pentru a putea ieลi cรขt mai multe maลini pe traseu. Sunt probleme cu sistemul de frรขnare sau cu direcลฃia. Nu putem vorbi nici mฤcar de o dotare elementarฤ”, a susลฃinut preลedintele ANPC.
El a mai spus cฤ inspectorii au gฤsit discuri de frรขnฤ crฤpate, ruginฤ la sistemul de furtune ale frรขnei sau ale aerului comprimat, senzori care nu funcลฃioneazฤ, inclusiv cele de alertฤ de incendiu, iar cฤlฤtorii sunt expuลi pericolului.
La rรขndul sฤu, Paul Anghel, director general รฎn cadrul ANPC, a arฤtat cฤ au fost gฤsite inclusiv vehicule fฤrฤ inspecลฃia tehnicฤ periodicฤ, iar cei din depouri au relatat cฤ au fost cazuri de tramvaie care nu au mai putut frรขna.
„Vreau sฤ tragem un semnal de alarmฤ. Existฤ รฎn circulaลฃie tramvaie Tatra din 1967, care au duratฤ de circulaลฃie de 8-10 ani, noi le folosim 20-30 de ani, ลasiul are 50 ลi ceva de ani, ลasiuri pe care le mutฤ de pe un tramvai pe altul, cu sisteme de frรขnare รฎnvechite. E clar cฤ sunt un pericol pe roลฃi printre cetฤลฃeni. รn plus, marea majoritate a vehiculelor STB nu au rampฤ de acces pentru persoanele cu dizabilitฤลฃi”, a spus Anghel, subliniind cฤ, รฎn acelaลi timp, Bucureลtiul are pretenลฃia sฤ fie un smart city.
„Trebuie sฤ gฤsim o soluลฃie sฤ nu periclitฤm siguranลฃa cฤlฤtorilor. Nu ne dorim o tragedie precum cea de la Colectiv pentru a lua mฤsuri abrupte”, a completat directorul general al ANPC.
Urmฤreศte Romรขnia Liberฤ pe ย Twitter,ย Facebookย ศiย Google News!